Ema Čemberlen nije poslušala ničiji savet. Svi su joj govorili da igra po pravilima. Ona je uradila suprotno.
Fernando Cao Zeng je momak koji je pre godinu i po dana dao otkaz i počeo da gradi lične brendove izuzetnim ljudima. Danas ima tim od 20 ljudi širom sveta. Na mreži X on je objasnio fenomen devojke koja se zove Ema Čemberlen.
„Kladim se u svoju životnu ušteđevinu da će Ema Čemberlen biti milijarderka do 2034. Ne zato što je imala 1,6 milijardi pregleda na svom You Tube kanalu ili osvojila brojne nagrade za svoj sadržaj, nego jer je razbila tajni kod za pažnju generacije Z.
Godina je 2017. Tinejdžerka sedi u svojoj sobi, bori se sa anksioznošću i depresijom. Upravo je pala na vozačkom ispitu. Škola joj deluje besmisleno.
Tako je pokrenula You Tube kanal. Ne zbog slave. Ne za novac.
Samo da bi se osećala manje usamljeno.
Ali nije poslušala ničiji savet.
Svi su joj govorili da bude uglađena i ispravna. To je tipičan format gurua lepote. Ona je uradila suprotno. Brzi rezovi. Nagla zumiranja, nasumični voice overi. Nula filtera za ono što misli.
Internet nikada nije video ništa slično…
Dok su drugi kreatori jurili za savršenstvom, Ema se pojavljivala iscrpljena u pidžami.
Pričala je o tome kako nije prošla testove. Imala je anksioznost i osećala se izgubljeno.
U svetu Instagram filtera, usudila se da bude stvarna.
Onda se desilo nešto neverovatno.
Broj njenih pretplatnika je eksplodirao. Milion, zatim pet miliona, 10 miliona.
Ali Ema nije bila zadovoljna time što je samo još jedna Jutjuberka.
Videla je nešto veće. Fundamentalnu promenu u načinu na koji se generacija Z povezuje sa brendovima.
Evo kako je izgledao njen proboj.
Korak 1: Pretvorite ranjivost u svoju valutu.
Kada su brendovi želeli uglađene reklame, Ema im je dala sirovu autentičnost. Udružila se sa Louis Vuittonom – zatim je snimila videe o napadima panike na njihovim događajima.
To nije trebalo da upali. Ali generacija Z je bila oduševljena.
Evo zašto.
Mladi se danas dave u savršenim fidovima i lažnoj autentičnost. Oni žude za nečim pravim. Ema im je dala dozvolu da budu nesavršeni. Uznemireni. Da budu ljudi.
A tek je počela:
Korak 2: Gradite dublje od površinskih slojeva.
Dok su drugi jurili viralne trenutke, Ema je izgradila trajne veze. Pokrenula je podkast u kojem je satima pričala o mentalnom zdravlju. Podelila je svoje najmračnije trenutke, svoje neuspehe, strahove.
Strategija? Idite korak dalje od sadržaja – stvorite iskrene odnose sa svojom publikom.
Jer kada se zaista povežete sa ljudima, oni vas samo ne posmatraju. Navijaju za vas, brane vas, žele da pobedite.
Tada je Ema napravila svoj najhrabriji potez.
Korak 3: Od pažnje napravite imperiju.
Ema je primetila nešto u svojim video snimcima – ljudi su voleli da je gledaju kako pije kafu. Ne zato što je to bilo posebno, već jer je delovalo stvarno.
Tako je 2019. lansirala Chamberlain Coffee. I evo genijalnog dela.
Ona nije samo prodavala kafu. Prodala je trenutke, emocije, veze.
Njen marketing? Samo ona, koja je svoja, pije kafu pred kamerom.
Nema fensi reklama. Nema nasilne prodaje.
Rezultat? Čak 7 miliona dolara novog finansiranja. Lansiranje u Valmartu širom zemlje. Samo njeni video snimci kafe dostigli su 363 miliona pregleda na TikTok-u.
Zašto? Zato što Gen Z više ne kupuje proizvode. Oni vole ljude, priče, autentičnost.
A evo i velike lekcije. Doba bezličnih kompanija je prošlo. Današnji kupci žele da vide ljude koji stoje iza brenda.
Zato Kajli može da izgradi imperiju šminke od milijardu dolara.
I zato će Ema biti sledeća.“
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: