Namirnice za koje nikad ne bismo rekli – a prepune su šećera

Podeli:
šećer namirnice
Foto: BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Stučnjaci preporučuju da žene dnevno konzumiraju najviše 24 grama šećera, a muškarci do 36 grama. Ispostavlja se ipak da to nije tako lako sprovesti u delo čak i onima koji imaju jaku volju jer su neke namirnice, za koje nikad ne bismo rekli, prepune šećera.

Paradajz pelat

Možda vam se čini da su konzervirane supe i čorbice i sosovi prihvatljiva zamena za domaće jer sadrže vodu i povrće. Ipak, kad pogledate sastojke malo bolje, videćete da samo jedna konzerva sadrži vašu celokupnu dnevnu dozvoljenu količinu šećera. To se posebno odnosi na sosove od paradajza, u koje šećer ubacuju da ublaže kiselost ovog povrća.

Jogurt s malo masti

Hrana sa malo masti može da deluje primamljivo onima koji bi da žive zdravije, ali to ne znači da sve low-fat namirnice i jesu zdravije – posebno jogurt. Porcija punomasnog jogurta ima 4,7 grama šećera, dok porcija grčkog jogurta ima od šest do 12 grama šećera. Ovaj dodatak šećera u proizvodima s malo masti služi kao pojačivač ukusa, a uz to mnogi aromatični jogurti s malo masti sadrže i zaslađivače – koji nisu najzdraviji, pišu na sajtu BrightSide.

Nemasni dresing za salate

Slično kao i jogurt, i dresing za salatu ima manje masti i kalorija, ali dosta šećera. Dve kašičice vašeg omiljenog kupovnog preliva za salatu imaju od sedam do 10 grama šećera. Stručnjaci predlažu da umesto toga napravite sopstveni preliv, recimo, do maslinovog ulja, sirćeta i malo soli i bibera.

Kečap

Ako pojedete samo jednu kašičicu ovog vrlo popularnog dodatka jelu biće isto kao da ste stavili kocku šećera u usta. Sa ta četiri grama šećera po kašičici, kečap sadrži i kukuruzni sirup koji ima dosta fruktoze, a koji se povezuje sa gojaznošću i srčanim oboljenjima.

Puter od kikirikija

Ovaj omiljen izvor proteina sadrži dosta šećera ako je kupovni, a uz to ima i nezdrava ulja, pa nikako ne ulazi u zdrave namirnice, naprotiv. Kikiriki puter nekih popularnih brendova ima i do osam grama šećera na dve kašičice. Nutricionisti zato preporučuju da čitate sastojke da biste videli koji je najzdraviji.

Čips

Za slane grickalice nikad ne bismo rekli da su pune šećera, ali kesica vašeg omiljenog čipsa sadrži tri do pet odsto šećera. To se posebno odnosi na čips sa ukusom barbikju sosa, slatkog čilija, meda ili slatkog kukuruza. U zavisnosti od toga koliko čipsa jedete, 15 komada onog sa ukusom sosa za roštilj sadrži dva grama šećera. Čips takođe sadrži i dosta ugljenih hidrata koje vaše telo pretvara u šećer glukozu. Zato nutricionisti savetuju da takozvani džank fud, poput čipsa, treba jesti vrlo, vrlo retko ako biste da sprečite bolesti.

Suvo voće

Suvo voće važi za zdravu grickalicu. Kao i sveže voće, i suvo je bogato vitaminima, vlaknima i antioksidantima. Međutim, ono nema vode, a ima dosta prirodnih šećera.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram