Štampane brošure – deo tradicionalnog marketinga koji ne zastareva

Foto: MOHAMMED ABED / AFP / Profimedia

Pod okriljem digitala i svega na klik, određene stvari nekadašnjeg marketinga i dalje imaju jako veliki uspeh u poslu.

Naravno, načini oglašavanja su se promenili, kao i mediji, ali jedna stvar nije – svakom klijentu je i dalje potrebno nešto što može da se opipa i uzme u ruke. Tu na scenu stupaju brošure, kao glavni deo predstavljanja sebe i svojih ponuda u okviru poslovanja.

Dokaz da jesu potrebne nalazi se najpre u tome što skoro svaka kompanija, koja i pored celokupnog digitalnog predstavljanja kroz sajtove, portfolie, e-mail podsetnike i ponude, ima i same brošure sa kompletnim predstavljanjem kako je bilo svih prethodnih decenija kao glavni deo promovisanja celokupnog rada i usluga ili proizvoda koji su klijentima na raspolaganju.

Zašto je bitno imati brošuru?

Pripadamo vremenima gde za predstavljanje nemate mnogo vremena, a ono sa čim raspolažete zahteva da budete koncizni, direktni i sažeti, a opet dovoljno jasni i primamljivi da u okviru konkurencije baš vi budete odabrani. Na stranu to da će kvalitet rada i uspešnost uvek biti najpotrebniji, na početku je sama prezentacija važna. Zato će vam brošura i pomoći.

Ona manjih dimenzija, predstavlja marketinški alat koji ne zauzima prostora, a daje sve potrebne informacije, pa čak i više od toga. Osim toga, kada se nađe u rukama potencijalnog klijenta ili saradnika, on će imati priliku da odmah uvidi šta nudite. Takođe će vam pomoći i u trenutku kada usmeno o svemu razgovarate, jer pored toga što vas predstavlja, služi i kao odličan podsetnik. Zato se izrada brošura nikada ne dovodi u pitanje, ono što je pod znakom pitanja jeste kako ona treba izgleda.

Kako izgleda dobra brošura?

Digital je izvršio jednu promenu kada su brošure u pitanju, pa se njihov izgled i sadržaj menjaju u odnosu na sve ono šta on pruža. To znači da izrada brošura nije više klasično predstavljanje na jednobojnom ili dvobojnom trifoldu ili jednom papiru, već mora da na prvi pogled privuče pažnju, da svojim izgledom osvoji onoga ko je drži u rukama. Zato se najpre kreće od osmišljavanja njenog sadržaja, pa se prelazi na dizajn.

Sadržaj i dalje mora da bude koncizan, kratak, da ne zahteva mnogo vremena za pregledavanje. Ono što je najvažnije jeste da odgovori na tri glavna pitanja vašeg rada, a to su gde, šta i zašto. Ono što nije loše dodati, na poslednjoj strani, jesu i prethodni klijenti, što bi u kratkim crtama i u štampanoj formi predstavilo vaš portfolio.
Dizajnu se onda poklanja posebna pažnja.

Ovde možete da eksperimentišete u ogromnoj meri, jer sami dizajnerski programi pružaju sve što zamislite, pa i više od toga, kao i samo štampanje. Pogledajte šta se nudi, gde kakvo štampanje može da se obavi, mnogo toga je dostupno online i to bez ikakvog kontakta. Internet vam je glavna stranica za pretraživanje, dovoljno je da ukucate „štamparija Beograd“ i pronaći ćete mnogo onih koji mogu da vam pruže ostvarivanje vaše ideje.

Potrudite se da sama brošura liči na vaš brend, kompaniju, da vas predstavlja u profesionalnom smislu, ali i da budi osećaj lepog kod klijenta, a to je već odlična karta za ulazak u proces dugoročne saradnje.

***

Bonus video: Boemski salonac u kojem je uhvaćen stari duh Zemuna

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram