Dijeta zanosnih Šveđanki: Ravan stomak bez gladovanja

Podeli:
dijeta šveđanke
Foto: Patrick T. FALLON / AFP / Profimedia

Šta je švedska dijeta i šta smete da jedete dok ste na njoj?

Iz sezone u sezonu žene širom sveta traže za sebe idealnu ishranu koja će im pomoći da smršaju ili održe vitku liniju.

Sve je više onih žena koje ne žele rigorozne i neizdržive dijete, već plan kojim će usvojiti zdravije navike, kada je ishrana u pitanju.

A kraj leta i povratak s mora na kopno za mnoge žene, ali i muškarce, znači povratak i na zdraviju ishranu i u teretanu.

Ako spadate u tu grupu, onda će vas zanimati švedska dijeta kod koje je naglasak na proteinima i mastima, dok ugljeni hidrati imaju podređenu ulogu, piše story.hr.

Švedska ishrana razlikuje nekoliko grupa namirnica:

– povrće koje raste iznad zemlje, tj. paradajz, kupus, spanać, krastavci, paprike, avokado, masline, pečurke…

– sve vrste mesa

– orašaste plodove kao što su semenke bundeve, lešnik, bademi, orasi, suncokretove semenke i indijski oraščići

– sve vrste ribe, kao i jaja i mlečni proizvodi, posebno oni s visokim udelom masti

Namirnice koje su povremeno dopuštene su tamna čokolada s minimalno 70 odsto kakaoa, kao i povrće poput šargarepe, cvekle i celera, a od voća dopuštena je jedna voćka dnevno ili maline.

Šta morate da izbegavate:

– margarin, rafinisano ulje

– alkohol (posebno pivo)

– dodati šećeri, musli, voćni sokovi

– testenina, kolači i keks

– žitarice

– skrob

Tokom držanja ove dijete preporučuje se voda, ali i zeleni čaj, i to u većim količinama.

Kombinacija esencijalnih vitamina i amino-kiselina podstiče metabolizam, pospešuje probavu i ubrzava osećaj sitosti. Ovaj koncept nije namenjen gladovanju, već ga je lako integrisati u svakodnevni život kao plan ishrane.

BONUS VIDEO: Keto – savršena dijeta za Srbe

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram