„To oštećuje detetov razvoj.“
Na ono čuveno – mama, dosadno mi je – šta kažete svom detetu? Ta rečenica nimalo nije bezazlena jer dosta utiče na razvoj vašeg mališana i pogrešan potez može da ima kontraefekat.
Dr Ranko Rajović, autor NTC programa učenja kroz igru, saradnik Unicefa za ranu edukaciju, osnivač Mense u Srbiji i nekoliko zemalja u regionu., nedavno je pokušao da slikovito objasni problem dosade kod dece. On je, kako kaže, sa studentima otišao u obilazak jednog seoskog domaćinstva da malo vide kako su ljudi nekada rešavali dosadu.
A to je, napominje, važna lekcija zato što danas dosada kao element razvoja deteta skoro i da ne postoji.
„Pre 20, 30 godina normalno je bilo da, kada dete kaže – dosadno mi je, roditelji kažu – idi igraj se. Danas odmah ide TV sa 20 kanala, video-igrice, telefoni… I dete, nažalost, ne zna da reši problem dosade.“
A baš je dosada jako važan faktor za razvoj kreativnosti, za maštu, za sve što ga čeka u životu.
„Danas deca nauče da dobiju sve što požele. A ako nešto ne može, prag tolerancije ne da je nizak nego ne postoji više. Ako nešto ne može, frustracija je velika, javlja se agresivnost. Znači da mi zapravo time što detetu ne damo da razvije osećaj dosade, da to samo reši, činimo zapravo kontrauslugu. I oštećujemo ga verovatno i za kasnije etape razvoja“, napominje Rajović.
BONUS VIDEO:
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: