Pet namirnica koje su bogate magnezijumom

Fitnes i ishrana 26. okt. 202108:19
Podeli:
magnezijum
Foto: TONY CRADDOCK / Sciencephoto / Profimedia

Mnogi nisu svesni kakvu ulogu magnezijum igra u telu. Ovaj mineral ključan je za imunološki sistem, zdravlje srca, sprečavanje upala, a pomaže i u ispravnom radu mišića i tkiva.

Zbog izraženih zdravstvenih prednosti važno je da unosite dovoljno magnezijuma. Zato je dobro znati koje namirnice su bogate magnezijumom, a koje bi trebalo uključiti u ishranu, prenosi N1.hr.

Tamni lisnati zeleniš

Zeleniš se smatra najboljim izvorom magnezijuma, ali i nekih drugih minerala i vitamina. Ovo povrće možete jesti sirovo ili ga možete termički obraditi. Najbolji izbor su kelj, raštan i spanać. Trebalo bi da uključite ovo povrće u svoju ishranu kako biste uneli dovoljno magnezijuma u telo.

Avokado

Avokado je još jedna namirnica koja je izuzetno bogata magnezijumom. Avokado prosečne veličine sadrži oko 58 miligrama magnezijuma, a prednost ovog voća je što ga možete jesti i pripremati na razne načine. Možete ga jesti sirovog, namazati na hleb, možete napraviti smuti ili ga dodati u salatu.

Orašasti plodovi i semenke

Bilo da je reč o sjemenkama bundeve, lana ili suncokreta ili pak brazilskim oraščićima ili bademima – ove namirnice bi trebalo da redovno jedete ako ne želite da vam fali magnezijuma.

Riba

Riba je takođe izvrstan izvor magnezijuma. Tuna, sardina i skuša neke su od vrsta riba koje imaju visok udeo magnezijuma i omega-3 masnih kiselina, kao i vitamina D. Zdravstveni stručnjaci preporučuju da ribu jedete barem jednom nedeljno.

Tamna čokolada

Čokolada je takođe bogata ovim važnim mineralom, ali bi trebalo da birate tamnu umesto mlečne jer tamna čokolada ima veći udeo magnezijuma, piše Healthy builderz. Recimo, samo jedna kockica tamne čokolade sadrži neverojatnih 95 miligrama magnezijuma.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram

BONUS VIDEO: KELERABA