
Ljudi koji su pogledali novi film "Materialists" Celine Song, uglavnom upozoravaju druge da bez obzira na to kako trejler izgleda, ovo ostvarenje nije klasična romantična komedija.
„Materialists“ nije rom-com u onom uprošćenom, šablonskom smislu. To nije vrsta filma u kojem Kejt Hadson i Metju Mekonahi prolaze kroz niz trapavih i suznih eskapada, u kojem junakinja ispada iz čamca, slomi štiklu ili potroši celu kutiju maramica jer ju je ostavio pogrešan muškarac za kog je verovala da je pravi.

Materialists je suptilniji, oštriji, svakako manje urnebesan. Ali, bilo namerno ili ne, Song, koja potpisuje i scenario i režiju, kao da svesno primenjuje principe najuzvišenijih romantičnih komedija, onih koje su snimali umetnici poput Ernsta Lubitscha ili Prestona Sturgesa. To je film koji više naginje gorko-slatkom nego slatkom — i upravo ta nota sete i neuhvatljive melankolije čini ga toliko čudesnim. A onda, tu su i Pedro Paskal i Dakota Džonson!

Dakota tumači Lusi, ambicioznu njujoršku ljubavnu posrednicu koja spaja parove i pažljivo sluša šta njeni klijenti žele u partneru, a zatim pokušava da pronađe osobu koja što više odgovara toj listi zahteva. Jednom potencijalnom klijentu obećava da može da mu pomogne da upozna „kvalitetne žene“. Skoro svi muškarci koji dolaze kod nje žele partnerku koja je fit, iako je njihova definicija toga zabrinjavajuće ograničena. Gotovo sve žene, s druge strane, žele muškarca koji je visok—najmanje 183cm, ali je poželjno da bude i uspešan i finansijski stabilan.
Lusi bez problema preuzima ulogu ljubavnog „personal shoppera“, a u svom poslu je iskrena, možda čak i previše iskrena, kada je u pitanju transakciona priroda modernog izbora partnera.

„Brak je poslovni dogovor. Oduvek je to bio“, kaže jednoj uznemirenoj klijentkinji, mladoj nevesti koja u punoj svadbenoj opremi upravo proživljava napad panike pred venčanje.
Lusi nije samo posrednica – njoj se ljudi i ispovedaju. Poveravaju joj nade i želje koje često nikada nisu izrekli ni sopstvenim terapeutima. Jedna od njih, Sofi (Zoi Vinter), jednostavna i dobronamerna žena, već je previše puta odbijena od strane muškaraca koje joj je Lusi predložila. Ipak, Lusi je podstiče da izdrži – uverena je da će za Sofi ipak pronaći onog pravog. Dok ubedi neodlučnu mladu da ipak krene ka oltaru, Lusi pokušava da se opusti i uživa u venčanju. U tom trenutku joj prilazi kum — ni manje ni više nego Pedro Paskal u smokingu, u ulozi Harija, milijardera i biznismena. Nećemo dalje spojlovati.
Materialists nije film koji će vas nasmejati do suza. Ipak, neke izjave koje Lusi izgovara toliko su brutalno iskrene, ili prosto užasavajuće, da vam ne preostaje ništa drugo osim da se nasmejete, nagonski i grubo, iznenađeni istinom koju ne želite da priznate.
Celine Song je godinama pisala drame pre nego što je režirala svoj debitantski film, Past Lives (2023), nežnu i prelepu priču o korejsko-kanadskoj imigrantkinji u Njujorku (maestralno je igrala Greta Li), čiji se život zaljulja kada se u njemu iznenada pojavi simpatija iz detinjstva. Materialists je po tonu i atmosferi znatno drugačiji. Ali, baš kao i Past Lives, i ovaj film govori o stvarima koje ne smemo da želimo. O željama koje potiskujemo, i o izborima koje pravimo iz straha.

Kako da znamo da smo izabrali ispravno? Da li uopšte možemo? Song kao da želi da nas uteši odgovorom – ne možemo. Sigurnost je igra za budale.
I sama rediteljka je spajala parove, a o tome je rekla: „Dok sam radila kao osoba koja spaja parove, pitala sam klijente da opišu svog idealnog partnera, a odgovori su uvek bili brojevi – visina, težina, prihod, godine… Razumela sam zašto im je to važno, ali sam iz ličnog iskustva zaljubljenosti znala da ljubav nema nikakve veze s tim brojkama — niti tako izgleda, niti se tako oseća. Zato je ovaj film za mene bio pokušaj da pronađem ravnotežu između praktičnog i fantazije o pravoj ljubavi“, rekla je Celine Song.
Reakcije na film su podeljene. Dok ga neki hvale zbog njegove iskrenosti i dubine u prikazu modernih odnosa, drugi smatraju da mu nedostaje topline i hemije među glavnim likovima. Na Rotten Tomatoes, film ima ocenu od 87%, dok je na Metacritic-u dobio 70 od 100.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: