Iza kulisa srpskog Plejboja: Kako su nas zbog gole Vendi izbacili iz Belog dvora

Poznati 31. avg 202220:55
Podeli:
Suzana Mančić i Vesna Vukelić Vendi Foto: Marko Krunić

"Vendi se skida ispred dvora, staju svi radovi, majstori zure ukočeni, zapanjeni..."

Danas je teško zamisliti da se bilo čija seksi fotografija iščekuje s tolikim nestrpljenjem kao što je to bio slučaj sa srpskim izdanjem magazina Plejboj. O tome šta se dešavalo iza kulisa, koja zvezda je dobila najveći honorar, a koja je tražila najmanji, kako su ekipu zbog gole Vendi isterali iz Belog dvora, kako je uz pomoć fotošopa bradavica jedne poznate žene završila na drugoj, za naš portal govori urednik fotografije Plejboja Marko Krunić.

Marko Krunić Foto: Privatna arhiva

„Dan kad je izašao Plejboj sa Suzanom Mančić, ušao sam u prodavnicu u Carice Milice i prodavačica koja se leči od raka i ide na hemoterapiju mi kaže: Jutros mi je doktor koji je uvek namrgođen i neprijatan, s osmehom rekao ‘Dočekao sam posle 30 godina napokon da vidim Suzanu Mančić’, odlepio je. Danas je to verovatno nezamislivo, da neko iščekuje bilo koju naslovnu stranu.

Imali smo i poznate žene i anonimne – plejmejts. Duplerica je trebalo da bude po američkom konceptu ‘girl next door’ – lepe mlade devojke iz susedstva koje bi se obnažile. Kod nas to nije baš bilo moguće zbog sredine. Nismo mogli da nađemo obične, lepe devojke u ovakvoj sredini ni za kakav honorar. Na početku smo imali organizatora koji ih je tražio, to je bilo povezano sa klubovima, u nekoj sivoj zoni je moralo da se radi, u dogovoru sa striptiz klubovima.

Na primer imali smo Stanislavu koja je bila balerina, pa se Narodno pozorište bunilo jer se ona predstavila da je balerina iako nikada nije igrala kod njih. Vremenom su krenule devojke da nam se javljaju, međutim toliko bojažljivo da smo mesečno imali maksimum njih tri.

Problem je bio i što su Amerikanci postavili neki standard – na primer određeni obim grudi, a te koje su se nama javljale su uglavnom bile s malim grudima. Sreća, fotošop je već bio uznapredovao, pa smo to mogli da povećamo. Tražili su baš velike grudi. Devojka na duplerici je morala biti potpuno obnažena, a u editorijalu za koji su se slikale slavne žene preporuka je bila da bradavice budu gole. Bradavice su i bile kamen spoticanja kasnije sa skoro svim poznatim ženama.

Još jedna važna stvar, kad sam pričao s Amerikancima rekli su mi da ne smem da angažujem devojke koje su bile hapšene, bilo zbog prostitucije ili zbog nečeg drugog. Niko s dosijeom nije smeo da se slika. Međutim, mi nismo imali načina da to proverimo, pa se svelo na to da u toku razgovora pitam: Da li ste bili hapšeni? Sve naravno kažu – ne. Pretpostavljao sam ipak da kad dođe igračica sa Fristajlera, postoji mogućnost da ne govori istinu.

Početak rada s tim anonimnim devojkama je zbog svega toga bio dosta problematičan, a za naslovnu smo u redakciji napravili zajednički spisak žena koje bismo želeli da vidimo u Plejboju.

Tu su bile zaista tadašnje seksi ikone poput Ksenije Pajčin, Jelene Karleuše, pa sve do Jelisavete Karađorđević. Krenuli smo po spisku da ih sve zovemo, i tu je bilo možda oko 150 žena s javne scene.

Ja sam postao urednik od trećeg broja, kad se pojavila ona famozna lažna fotografija Goge Sekulić.

Čuveni hrvatski urednik Plejboja Denis Kuljiš bio je neka vrsta našeg savetnika. On je znao da devojka koja je na naslovnoj nije Goga, već neka Barbara koja je jako ličila na Gogu. Kuljiš je to pustio misleći da će da izazove šok, što i jeste, ali nepovoljan po Plejboj. Stradao je dotadašnji urednik fotografije Tomislav Peternek. Amerikanci kad su shvatili da je puštena fejk Goga, tražili su da ga sklone. Goga Sekulić je tužila Plejboj i taj sudski spor je trajao prilično dugo.

Tako sam od trećeg broja postao urednik, do tada sam bio fotograf. U četvrtom broju smo od Hrvata preuzeli naslovnu Nives Celzijus, a od petog broja s nama kreće da radi Isidora Bjelica kao novinarka. Ona mi je rekla da snima film u kom će Dragu Mašin igrati Vendi. Vendi je i tada bila specifična pojava, a mi s obzirom na to da nismo imali veliki izbor, prihvatimo da je slikamo.

Vesna Vukelić Vendi Foto: Marko Krunić

Isidora je insistirala da Vendi slikamo u Belom dvoru jer je Draga Mašin. Odem kod sekretarice redakcije i pitam da li može da zakaže snimanje u Belom dvoru. Ona kaže: ‘Ne mogu da kažem da je za Plejboj, reći ću da je za Gloriju.’ Glorija je bila takođe naše izdanje.

Vesna Vukelić Vendi Foto: Marko Krunić

Bio je maj mesec, pojavljujemo se u Belom dvoru kao ekipa Glorije, tamo u vrtu gomila nekih radnika koja kosi, radi… Ideja mi je bila da počnemo u parku oko dvora. Čovek koji nas je dočekao kaže da ima posla i da ga zovemo ako nešto treba. Čim je on nestao Vendi se obnaži. Odjednom staju svi radovi u vrtu, majstori zure ukočeni, zapanjeni. Mi počinjemo snimanje i primećujem kako nam se iz daljine približava malo električno vozilo za golf. U njemu čovek koji maše rukama i viče: “Jeste li vi normalni!? Šta radite to?” Mi se smejemo i kažemo:” Draga Mašin se vratila.” On prestravljen ponavlja da nismo normalni i da će dobiti otkaz zbog nas. Raspituje se da li će se na fotografijama videti Dvor, kažem mu da neće, nego samo park. Ipak su nas su izbacili sa dvora, spakovali su nas sa sve Vendi, koju to nije preterano potreslo. Onda smo imali još jedan dan snimanja u studiju. Naslovna je izašla ta iz studija, a unutra su bile fotke iz parka Belog dvora.“

Priču Marka Krunića o tome šta se dešavalo iza kulisa „Plejboja“ kada se za njega slikala glumica Katarina Žutić, uskoro ćete čitati na našem sajtu.

***

Bonus video: TOP 10 lepotica bez šminke

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram