Nutrijenti neophodni u ishrani – da bi kosa bila zdrava

Fitnes i ishrana 27. okt 202108:52
Podeli:
kosa
Foto: - / Wavebreak / Profimedia

Često kažemo da briga o kosi počinje od kože glave, jer briga o folikulu dlake može da podstakne zdrav rast kose. Ali zapravo počinje čak i pre toga, počinje ishranom i hranljivim materijama koje unosite u svoje telo.

Naravno da je ishrana bogata mnoštvom namirnica koje su dobre za vas važna iz mnogo razloga, jedan od njih je i zdravlje vaše kose, piše N1.

Kada je u pitanju kosa trebalo bi dati prioritet sledećim hranljivim materijama:

Vitamini grupe B

Vitamini grupe B, kao što su biotin i niacin, mogu da pomognu u održavanju rasta kose tako što podržavaju proizvodnju ćelijske energije i imaju tendenciju ka slobodnim radikalima i podstiču zdrav rast kose.

Pokazalo se da biotin posebno pomaže u proizvodnji keratina.

Negov unos možete povećati konzumiranjem mesa, ribe, jaja, semenki, orašastih plodova i povrća poput slatkog krompira, brokolija i spanaća, kao i putem suplementacije.

Proteini

Vaša kosa je napravljena od proteina keratina. Keratin, kao i svi proteini, sastoji se od jedinstvene mešavine aminokiselina – prvenstveno cisteina, prolina i glicina.

Da biste povećali unos proteina i aminokiselinama konzumirajte živinsko, nemasno meso i ribu leblebije, sočivo, ovas i pasulj.

Takođe možete u ishranu uvesti i suplement kolagena. Kosa ne sadrži kolagen, kao što ga sadrži koža, a peptidi kolagena mogu da obezbede vašoj ishrani više aminokiselina. Te aminokiseline se zatim mogu pretvoriti u keratin da bi se formirala zdrava dlaka u folikulu. Pored toga, može da podrži zdravlje vlasišta i zaštiti od iritacije folikula.

Vitamin D

Smatra se da je vitamin D jedan od vitamina rastvorljivih u mastima potrebnih za stvaranje i podržavanje funkcionisanja folikula dlake. Pored toga, istraživanja pokazuju da ljudi koji imaju nizak nivo vitamina D mogu da se suoče sa opadanjem kose.

Potrebno je dodatno istraživanje da bi se utvrdila uloga ovog vitamina u rastu kose, ali je prilično očigledno da nedostatak može da utiče na zdravlje kose, piše Mind Body Green.

Nekoliko namirnica prirodno sadrže vitamin D, kao što su šitake i pečurke, skuša, sardine i jaja, ali njihovo konzumiranje nije dovoljno da zadovolji vaše nutritivne potrebe. Zbog toga su suplementi vitamina D ključno sredstvo za većinu ljudi.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

BONUS VIDEO: KELERABA