Nedostatak apetita ujutru javlja se zbog pet čestih stanja

Podeli:
apetit
Foto: RossHelen editorial / Alamy / Alamy / Profimedia

Mnogi ljudi nemaju veliki apetiti ujutru, pa obično doručkuju malo hrane ili čak preskaču ovaj obrok. Ako ste jedna od takvih osoba, ne bi trebalo odmah da brinete da sa vama nešto zdravstveno nije u redu.

U nekim slučajevima to zaista simptom nekog ozbiljnog oboljenja, kod većine ljudi se slab jutarnji apetit može objasniti nekim od sledećih pet razloga, piše City magazine.

Obilna večera

Ako ste večerali kasno i dosta, male su šanse da ćete odmah po ustajanju biti gladni. To posebno važi u slučaju da je vaš obrok sadržao dosta masti i proteina, jer vas oni čine sitijim. Naš savet je da večerate ranije, a za doručak jedete više, ali nije tragedija i ako nastavite po starom, pod uslovom da unosite dovoljno hranljivih materija u svoj organizam.

Prirodna fluktuacija nivoa pojedinih hormona

Istraživanja su pokazala da dok spavamo nivoi pojedinih hormona fluktuiraju. To objašnjava zašto nam je ponekad ujutru visok nivo adrenalina, a poznato je da lučenje ovog hormona usporava varenje hrane. S druge strane, ujutru je hormon grelin na najnižem nivou, a on je direktno odgovoran za naš osećaj sitosti.

Foto:Shutterstock

Anksioznost i depresija

Teško je osećati entuzijazam za bilo šta kada imamo psihičke probleme ili se brinemo oko nečega, pa tako i za redovno obedovanje. Postoje i slučajevi da ljudi više jedu kada su nervozni, ali oni uglavnom ne pate od ozbiljne psihičke boljke. Ako ste depresivni, trebalo bi da se obratite doktoru, bilo da imate slab ili normalan apetit.

Trudnoća

Poznato je da mnoge žene osećaju jutarnju mučninu u prvom tromesečju trundoće. Zbog toga one manje jedu, a posebno ujutru.

Foto:Shutterstock

Bolest

Respiratorne infekcije, kao što su obična prehlada, grip i upala ploća, utiču na smanjenje apetita. One takođe smanjuju naš osećaj mirisa i ukusa, a neke od njih izazivaju i mučninu i vrtoglavicu. Važno je, međutim, da i u takvim trenucima jedemo dovoljno. Lekari preporučuju dijetu koju čine supa, krekeri, banane, čajevi, pirinač i druga laganija hrana.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram