Među dvogodišnjacima koji govore, 30 odsto njih već je nešto slagalo.
Laganje nije ništa neobično kod male dece, a novo istraživanje otkriva da je čak važan deo dečjeg razvoja.
Prema istraživanju koje je vodio Kang Li, profesor psihologije sa Univerziteta u Torontu, deca vrlo rano počinju s lažima.
Među dvogodišnjacima koji govore, 30 odsto njih već je nešto slagalo. Do navršene tri godine, skoro polovina pokušava redovno nešto da slaže. S četiri godine, taj broj iznosi čak 80 odsto. A u periodu od pet do sedam godina skoro svako dete laže.
Doktor Li kaže da mlađa deca koja prikrivaju ili izbegavaju istinu, imaju kognitivnu prednost u odnosu na onu koja to ne rade.
„Laganje zahteva dve stvari. Deca moraju da razumeju šta neko drugi misli. Ovu sposobnost zovemo teorijom uma. Deca koja su bolja u teoriji uma bolja su i u laganju“, objašnjava dr Li.
Druga stvar je znati planirati unapred kako bismo sprečili neželjene aktivnosti, a 30 odsto dece mlađe od tri godine koja znaju da lažu imaju veće sposobnosti za to, a laži im pomažu da se izvuku iz za njih nezgodnih situacija.
Takve kognitivne sposobnosti kod dece koja rano počinju da lažu znače da će takva deca biti uspešnija u školi i u komunikaciji s drugom decom na igralištu.
Dr Li je sprovodio eksperimente teorije uma na 58 dece predškolskog uzrasta u Kini, podelivši ih u dve grupe.
Polovina dece dobila je šest treninga iz teorije uma, a druga polovina dobila je treninge u kojima su učili brojeve i veštine snalaženja u prostoru. Istraživači su otkrili da su deca iz prve grupe bolje lagala, ali i bila bolja u lažima od dece iz druge grupe, prenosi miss7mama.hr.
***
BONUS VIDEO: Aleksandra Tomić: Tri meseca nakon trudnoće ponovo na pozorišnoj sceni
Pratite nas i na društvenim mrežama: