Kako noćni obroci zapravo utiču na naš organizam

Podeli:
Noćno grickanje, Foto: Tetra Images / Tetra Images / Profimedia

Ako ste od onih koji vole sebi priuštiti kasnu večeru, onda trebate znati i kako ti noćni obroci utiču na težinu, ali i na zdravlje organizma.

Nije slučajno što su mnoge svetske dijete propagirale jednu jednostavnu istinu: ne jesti posle 18 sati.

Ovo pravilo nije univerzalno, ali naučnici su zaista dokazali da prejedanje noću dovodi do značajnog gojenja. Otkrili smo šta se događa s telom kada jedete noću.

Zašto smo noću posebno gladni?

Većina varanja dijete događa se uveče. Tri su razloga za to:

Fiziološki – jednostavnije, nedostatak hrane tokom dana

Skrivena glad – neuravnotežena ishrana tokom dana dovodi do nedostatka hranjivih sastojaka u telu

Psihološki – kada stres pokušavamo lečiti prejedanjem

Kako noćni zalogaji utiču na telo?

Noću, u pravilu, osoba spava, telo se odmara i odjednom vam u želudac padne goveđi odrezak s pomfritom i salata prelivena crvenim sosom. Creva koja skoro da spavaju pokušavaju najbolje što mogu, ali, nažalost, nisu u stanju nositi se s takvom količinom hrane.

Hrana se ne vari  pravilno, ne apsorbuje se u delove tankog creva, a u debelom crevu je izložena patogenoj mikroflori, što dovodi do stvaranja toksina.

Telo pati, opšte zdravlje se pogoršava. Štaviše, višak ugljenih hidrata noću dovodi do velikog oslobađanja insulina, poremećena je preraspodela šećera u jetri i masnom tkivu, a masnoća se taloži u telu.

Kako sprečiti noćno prejedanje?

Jedite uravnotežene obroke tokom dana, otprilike pet puta.

Pratite raznolikost ishrane i količinu proteina, masti i ugljikohidrata, makro i mikroelemenata koje unosite.

Pronađite alternativni način rešavanja stresa: večernje šetnje, sport, joga, gledanje serija (bez štetnih zalogaja), itd, prenosi Hayat.ba.

***

Bonus video: U frižideru devojke koja jede samo sirovu hranu

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram