
Kinematografija nam je podarila nezaboravne portrete žena koje prevazilaze očekivanja i osvajaju svoj prostor u svetu. Ovi filmovi istražuju puteve otpornosti, preobražaja i radikalne nezavisnosti. Svaka priča nas podseća da birati sebe nije sebično već moćno, neophodno i inspirativno.
The Worst Person in the World (2021)

Film prikazuje četiri godine u životu Džuli, mlade žene koja se bori u nemirnim vodama svog ljubavnog života i bori se da pronađe svoj put u karijeri, što je navodi da realno sagleda ko je zaista. Kako se približava tridesetoj, Džuli se bori da pronađe svoj put. Nije toliko izgubljena koliko zbunjena sopstvenim mislima. Može li se izgubiti identitet ako još uvek nije ni formiran? Čini se da je upravo to suština Džulinih unutrašnjih borbi, čak i dok pronalazi partnera koji joj naizgled odgovara. Ali čak i najbolji životni partner donosi izazove kada još uvek nisi siguran ko si kao osoba. Da li je ona najgora osoba na svetu? Teško. Ona je topla, brižna mlada žena koja pokušava da shvati kako da pruži ljubav drugima, a pritom da dobije ono što joj je potrebno i za šta smatra da zaslužuje. Šta se dešava kada se ta dva cilja čine međusobno isključivim? Dobro došli u ljudske odnose.
Frances Ha (2012)

Frances Ha je nežna, duhovita i dirljiva priča o potrazi za sopstvenim mestom u svetu. Prati Fransis, mladu ženu koja sanja da postane plesačica, ali je često nespretna i neodlučna. Njena borba da pronađe ravnotežu između prijateljstva, ambicija i svakodnevnog preživljavanja u Njujorku čini je istovremeno ranjivom i neodoljivom. Crno-bela fotografija i energičan ritam filma hvataju duh mladalačke nesigurnosti i slobode, podsećajući nas da je potraga za identitetom jednako važna kao i njegovo konačno pronalaženje.
Eat Pray Love (2010)

Eat Pray Love je topla i inspirativna priča o unutrašnjem putovanju jedne žene koja, nakon životnog preokreta, kreće da pronađe ravnotežu i smisao. Kroz Italiju otkriva užitak u jednostavnim stvarima i lepoti trenutka, u Indiji uči snagu tišine i meditacije, a na Baliju pronalazi sklad između ljubavi prema sebi i ljubavi prema drugima. Film nas podseća da je traganje za srećom često putovanje ka sebi, a ne ka odredištu.
The Lost Daughter (2021)

The Lost Daughter je intimna, uznemirujuća i dirljiva priča o majčinstvu, krivici i slobodi. Kroz lik Lede, film hrabro istražuje senke koje prate roditeljsku ljubav i ono o čemu se retko govori – ambivalentne osećaje prema ulozi majke. More, vetar i tišina nose atmosferu usamljenosti i unutrašnjih lomova, dok svaki pogled i pokret otkrivaju slojeve potisnutih emocija. Ovo je film koji nas podseća da su naše najdublje borbe često vođene u tišini i da je suočavanje sa sopstvenom prošlošću čin istinske hrabrosti.
Herself (2020)

Herself je snažna i dirljiva priča o ženi koja, bežeći iz nasilnog braka, pronalazi snagu da izgradi novi dom i novi život za sebe i svoje ćerke. Film osvetljava krhkost i hrabrost u isto vreme, pokazuje kako borba za dostojanstvo i sigurnost može postati put ka unutrašnjoj slobodi. U toplim i tihim trenucima solidarnosti sa onima koji joj pomažu, priča nas podseća da istinska snaga leži u odlučnosti da verujemo u sebe i da ne odustanemo, čak i kada se čini da je ceo svet protiv nas.
Little Women (2019)

Little Women je nežna, raskošna i nadahnjujuća priča o odrastanju, sestrinskoj ljubavi i hrabrosti da sanjamo izvan okvira koji nam društvo nameće. Greta Gervig unosi svežinu u klasičnu priču, ističući snagu ženskog glasa i želju za slobodom, stvaralaštvom i sopstvenim putem. Svaka od sestara Mart u sebi nosi drugačiji san i borbu, a zajedno grade toplu priču o porodici, podršci i upornosti.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: