Foto: www.allover.cc/TPH / allOver Photo / Profimedia Foto: www.allover.cc/TPH / allOver Photo / Profimedia Foto: www.allover.cc/TPH / allOver Photo / Profimedia Foto: www.allover.cc/TPH / allOver Photo / Profimedia Foto: www.allover.cc/TPH / allOver Photo / Profimedia Foto: www.allover.cc/TPH / allOver Photo / Profimedia Wellbeing 0 Mračna strana slaninice Božica Luković 23. mar. 2021. 07:19 Postavi Zadovoljnu za omiljeni Google izvor Više Konzumiranje prerađenog mesa poput kobasica, slanine i pljeskavica moglo bi dramatično povećati rizik od demencije, pokazuje novo istraživanje. Nova naučna otkrića sugerišu da jedenje samo jedne kriške slanine dnevno povećava šanse za razvoj demencije za neverovatnih 44 odsto. Naučnici koji su sproveli studiju takođe su otkrili da neprerađeno meso, poput govedine, svinjetine i teletine, ima suprotan efekat - može zaštititi od demencije. Prema studiji, ljudi koji su jeli 25g prerađenog mesa imali su 44 odsto veće šanse da razviju demenciju, ali oni koji su konzumirali 50g neprerađenog mesa imali su skoro 20 odsto manje šanse da razviju tu bolest. Istraživanje je sproveo Univerzitet u Lidsu i koristili su podatke 500.000 ljudi. U pitanju su bili Britanci starosti od 40 do 69 godina, koji su odgovarali koliko su često jeli određene vrste mesa. "Neki ljudi su imali tri do šest puta veću verovatnoću da razviju demenciju zbog genetskih faktora, ali nalazi sugerišu da su rizici od jedenja prerađenog mesa jednaki bez obzira na to da li je osoba bila genetski predodređena za razvoj bolesti. Oni koji su konzumirali veće količine prerađenog mesa, češće su bili muškarci, slabije obrazovani, pušači, prekomerne telesne težine ili gojazni, imali su manji unos povrća i voća i veći unos proteina i masti, uključujući zasićene masti", objasnila je autorka studije profesorka Dženet Kejd. Studija je objavljena u publikaciji American Journal of Clinical Nutrition. *** Bonus video: https://youtu.be/o-x6wYdDGXQ Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook TikTok Pinterest Instagram Jutarnje navike koje vam skraćuju život Šta bi trebalo da jedete za večeru ako želite da dugo živite Loša vest za one koji vole kokice iz mikrotalasne demencija prerađeno meso slanina Komentari Pridružite se diskusiji ili pročitajte šta naše čitateljke misle Ostavite prvi komentar Ostavite komentar Čitajte komentare (0)
Poznati 0 Betsi Džonson ima 83 godine, i dalje radi špagu i još uvek je najzabavnija žena američke mode
Astro 0 Dnevni horoskop za 17. avgust: Ovnovi, priuštite sebi dobru zabavu ili susret sa zanimljivom osobom
Pop kultura 0 Serija "The Shards" je modni vremeplov u osamdesete u kom su glavne zvezde najlepša plavuša i brineta u Holivudu
Astro 0 Ova 3 horoskopska znaka ulaze u jednu od najlepših nedelja leta: Venera i Jupiter im donose sreću od 17. do 23. avgusta
Poznati 0 Madona puni 68: Fotografije koje su nekada izazivale skandale danas su estetika koju svi kopiraju
Lepota 0 Azelaična kiselina je jedan od najpotcenjenijih sastojaka u nezi kože: Ovo su najbolji proizvodi dostupni u Srbiji
Moda 0 Kristen Stjuart već 20 godina odbija jedno modno pravilo - a iza toga se krije mnogo bolja priča nego što deluje
Lepota 0 OPI je otkrio super trik za mikro frenč uz pomoć sunđera za šminkanje koji možete da primenite kod kuće
Lepota 0 Zašto koža Dankinja tako dobro stari? Tajna je u ovih 7 navika koje prevazilaze svaku beauty rutinu
Lepota 0 Ovu improvizovanu "magičnu" kremu modeli su tražili pre svakog snimanja, a onda je postala globalna beauty ikona
Wellbeing 0 Stimulacija od 25 minuta koju koriste Gvinet Paltrou i Serena Vilijams da bi mozak održale mladim
Wellbeing 1 Kako želite da vam izgleda život za 5 godina? Vežba sa Univerziteta Stanford traje samo 20 minuta, a ono što otkrijete moglo bi da vas iznenadi
Poznati 0 Kako izgleda leto kada si supermodel? Otkrivamo luksuzne destinacije na kojima ove sezone letuju najtraženije manekenke
Living 0 Pomračenje Sunca vratilo nas je u leto 1999: Kako je izgledao eclipse moment pre društvenih mreža
Pop kultura 0 Zamislite da vanbračni seks možete da imate samo jednom godišnje! Ovaj film je baš o tome