Kako je Yasmin Sewell napustila jedan od najvećih poslova u fashion svetu i izgradila svoju imperiju

Foto: Bertrand-Hillion Marie-Paola / Abaca Press / Profimedia

Napustila je jedan od najvećih poslova u fashion svetu i izgradila svoju imperiju.

Jasmin Suel (Yasmin Sewell) godinama je radila u modnoj industriji kao modna i kreativna direktorka, izgradivši reputaciju autoriteta s ukusom.

Foto: pixelformula / Sipa Press / Profimedia

Godine 2019, vođena uverenjem da su dobri osećaji osnova naše dobrobiti, Jasmin je odlučila da svoju doživotnu strast prema energetskoj medicini pretoči u stvaranje sopstvenog brenda – onog koji će, ovaj put, oblikovati budućnost parfema. Tako je 2021. nastao Vyrao.

Foto: Mauro Del Signore / Zuma Press / Profimedia

„Za mene je dobrobit u tome kako pojačavamo svoje energetsko, duhovno i emocionalno zdravlje. Verujem u isceljenje putem čula – posebno mirisa, jednog od najmoćnijih alata za promenu raspoloženja i duha“, kaže Jasmin. „Iskreno verujem da je radost novi luksuz, pa sam odlučila da je stavim u bočicu.“

Jasmin je školu u rodnoj Australiji napustila sa 15 godina i odmah počela da radi.

„Kada sam stigla u London, imala sam 19 i očajnički želela da uđem u modni svet, iako nisam znala šta to tačno znači. Jedan od mojih prvih poslova bio je dekoracija izloga u Brownsu. Bila je to 1996. godina, vreme kada su luksuzne modne prodavnice često delovale arogantno. Zato sam osećala nelagodu. Pomislila sam – ovo ne ide. Zašto ne bismo napravili prodavnicu u kojoj se svako oseća odlično čim uđe?“

Foto: PIXELFORMULA / Sipa Press / Profimedia

To je bila osnova i inspiracija za njenu prvu prodavnicu Yasmin Cho.

„Tada sam zaista osetila da započinjem svoju karijeru. Sada imam sopstvenu konsultantsku firmu i izložbeni salon. Takođe dizajniram za Être Cécile – nikada nisam mislila da ću imati sopstveni brend. To mi je ogromna čast! Želeli smo da bude kul, pristupačan i zabavan. Bila je to neočekivana evolucija moje karijere – i bila je sjajna.“

Njen noviji poduhvat je u svetu parfema za telo i dom. Ideja je da kroz svoj brend Vyrao stvori novu vrstu mirisa koji ciljaju emocije i energiju pomoću mirisa, boja, kristala i naučno potvrđenih prirodnih sastojaka.

Foto: Bertrand-Hillion Marie-Paola / Abaca Press / Profimedia

„Miris je suštinski za dom – to je način da se postavi atmosfera i promeni energija. Vyrao mirisi su dizajnirani da podignu raspoloženje i volim da ih koristim kako bih stvorila harmoniju u svom domu. Miris može doneti smirenost, uzbuđenje ili jasnoću; to je oblik magije koji duboko povezuje sa čulima.“

Ali za Jasmin nije uvek bilo smireno i lako.

Tokom karantina zbog korone u Londonu jedan od investitora njenog startapa joj je rekao da se povlači.

„Osećala sam se potpuno izgubljeno, pitala se mogu li da nastavim da plaćam hipoteku. Plakala sam majci preko telefona. Nisam znala kako će se sve završiti. Mama mi je rekla – samo nađi bilo kakav posao koji možeš da dobiješ. Ali nisam htela to da uradim. Rešila sam – samo ću da nastavim dalje…’“

Foto: Zac Frackelton / News Licensing / Profimedia

Nakon što je napustila poziciju potpredsednice za kreativne poslove u Farfetchu nekoliko meseci ranije, čime je završila 25 godina dugu, blistavu modnu karijeru, to nije bilo njeno prvo iskustvo sa krizom ili gubitkom. Niti je to bio prvi smeli skok koji je načinila u životu ispunjenom usponima, padovima i nepokolebljivom otpornošću.

„Prolaziš kroz periode kada stvari ne funkcionišu: ne idu po planu, ne odvijaju se u tvom vremenskom okviru, a onda se odjednom sve promeni“, kaže. „Sledila sam taj instinkt, hvala Bogu, i sada imam osećaj da stvari teku mnogo bolje… Kao da postoji neka magija oko mene.“

Inače, Jasmin je u Australiji odrasla u bliskoj zajednici u predgrađu Sidneja.

„Mi smo Libanci, tako da sam odrasla u arapskom porodičnom okruženju. Mnogo vremena smo provodili u kući moje bake, uz arapsku hranu, muziku.“

Foto: Pixelformula / Sipa Press / Profimedia

Njena majka je vodila lokalni frizerski salon, gde je mala Jasmin posle škole čistila pod i listala trač-časopise. Nije to bilo tipično okruženje za buduću modnu ikonu.

„Nisam imala pristup modi. Nisam nosila mamine Chanel torbe. Nisam znala ništa o kreativnosti – samo porodica i zajednica. Australija – priroda, plaža, sport.“

Kad je napustila školu sa 15 godina, zaposlila se u agenciji za nekretnine.

„Imala sam sreće. U tom trenutku nisam bila ni za šta posebno zainteresovana. Samo sam želela da pobegnem, da radim u kafiću na Bondi plaži.“

Međutim, posao joj je probudio potencijal, toliko da je vrlo brzo preuzela rukovođenje firmom zajedno sa šefom. Kada se osetila spremnom, odlučila je da sledi pravu strast – modu.

Prvi pokušaji ulaska u modnu industriju bili su obeshrabrujući – seća se da nije ni pozvana na razgovor za poziciju asistenta u Marie Claire Australia. U trenutku očaja odlučila je da ošiša svoju dugu kovrdžavu kosu.

„Nisam bila ta osoba s tom kosom. Kada sam je obrijala, osetila sam se kao ja.“

Foto: Bertrand-Hillion Marie-Paola/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Dva dana kasnije upoznala je britanskog glumca Rufusa Suela u baru. „U tom trenutku mi se život promenio.“

Nekoliko meseci kasnije, zaljubljeni i sveže venčani, preselili su se u Veliku Britaniju.

„Zahvalna sam zbog toga… Nisam znala da će London postati deo mog identiteta.“

Bilo je to kasnih 1990-ih, vreme „Cool Britannia“ ere. Živeli su u staroj fabrici klavira u Kentish Townu, gde bi čak i Aleksander Mekvin navratio na žurku. Otvorila je prodavnicu Yasmin Cho, tada sa samo 22 godine, na spratu zgrade u londonskom Sohou, prodajući brendove koje je bilo teško pronaći, a među mušterijama joj je bila i Kortni Lav.

„Ona mi je bila najbolja klijentkinja. Totalno devedesete…“

Cilj je bio da stvori prostor koji se bazira na usluzi i u kom se svi osećaju dobrodošlo – nešto što do tada nije postojalo. Za taj pristup zahvaljuje iskustvu u nekretninama koje ju je naučilo da klijent uvek bude u centru.

Početkom 2000-ih njen sjajni londonski trenutak je izbledeo. Majka joj se razbolela i Jasmin se vratila u Australiju.

„Donela sam neke pogrešne poslovne odluke i izgubila prodavnicu, što mi je bilo poražavajuće. Rufus i ja smo se rastali – to mi je bilo veoma traumatično. Bila sam slomljena. To je bilo vreme velikog gubitka. Ali i vreme velikog isceljenja, kada sam krenula na duhovno putovanje.“

Dok je vodila porodični frizerski salon i majci pomagala u oporavku, počela je da se interesuje za naturopatiju, učila je reiki i energetsko isceljivanje u slobodno vreme.

„Kada stvari postanu loše, kada mnogo izgubiš, tada počinješ da otkrivaš ono što te zaista isceljuje“, kaže.

Foto: PIXELFORMULA / Sipa Press / Profimedia

Tokom četiri godine u Australiji, daleko od sjaja britanske modne scene, Jasmin priznaje da nije bila sigurna da li će se ikada vratiti u London.

„Imala sam osećaj kao da sam izbačena.“

A onda ju je početkom 2004. godine gđa Burstejn, vlasnica butika Browns, pozvala da vodi njenu avangardnu sekciju, Browns Focus.

„Bila sam jako nervozna“, priseća se Jasmin. „Odsustvovala sam toliko dugo, a sada je trebalo da vodim jednu od najkul prodavnica na svetu. Jesam li uopšte još znala šta je kul?“

Seća se da je prvog dana zatekla stotine lookbook-ova na svom stolu. Sve ih je bacila – osim jednog. To je bio Acne, čiji minimalistički švedski stil je uvela u Veliku Britaniju i koji je postao prekretnica za radnju.

Biznis je procvetao, a Jasminina karijera uzletela. Ubrzo je postala direktorka nabavke i prodaje za ceo Browns i postala poznata po otkrivanju i promociji brendova kao što su Christopher Kane, Roksanda, The Row.

Vratila se poput feniksa.

Ipak, mada joj je posao bio inspirativan, putovanja i radno vreme bili su iscrpljujući.

„Sve se računalo na digitronu, radili smo do ponoći, nedeljama bez prestanka. Bila sam često premorena“, kaže. „Nisam želela da tako živim. Ponekad sam samo želela da pobegnem i postanem učitelj či gonga.“

Ta čežnja za ravnotežom i više slobode navela ju je da osnuje svoju konsultantsku firmu. Jedan od prvih klijenata bio je Liberty, gde je njen zadatak bio da revitalizuje robnu kuću. Seća se da je to za nju bio energetski projekat.

„Očistili smo prostor, pustili svetlost, otvorili tokove. Oslobodili se zaposlenih koji su bili nesrećni, koji su bili ogorčeni na poslu. Energetski smo ga osvežili. Moda je došla tek posle.“

Ta njena metoda – tretiranje kompanije kao da je osoba kojoj treba isceljenje – pokazala se finansijski uspešna.

„Relansirali smo Liberty usred recesije i prvi put posle 15 godina ostvarili profit.“

Rad u konsultantskoj formi omogućio joj je fleksibilnost sa porodicom. Sa tadašnjim mužem, decom i bebisiterkom putovala je na modne revije. Iako kaže da nije bilo lako, bilo je bolje nego imati stalni posao.

Zaklela se da neće više preuzimati velike uloge, ali onda je prihvatila jednu – vođenje transformacije sajta Style.com u e-trgovinu za Condé Nast. Projekat nije uspeo, ali je osam meseci kasnije prodat Farfetchu, što Jasmin vidi kao „ispravan potez, iako bolan“.

Zatim je dobila posao u Farfetchu i bilo je lepo biti deo firme koja ide samo uzlazno. Ali stara čežnja za slobodom opet se javila.

„Natali Masene mi je jednom rekla: ‘Mislim da treba da napraviš svoj brend’, i namignula. Kao da je pogledala u moju dušu.“

Jasno ističe koliko su burni periodi ostavili traga na njeno mentalno zdravlje.

„Kad sam izgubila prodavnicu, pa i u poslednja dva posla… osetila sam se preplavljeno.“ Nije imala plan kada je napustila Farfetch. „Pitala sam se: Šta ja sad zaista želim? Ko sam ja sada?“

Foto: Bertrand-Hillion Marie-Paola / Abaca Press / Profimedia

Odlučila je da jednostavno – zastane. Preuredila je kuću (obojila dnevnu sobu u divlju zelenu kako bi podigla vibraciju prostora), prošla kroz razvod i konsultovala svoje duhovne vodiče.

Ideja za Vyrao je počela da se oblikuje: brend za dobrobit, čiji prvi proizvodi bi bili mirisi koji povezuju emocije sa čulima.

„Nije bilo lako, nisam mogla sve sama da finansiram. Bilo je teško podići brend tokom pandemije. Ali uspela sam. Ne mogu da verujem da sam to zaista ostvarila. Sada se osećam bolje nego ikad. Više sam u svom telu. Znam ko sam, šta volim, šta ne želim. Jasnije mi je kuda idem i volim ovaj put. Ne želim da radim ništa drugo – i neizmerno sam zahvalna zbog toga.“

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram