„Left-Handed Girl“ ima ocenu 96% na Rotten Tomatoes i pravi je film za dušu ove jeseni

Foto: Good Chaos - Le Pacte - Left-Han / AFP / Profimedia

Ženska i porodična saga "Left-Handed Girl" rediteljke Ši-Čing Cou je jedno od najlepših filmskih obećanja godine.

Možemo samo da zamislimo radost Ši-Čing Cou one martovske večeri 2025. godine, kada Šon Bejker osvojio četiri Oskara za svoj film Anora – za najbolju režiju, najbolju montažu, najbolji scenario i, pre svega, za najbolji film. Kiša nagrada bila je odličan znak za rediteljku čiji prvi dugometražni film, Left-Handed Girl, u to vreme tek treba da stigne na Filmski festival u Kanu.

Foto: Good Chaos – Le Pacte – Left-Han / Christophel Collection / Profimedia

To tehnički nije njen prvi dugometražni film, jer je Ši-Čing Cou, koja je upoznala Šona Bejkera još tokom studija, ko-režirala s njim film Take Out 2004. godine. Taj film je snimljen poptuno nezavisno, sa gotovo nepostojećim budžetom (oko 3.000 dolara), a reč je o životu kineskog imigranta bez papira u Njujorku. Od tada, Cou je postala stalna producentkinja Bejkerovih filmova, radeći na ostvarenjima kao što su Tangerine, The Florida Project i Red Rocket.

Shih-Ching Tsou
Shih-Ching Tsou Foto: Loic VENANCE / AFP / Profimedia

Kada je došla da predstavi Red Rocket u Kanu, upoznala je timove francuskog distributera Le Pacte, koji su odlučili da podrže njen novi projekat – dugometražni film sniman na Tajvanu, na mandarinskom jeziku. Projekat koji je dugo bio san i za nju i za Bejkera, ali koji američke produkcije nisu želele da finansiraju zbog svoje konzervativnosti. Ipak, Left-Handed Girl postaje francusko-američko-britansko-tajvanski film, i, iznad svega, briljantno ostvarenje.

Noćna pijaca Tajpeja

Mlada Nina Je glumi I-Džing, devojčicu koja luta noćnom pijacom Tajpeja, gde radi njena majka. Polako, ali sigurno, ona počinje da krade – levom rukom, „Đavoljom rukom“, kako kaže njen deda. To pokreće niz neočekivanih događaja koji ugrožavaju ionako krhko porodično jedinstvo.

Foto: Good Chaos – Le Pacte – Left-Han / AFP / Profimedia

„I sama sam odrasla na Tajvanu. Film se u potpunosti zasniva na sećanjima iz mog detinjstva. Želela sam da svetu pokažem kako izgleda moja zemlja, baš kao što želim da moja devetogodišnja ćerka nauči svoj jezik i kulturu. Ona me je mnogo inspirisala, čak i za prvi kadar filma“, kaže Ši-Čing Cou.

Film sniman iPhone-om

Za rediteljku, prikazati Tajpej znači prikazati njegovu živopisnu i svetlucavu noćnu pijacu.

„Na hiljade različitih melodija se preklapa, jer svaka tezga ima svoju muziku. A ako ne čujete muziku, čujete zvuke slot-mašina…“, kaže ona. Uronjavanje u ambijent je potpuno, naročito zato što je Left-Handed Girl snimljen iPhone-om – baš kao Tangerine Šona Bejkera, koji je Cou producirala.

Foto: Good Chaos – Le Pacte – Left-Han / AFP / Profimedia

Ta tehnika joj omogućava da prati glavnu junakinju kroz lavirint pijace bez privlačenja pažnje.

„iPhone je postao nezamenljiv za snimanje u stvarnim lokacijama, bez zatvaranja prostora. Da smo doneli veliku kameru, svi bi nas gledali. Na početku nas je bilo dvadesetak, ali to je bilo previše! Već drugog dana sam smanjila ekipu na pet-šest ljudi – taman toliko da postanemo nevidljivi“, objašnjava.

Porodične veze

Iako ovaj film ne treba posmatrati samo kroz prizmu Šona Bejkera, teško je govoriti o njemu bez da se on pomene. Bejker je koautor scenarija, producent i montažer. Njegov humor i senzibilitet osećaju se u svakom kadru i dijalogu.

Foto: Good Chaos – Le Pacte – Left-Han / AFP / Profimedia

„Dao mi je nekoliko saveta pre snimanja – na koje scene da obratim pažnju i iz koliko uglova da ih snimam. Ali na snimanju sam bila sama, jer je on ostao u Los Anđelesu. Napravila sam Cloud folder kako bi mogao gotovo u realnom vremenu da gleda sve što snimamo“, kaže rediteljka.

Bejker je posebno pomogao u snimanju ključne scene filma – rođendanske večere koja se pretvara u katastrofu. Ova scena predstavlja srž poruke filma – teret porodičnih tradicija, koje starije generacije često nameću mlađima, gušeći njihovu slobodu, piše francuski Vogue.

Jedan od najdirljivijih likova je I-Ann, buntovna starija sestra male I-Džing, zarobljena u svojim greškama koje se neprestano ponavljaju. S njom doživljavamo gorko-slatku radost filma, jureći na skuteru kroz crvena svetla Tajpeja – između pobune, tuge i slobode.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Instagram