Bile su glasovi i lica koja su obeležila muzičku scenu devedesetih – Lidija Palurović, Tanja Banjanin, Vesna Galiot Gala, Vanna... Svaka od njih nosi posebnu priču o usponima, nezaboravnim hitovima, ali i povlačenju iz javnog života. Danas, neke su se potpuno okrenule drugim profesijama, dok druge nastavljaju svoj muzički put.
Devedesete godine prošlog veka bile su zlatno doba za mnoge muzičke zvezde na našim prostorima, a neke od njih i danas pamtimo. Mnoge su se povukle iz javnosti i odabrale mirniji život daleko od reflektora. Evo gde su danas žene koje su ostavile neizbrisiv trag na domaćoj muzičkoj sceni.
Svetlana Ceca Slavković
Ceca Slavković bila je jedan od simbola devedesetih, prepoznatljiva po svom snažnom glasu i specifičnom muzičkom izrazu koji je kombinovao pop i etno elemente. Njene pesme „Zar da mi bude svejedno“, „Prokleta ljubav“, „Ljubavi nema“ i „Život me ne mazi“ postale su evergrini domaće muzike, koje se i danas često nalaze na plejlistama njenih obožavalaca.
Pored muzičkih uspeha, Ceca je pažnju privlačila i svojom skromnošću i stavom prema medijima. Iako su njeni klupski nastupi uvek bili puni do poslednjeg mesta, na vrhuncu karijere odlučila je da se povuče iz javnosti.
„Ako hoćete da znate šta je u mom životu bilo poslednje što sam očekivala, to je svakako medijska pažnja i estradno eksponiranje. Ako pitate da li sam uživala u tome što sam se redovno pojavljivala u medijima – nisam. Želim li da se vratim na estradu – ne želim“, otkrila je jednom prilikom.
Danas se bavi vokalnom produkcijom, radeći iza scene u muzičkim studijima, gde pomaže mladim pevačima da razviju svoj glas i interpretaciju. Iako nije aktivna na društvenim mrežama, njeni verni fanovi često izražavaju žaljenje što se povukla sa muzičke scene.
Privatni život čuva u tajnosti, a mnogi se sećaju priča o njenoj navodnoj vezi sa pevačem Željkom Joksimovićem, o kojoj ni jedno ni drugo nikada nisu javno govorili.
Ceca, koja je ove godine napunila 51 godinu, i dalje izgleda gotovo isto i zrači istom harizmom kao u vreme kada je osvajala publiku.
Ella B
Brankica Čebalović, poznata pod umetničkim imenom Ella B, bila je jedna od najupečatljivijih figura domaće muzičke scene devedesetih. Njeni hitovi poput „Ajkula“, „Kamikaza“, „Titanik“ i „Ginis“ osvojili su publiku tada, ali ostaju među omiljenim klubskim hitovima i dan danas.
Ella B se na sceni pojavila kao pravo osveženje. Svojim provokativnim, ali umetnički upečatljivim stilom, stekla je naklonost i muške i ženske publike. Muzički hitovi su se nizali, a Ella je brzo postala sinonim za moderni pop tog perioda. Njene pesme su se slušale na radiju, klubovima i privatnim žurkama, dok su devojke širom zemlje pokušavale da imitiraju njen prepoznatljiv izgled i stav.
U srcu Elline priče o ljubavi nalazi se njen suprug Ljubomir „Ljuba“ Čebalović, član popularne grupe Beat Street. Njihova veza bila je jedna od najpraćenijih na estradi, a odluka da sudbonosno „da“ izgovore u emisiji „48 sati svadba“ izazvala je oduševljenje javnosti. Gledaoci su imali priliku da vide intimne momente njihovog venčanja, što je bio neuobičajen potez za tadašnje vreme.
Nakon toga su oboje odlučili da se povuku sa scene i presele se u Nemačku, gde su započeli potpuno novi život. Brankica se posvetila porodici, postavši majka četvoro dece, dok je Ljuba započeo karijeru u špediciji.
„Nama je tada bilo dobro, pokušavali smo da muzikom nadomestimo sve ružne stvari devedesetih,“ izjavio je Ljuba u jednom intervjuu, otkrivši da su zajedno doneli odluku da napuste Srbiju.
„Ostvarila sam se kao majka i to mi je najvažnije na svetu. Moja četiri blaga su moj ponos i najveća radost,“, izjavila je Ella B.
Zanimljivo je da njihova deca dugo nisu bila svesna koliko su im roditelji bili popularni u Srbiji. Tek kada su drugari iz škole spomenuli njihove muzičke uspehe, počeli su da se interesuju za Elline i Ljubine estradne korene.
„Mi im o tome nismo mnogo pričali, ali kada su pokazali interesovanje, pokazali smo im poneki snimak. Teško im je da to povežu s nama,“ priznali su oni jednom prilikom.
Njihovi novi poslovi danas nemaju veze sa muzikom – Ljuba radi kao šef u špediciji, dok je Brankica fokusirana na porodicu. Uprkos tome, njihov duh ostaje povezan sa domovinom, pa često kroz šale sa kolegama evociraju uspomene na estradne dane.
Madam Piano
Ljiljana Rančić, poznatija kao Madam Piano, bila je jedna od najsuptilnijih i najposebnijih umetnica na muzičkoj sceni devedesetih i početkom dvehiljaditih. Njena kombinacija pop, etno i džez-elemenata učinila ju je prepoznatljivom i omiljenom među publikom, dok su njene pesme poput „Eternal Love“, snimljene sa Italijanom Frankom Masijem, ostale zauvek urezane u kolektivnom sećanju.
Već od malih nogu, Ljiljana je pokazivala izuzetan talenat za muziku. Naučila je da svira violinu i brzo je našla put ka sceni. Prvi put se javnosti predstavila 1991. godine, nastupajući s glumicom Anom Sofrenović, dok je dve godine kasnije osvojila priznanje na festivalu Beogradsko proleće sa pesmom „Sanjam“. Godine 1997. izdala je svoj debitantski album, a obrada pesme „Yellow Flower“ Lorine Maknit dodatno ju je afirmisala.
Međutim, pesma koja je najviše definisala njenu karijeru bila je „Eternal Love“, kao ii duet sa Frankom Masijem, koji je postao veliki hit. Ova numera odjeknula je širom regiona i postala simbol njenog umetničkog izraza i savršene fuzije etno i džez tonova.
Uprkos velikoj popularnosti i uspehu, Madam Piano je 2003. godine donela odluku da napusti muzičku scenu, navodeći da joj javni život predstavlja veliko opterećenje. U jednom od retkih intervjua nakon povlačenja, priznala je da joj medijska pažnja nikada nije prijala i da je oduvek težila mirnijem životu.
Nakon završetka muzičke karijere, Madam Piano se posvetila radu kao profesorka džez-pevanja u srednjoj muzičkoj školi u Beogradu, kao i u školi u Novom Sadu. Međutim, njena druga strast – astrologija – postala je centralni deo njenog života. Diplomirala je na astrološkom institutu Johannes Kepler i stekla međunarodnu profesionalnu astrološku sertifikaciju. Danas se predstavlja pod pseudonimom Nia Nedeljković i poznata je po svojim astrološkim analizama i knjizi o astrološkim temama.
Bila je udata za muzičara Dejana Škopelju, člana grupa „U škripcu“ i „Babe“, sa kojim ima ćerku Lunu. Nakon njihovog razvoda, udala se za Marka Nedeljkovića, sa kojim ima sina Luku.
Danica Bukilić
Danica Bukilić, poznatija kao Coka, bila je jedno od prepoznatljivih lica domaće muzičke scene devedesetih godina, kada je dens bio na vrhuncu popularnosti. Kao članica grupe Duck, Coka je svojim glasom, harizmom i osmehom osvajala publiku i postala omiljena kako među mladima, tako i među ljubiteljima ovog muzičkog pravca.
Coka je u grupu Duck došla nakon što je prvobitna pevačica, Ksenija Pajčin, odlučila da započne solo karijeru. Sa liderom grupe, Damir Radoičićem Dačom, Coka je izgradila prepoznatljiv zvuk i postala zaštitni znak hitova poput „Pedro“, „Nemoj, Saša“, i „Kao stakleno“.
Njihova muzika bila je sinonim za žurke devedesetih, a energija koju je Coka unosila u nastupe bila je ključ uspeha grupe. Duck je za vreme svog postojanja izdao sedam albuma, ali je poslednji objavljen 2003. godine, nakon čega se grupa povukla sa scene.
Nakon raspada grupe, Coka je odlučila da se povuče iz javnosti i započne mirniji život. Prema rečima bliskih izvora, radila je kao službenica u jednoj beogradskoj opštini, a trenutno je zaposlena kao bankarska službenica. Iako više nije prisutna u muzičkim vodama, ostala je ikona densa i simbol jednog nezaboravnog perioda domaće scene.
Danas, Coka izgleda drugačije – umesto duge kose i scenskog izgleda, nosi kratku frizuru i bira elegantniji stil. Međutim, njen osmeh i energija ostali su prepoznatljivi.
„Još uvek uživam u mojoj ‘popularnosti’. Nekada se i sama iznenadim koliko ljudi pamti moj lik. Muzika će mi nedostajati dok sam živa,“ rekla je Coka u jednom od retkih intervjua.
Lidija Palurović
Lidija Palurović, pevačica koja je tokom devedesetih godina svojim glasom i hitovima osvojila srca publike, danas vodi potpuno drugačiji život daleko od reflektora estradne scene.
Pesma „Recka na zidu“ bila je prava prekretnica za Lidiju, koja je preko noći postala jedna od najpopularnijih pevačica tog vremena. Hitovi poput „Nisam te birala ja“, „Ko si ti“, i „Ne kuni me“ postali su himne generacije, dok su njeni spotovi i školovan glas postavljali standarde na domaćoj sceni.
Tokom godina svoje muzičke karijere, Lidija je nastupala širom zemlje i regiona, a njeni koncerti su bili nezaboravni doživljaji. Poslednji put na sceni pojavila se 2004. godine na Radijskom festivalu sa pesmom „Utopija“, koja je ostala njen poslednji muzički trag pre povlačenja.
Iako je bila na vrhuncu popularnosti, Lidija se odlučila za drugačiji životni put. Po završetku Muzičke akademije u Beogradu, povukla se iz sveta muzike i posvetila obrazovanju. Preselila se u Kragujevac, gde je završila dodatne studije i započela rad kao profesorka engleskog jezika na fakultetu.
Lidijina transformacija iz pop zvezde u profesorku mnoge je iznenadila, posebno njene studente. Na Jutjubu, ispod njenih pesama, i dalje se mogu pronaći komentari mladih ljudi koji s oduševljenjem otkrivaju da je njihova profesorka nekada bila velika muzička zvezda.
Iako je odavno napustila muzičku scenu, Lidijini hitovi i dalje se emituju na radio stanicama i podsećaju na zlatno doba domaće pop muzike.
Tanja Banjanin
Tanja Banjanin, rođena 1969. godine u Bečeju, ostavila je neizbrisiv trag na domaćoj muzičkoj sceni devedesetih godina. Sa pesmom „Ja činim sve“, pobedila je na Budvanskom festivalu 1997. godine, a nizala je i hitove poput „Da li si dovoljno jak“, „Pamtim“, i „Ljubavna“. Ipak, Tanja je odlučila da se povuče iz javnog života, jer, kako sama priznaje, industrija je često obeshrabrujuća.
„Bilo je svašta u mom životu, razvod, bombardovanje, malo dete… Pokušala sam nekoliko puta sa izdavačima i stalno nailazila na zatvorena vrata. Posle više pokušaja rekla sam sebi – e, nećeš više ni izdavati,“ otkrila je Tanja.
Osim muzike, okušala se i u administrativnom poslu, radeći kao pomoćnica pokrajinskog sekretara za omladinu.
Iza Tanje su dva braka, iz kojih ima ćerku Stašu i sina Novaka. Prvi razvod ostavio je dubok trag.
„Posle prvog braka bila sam razbijena na sitne komade. Ćerka je imala dva meseca kad mi je muž saopštio da je zaljubljen u drugu. Jedva sam se podigla iz toga, trebalo mi je više od godinu dana,“ priznala je Tanja.
Drugi brak takođe nije doneo stabilnost. Nestanak ljubavi i poverenja doveo je do raskida, a Tanja je to opisala kroz simboličnu situaciju:
„Kap koja je prelila čašu bio je odlazak na svadbu kod momka iz mog benda. Muž nije hteo da ide sa mnom. Tad je u meni nešto puklo,“ rekla je.
Tanjin glas i pesme i danas ostaju urezani, dok ona balansira između posla, porodice i povremenih povrataka na scenu. Osim što je solistkinja u pesmi „Životni krug“ iz filma „Kralj lavova“ iz 2019. godine, Tanja i dalje uspeva da pronalazi način da se izrazi kroz muziku, iako je estradna scena više ne privlači na isti način kao nekada.
Vesna Galiot Gala
Vesna Galiot Gala, pionirka srpske dens scene, obeležila je devedesete godine hitovima koji se i danas pamte. Njena karijera počela je ranim devedesetima, a najveću popularnost stekla je objavljivanjem albuma „Budim se“ i pesmom „Izaberi“, koja je postala njen zaštitni znak.
Vesna je bila sinonim za urbani dens zvuk i energiju tog perioda, sa hitovima poput „Kazna“, „Ljubavi ne znam ime“, i mnogim drugim. Držala je koncerte širom Srbije i inostranstva, a njen jedinstveni stil je privukao generacije mladih koje su je obožavale.
Ipak, 2005. godine odlučuje da se povuče sa scene. Razloge za ovu odluku objasnila je godinama kasnije:
„Onog trenutka kad je kod mene došlo do prezasićenja, kad je gaženje đonom postalo dominantno u odnosu na kvalitet kao prioritet, ja sam se povukla i pronašla nov smisao u životu,“ izjavila je.
Vesna se okrenula novoj profesiji i karijeru nastavila u oblasti informacione tehnologije.
Iako se povukla iz javnog života, muzika nikada nije prestala da bude deo njenog identiteta. Završila je muzičku školu, odsek solo pevanje, a paralelno je studirala informatiku i statistiku u Beogradu, čime je spojila dva naizgled različita sveta.
„Planirala sam da se vratim muzici, tražila sam nov pravac i našla sam ga. Međutim, atmosfera na estradi i dalje mi nije bila privlačna,“ otkrila je Vesna.
Danas se muzikom bavi rekreativno, ponosna na svoje stvaralaštvo i uticaj koji je ostavila na generacije.
Vanna
Ivana Vrdoljak, poznata kao Vanna, obeležila je devedesete hitom „Tek je 12 sati“, koji je postao generacijski klasik. Prvobitno angažovana kao prateći vokal u grupi E.T., brzo je postala ključna članica benda, sa kojim je snimila četiri albuma (1992–1996), pre nego što je započela uspešnu solo karijeru.
Na Pesmi Evrovizije 2001., predstavljala je Hrvatsku pesmom „Strune ljubavi“, zauzevši deseto mesto. U solo karijeri, Vanna je nizala hitove poput „Sjaj“, „Ledeno doba“, i „Ispod istog neba“, a sarađivala je i sa bendom Neverne Bebe na pesmi „Za tvoje oči“.
U privatnom životu, od 1998. je u braku s producentom Andrijom Vrdoljakom, s kojim ima dvoje dece. Iako je svoj privatni život čuvala od očiju javnosti, ostala je aktivna na sceni, deleći trenutke sa koncerata i uživanja pored mora sa svojim pratiocima na društvenim mrežama.
Vanna je i danas prisutna u muzici, nastavljajući da osvoji srca publike autentičnim glasom i emocijama.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: