Pića koja bi trebalo da izbegavate ako želite da smršate

Fitnes i ishrana 24. sep 202115:33
Podeli:
Koktel
Foto: CHOCKSTONE PICTURES - Album / Album / Profimedia

Ako želite da izgubite kilograme, verovatno ste isprobali razne oblike ishrane i razmišljali o količinama hrane koju unosite. Međutim, da li ste razmišljali o tome šta pijete i koliko kalorija unosite pićima?

Svakako bi trebalo imati na umu da su i razna pića bogata kalorijama i da vas zato mogu unazaditi u vašem nastojanju, prenosi N1.

Otkrijte koje su navike vezane uz pića kontraproduktivne u slučaju da se borite s kilogramima.

Zaslađeni čajevi

Premda biljni i crni čajevi bez šećera i mleka mogu da budu od velike koristi i dobro dođu za promenu rutine, zaslađeni čajevi, a posebno oni gotovi, kupljeni u radnji, popularni ledeni čajevi, mogu biti razog što ne možete da smršate ako ih konzumirate na dnevnoj bazi.

Pola litre zaslađenog čaja sadrži između 200 i 450 kalorija prema istraživanju objavljenom u časopisu Food Sciences & Nutrition. Gazirani čajevi često imaju još više kalorija i šećera zbog kukuruznog sirupa.

“Svako piće koje ima puno šećera, može izazvati debljanje”, naglašava nutricionistkinja Kourtni D’Anđelo.

Kafe s ukusom

Iako su kafe s ukusima sjajna stvar, mogu vam pomrsiti račune ako trudite da smršate. Stručnjaci ističu da umerena konzumacija, ne svakodnevna, ne bi trebalo da predstavlja problem.

Vode s ukusom

Samo zato što piće ima “vodu” u nazivu, ne znači da nije bogato kalorijama ili da je zdravo. Takve se vode reklamiraju kao da su pune vitamina, ali zapravo su pune šećera, a vitamine je bolje konzumirati iz prirodih izvora poput voća.

Energetski napici

Koliko god vam se činilo da ste se umorili na treningu, gotovo je sigurno da vam ne treba energetsko piće kako biste vratili izgubljenu energiju. Takva pića po pravila sadrže puno šećera, veštačke boje i druge aditive koji doprinose debljanju.

Voćni sokovi

Iako se voćni sokovi često smatraju zdravima, verovatno neće pomoći ako želite da izgubite kilograme. Većina ih je puna šećera, a višak šećera koji telo ne pretvori odmah u energiju, skladišti se u masnom tkivu. Tako se i debljate.

Smutiji s niskim udelom belančevina

Ako ste nakon doručka brzo gladni, okrivite smutije s niskim udelom belančevina. Smutiji napravljeni od nekoliko vrsta voća i bez belančevina izrazito su bogati kalorijama, a još i ostavljaju osećaj gladi. Zato im uvek treba dodati jogurt, kefir ili neki sličan izvor proteina.

Redovna konzumacija alkohola

Jedno alkoholno piće povremeno nikome nije naškodilo, ali ako svaki dan, na primer uz svaku večeru popijete dva alkoholna pića, to dodaje 200 do 500 kalorija uz sve što ste taj dan konzumirali. Stručnjaci savetuju da radije popijete light pivo, suvo vino ili mineralnu vodu. Alkoholna pića bi trebalo da budu dovoljna i nekoliko puta nedeljno.

Ne pijete dovoljno vode

Ponekad je problem i u tome ako ne pijemo dovoljno, a ne samo ako pijemo previše. Pijte više vode, upozoravaju stručnjaci jer to pravi veliku razliku kad je u pitanju nivo enerije, glad i ostalo. Zamenite li sokove, energetske napitke, slatke čajeve i slično vodom, primietićete razliku u gubitku kilograma, piše EatThis.

***

Bonus video: Pazite da ne preterate – trovanje alkoholom

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram