Filmska priča žene koja je od radnice u fabrici postala šefica najveće modne kuće na svetu

Direktoka Šanela Foto: ABACA / Abaca Press / Profimedia; Bertrand GUAY / AFP / Profimedia

Šanel je jedna od najvećih modnih kuća na svetu, a na njenom čelu danas je žena koja ima prilično zanimljivu životnu priču.

Pre 114 godina magična Koko Šanel je u Parizu osnovala modnu kuću koja je potom postala sinonim za kvalitet i luksuz. Danas je na njenom čelu jedna Indijka, žena koja je od radnice u fabrici postala vrlo uspešna direktorka jedne od najvećih modnih kuća na planeti.

Foto: ABACA / Abaca Press / Profimedia

Lina Nair rođena je 11. juna 1969. u Kolhapuru u Indiji, u hinduističkoj porodici. Tu je završila školu i potom dobila diplomu inženjera elektronike i telekomunikacija. Kako piše Vikipedija, radila je u nekoliko fabrika u Kalkuti.

A kako je i sama rekla jednom prilikom, rođena je u sredini koja nije pružala dovoljno opcija za obrazovanje, ali je zato bilo dosta strogih normi, tabua i barijera, posebno za devojke i njihove mogućnosti. Uspela je ipak da nastavi da se usavršava, stekla dodatne diplome i napredovala u poslu, prenosi business-standard.com.

Foto: Dave Kotinsky / Getty images / Profimedia

Celih 20 godina je provela u britanskoj kompaniji Unilever, gde je u jednom trenutku postala prva žena, prva Azijatkinja i najmlađa ikad direktorka za ljudske resurse. Pod njenim rukovodstvom Unilever je dobio prestižnu nagradu za za najboljeg poslodavca.

A kad je u pitanju Šanel, nju je za ovu kompaniju regrutovao lično Alen Verthajmer, glavni akcionar ove kuće. Za glavnu izvršnu direktorku Šanela imenovana je u decembru 2021.

Foto: Loock franois / Alamy / Alamy / Profimedia

Samo u prvoj godini svog poslovanja Lina je posetila preko 100 maloprodajnih mesta ove kompanije, kao i proizvodne lokacije i regionalne kancelarije, i upoznala se sa ključnim igračima.

Foto: Bertrand GUAY / AFP / Profimedia

Pod njenim rukovodstvom kompanija nastavlja da raste i da se razvija i beleži samo nove i nove uspehe i povećanje prodaje.

I sada se mnogi slažu da je ova Linina priča pravi primer da treba verovati u svoje snove i da ono što isprva deluje nemoguće ipak može da ostvari.

**

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram