Foto: Shutterstock Foto: Shutterstock Foto: Shutterstock Foto: Shutterstock Foto: Shutterstock Foto: Shutterstock Wellbeing 0 Autofagija za pse može da produži život vašem ljubimcu Božica Luković 14. dec. 2021. 09:42 Postavi Zadovoljnu za omiljeni Google izvor Više Baš kao kod ljudi, cirkadijalni ritam je važan i kod pasa. Urođeni cirkadijalni ritam životinja diktira kada je hrana isceljujuća, a kada je stresna po organizam. Zato isprekidani post, kojim se aktivira autofagija, može biti značajan i za vašeg psa. Istraživanje profesora Sačidanade Pande sa Institura Salk pokazuje da je vreme kada hranite svog ljubimca gotovo jednako važno kao i ono čime ga hranite, s ciljem izbegavanja gojaznosti, dijabetesa i drugih uobičajenih bolesti koje pogađaju pse. Pravilnom ishranom pasa mogu se izbeći mnoge od najčešćih metaboličkih bolesti povezanih sa starenjem. "Kada kažemo vlasnicima kućnih ljubimaca da je u redu ako njihov zdravi pas ne želi da jede jedan dan ili preskoči ako obrok, oni su iznenađeni. Ali psi ne moraju da jedu dva ili tri obroka dnevno sa poslasticama između (kao ni ljudi). Kao i mi, psi su prebrzi. Trebalo bi da poste deo dana, u stvari, da bi aktivirali dugme za metaboličko resetovanje", tvrdi profesor. Foto: Shutterstock | Foto: Shutterstock Post ima mnogo oblika, ali njegov osnovni efekat na telo je isti. Aktivira hormon glukagon, koji uravnotežuje insulin, kako bi nivo glukoze u krvi bio u balansu. U vašem telu, ako nivo insulina raste, nivo glukagona opada, i obrnuto. Kada svom telu date hranu, nivo insulina raste, a nivo glukagona opada. Ali suprotno se dešava kada ne jedete: nivo insulina opada, a nivo glukagona raste. Kada vaš nivo glukagona poraste, to pokreće mnoge biološke događaje - od kojih je jedan autofagija, mehanizam za čišćenje ćelija. Zbog toga je privremeno uskraćivanje hranljivih materija svom telu – i telu vašeg psa – kroz bezbednu praksu vremenski ograničene ishrane (ili hranjenja, kada su psi u pitanju) jedan od najboljih načina da se poboljša zdravlje vaših ćelija. Kućni ljubimac Foto:Shutterstock | Kućni ljubimac Foto:Shutterstock Osim održavanja "ćelijske mladosti" i usporavanja starenja, istraživanja su pokazala da ova praksa psima daje veću energiju, povećava sagorevanje masti i smanjuje rizik od razvoja bolesti poput dijabetesa. Dr Mark Matson, profesor neuronauke na Medicinskom fakultetu Džon Hopkins, sproveo je studije u kojima je podvrgao životinje postu svaki drugi dan sa ograničenjem kalorija od 10 do 25 odsto. Prema njegovim rečima, ako to počnete da radite dok su životinje mlade, živeće 30 odsto duže. Matson je čak otkrio da su nervne ćelije životinja bile otpornije na degeneraciju kada su se pridržavali ovog protokola. Foto:Shutterstock | Foto:Shutterstock Jedan od mehanizama koji pokreće ove biološke reakcije nije samo autofagija već stres. Tokom perioda posta ćelije su pod blagim stresom (zdrava, „dobra“ vrsta stresa), i na taj stres reaguju tako što povećavaju svoju sposobnost da se odupru bolesti. Druge studije su potvrdile ove nalaze. Pravilno isplanirani post smanjuje krvni pritisak, poboljšava osetljivost na insulin, jača funkciju bubrega, poboljšava funkciju mozga, regeneriše imuni sistem i povećava otpornost na bolesti kod sisara u celosti. *** Bonus video: Kućni ljubimci za mirniji život Pet najboljih rasa pasa za život u gradu Da li je normalno da pas jede travu? Tri najodanije rase pasa Mačka sa četiri uveta je najslađe stvorenje koje ćete videti Psi i zimska garderoba – da li im je potrebna? Pas spasio ženu s epileptičnim napadom i imamo hit dana autofagija ishrana pasa kućni ljubimci psi Komentari Pridružite se diskusiji ili pročitajte šta naše čitateljke misle Ostavite prvi komentar Ostavite komentar Čitajte komentare (0)
Poznati 0 Betsi Džonson ima 83 godine, i dalje radi špagu i još uvek je najzabavnija žena američke mode
Astro 0 Dnevni horoskop za 17. avgust: Ovnovi, priuštite sebi dobru zabavu ili susret sa zanimljivom osobom
Pop kultura 0 Serija "The Shards" je modni vremeplov u osamdesete u kom su glavne zvezde najlepša plavuša i brineta u Holivudu
Astro 0 Ova 3 horoskopska znaka ulaze u jednu od najlepših nedelja leta: Venera i Jupiter im donose sreću od 17. do 23. avgusta
Poznati 0 Madona puni 68: Fotografije koje su nekada izazivale skandale danas su estetika koju svi kopiraju
Lepota 0 Azelaična kiselina je jedan od najpotcenjenijih sastojaka u nezi kože: Ovo su najbolji proizvodi dostupni u Srbiji
Moda 0 Kristen Stjuart već 20 godina odbija jedno modno pravilo - a iza toga se krije mnogo bolja priča nego što deluje
Lepota 0 OPI je otkrio super trik za mikro frenč uz pomoć sunđera za šminkanje koji možete da primenite kod kuće
Lepota 0 Zašto koža Dankinja tako dobro stari? Tajna je u ovih 7 navika koje prevazilaze svaku beauty rutinu
Lepota 0 Ovu improvizovanu "magičnu" kremu modeli su tražili pre svakog snimanja, a onda je postala globalna beauty ikona
Wellbeing 0 Stimulacija od 25 minuta koju koriste Gvinet Paltrou i Serena Vilijams da bi mozak održale mladim
Wellbeing 1 Kako želite da vam izgleda život za 5 godina? Vežba sa Univerziteta Stanford traje samo 20 minuta, a ono što otkrijete moglo bi da vas iznenadi
Poznati 0 Kako izgleda leto kada si supermodel? Otkrivamo luksuzne destinacije na kojima ove sezone letuju najtraženije manekenke
Living 0 Pomračenje Sunca vratilo nas je u leto 1999: Kako je izgledao eclipse moment pre društvenih mreža
Pop kultura 0 Zamislite da vanbračni seks možete da imate samo jednom godišnje! Ovaj film je baš o tome