![Kjara](https://zadovoljna.nova.rs/wp-content/uploads/2023/12/26/1703590172-profimedia-0832211403-750x500.jpg)
Obmanjivala je ljude da će novac od prodaje njenog božićnog kolača otići bolnici u kojoj se leče deca bolesna od raka.
Najpoznatija italijanska influenserka, Kjara Feranji, platiće više od milion dolara kaznu pošto je uhvaćena u prevari. Ona je prevarila skoro 30 miliona svojih pratilaca obećanjem da će prodaja kolača koji promoviše ići u dobrotvorne svrhe.
Feranji, koja je vlasnica modnog brenda i marketinške agencije, udružila se sa italijanskim brendom Balocco kako bi lansirala poseban božićni desert pandoro. Kolač je bio upakovan u ružičastu kutiju sa njenim imenom i logom.
![kolač](http://zadovoljna.nova.rs/wp-content/uploads/2023/12/26/1703590469-profimedia-0831998959-890x1024.jpg)
Tu akciju Kjara je na svom Instagram nalogu reklamirala kao humanitarnu inicijativu koja bi pomogla deci koja su se lečila od raka kostiju u bolnici Regina Margherita u Torinu.
Italijanska uprava za zaštitu konkurencije istražila je kampanju i otkrila da je Kjara obmanjivala svoje pratioce da misle da će veća cena božićnog kolača dovesti do bolničke donacije.
![kolač](http://zadovoljna.nova.rs/wp-content/uploads/2023/12/26/1703590508-profimedia-0831957658-1024x641.jpg)
Prema podacima do kojih su došli, dve kompanije povezane sa Feranji, dobile su više od milion evra od tog posla, dok je jedina donacija pomenutoj bolnici uplaćena prošlog maja i to 50.000 evra i to od Balocca, brenda kolača.
Kao rezultat, Balocco je kažnjen sa 420.000 evra, a Feranji i njene kompanije sa 1,075 miliona evra. Kjara se izvinila u objavi na Instagramu i obećala da će donirati milion evra bolnici, ali je rekla da će osporiti kaznu, tvrdeći da je nesrazmerna. Iako je izvinjenje bilo neophodan korak, šteta njenoj reputaciji je već naneta.
![Kjara](http://zadovoljna.nova.rs/wp-content/uploads/2023/12/26/1703590385-profimedia-0823601646-1024x819.jpg)
Nekoliko sponzora sada preispituje svoju povezanost sa Kjarom Feranji, a organizacija za prava potrošača poziva na istragu o još jednoj kampanji prikupljanja sredstava koju je organizovala. Ovom kampanjom obuhvaćena su bila uskršnja jaja za decu sa autizmom, u kojoj je prikupljeno preko milion evra, a donirano je samo 36.000 evra. Kako se klupko prevara odmotavalo, sponzori su masovno počeli da raskidaju ugovore sa Kjarom.
![Feranji](http://zadovoljna.nova.rs/wp-content/uploads/2023/02/08/1675852917-profimedia-0754660344-1024x683.jpg)
Ceo skandal je uticao i na njen uticaj na društvenim mrežama. Na Instagramu je izgubila oko 90.000 pratilaca. Ovaj događaj ne samo da je narušio njenu reputaciju, već je pokrenuo i pitanja o legalnosti i etičkim implikacijama aktivnosti influensera.
***
Bonus video:
Pratite nas i na društvenim mrežama: