Oni su gospodari mode i arbitri elegancije, ali lično biraju farmerke, majicu i stvar je rešena.
Farmerke, majica, patike. Na prvi pogled, izgled svakog „običnog čoveka“. Ipak, ova kombinacija nije strana najvećim modnim kućama. Naprotiv, postala je uniforma kreativnih direktora – od Matthieu Blazy-ja do Alessandra Michelea, preko Jonathan Andersona ili Victorie Beckham. A šta ako je to način da svoju kreativnu genijalnost puste da govori kroz osmišljavanje kolekcija?
Dva tabora se sučeljavaju: dizajneri sa osobenim stilom, poput Ricka Owensa ili pokojnog Karla Lagerfelda, i oni koji radije biraju nenametljiv, svakodnevni izgled.

U oba slučaja, lični stil kreatora ostaje nepromenjen, sezonu za sezonom. Farmerke, bele Converse patike, belu košulju bez kragne nosi Sarah Burton, koja je prešla iz McQueena u Givenchy, i uporno zadržava ono što sama naziva svojom „uniformom“.
Takav stav deli i Tommy Hilfiger, koji je 2016. za Times Magazine izjavio: „Prilično sam dosadan kad je odeća u pitanju. Imam 50 belih košulja, 50 čino pantalona, 50 farmerki, 25 pari belih patika.“ Ili Jonathan Anderson, na čelu modne kuće Dior, koji je 2020. rekao za Tatler Asia: „Nosim Uniqlo majice u crnoj, beloj ili sivoj boji, uz obične farmerke. Mislim da morate imati izvesnu neutralnost da biste istraživali maštu“.

Obucite se kao dizajner
Kada je Matthieu Blazy izašao da pozdravi publiku posle svoje prve revije za Chanel, bio je jednostavno obučen u belu majicu, kardigan, farmerke i Nike patike, nakon što je predstavio ultra-kreativnu kolekciju – dok je pored njega stajala manekenka Awar Odhiang u blistavom, upadljivom izdanju. Da li je neutralnost ličnog stila zapravo vrata ka neiscrpnoj maštovitosti?
Sastavljanje jednoličnog outfita koji ujutru oblače bez mnogo razmišljanja omogućava dizajnerima izvesnu mentalnu jasnoću potrebnu za svakodnevno ispoljavanje kreativnosti. Jer pojednostavljivanje izbora oslobađa um: uniforma, bila krajnje jednostavna ili prepoznatljiv potpis, ni najmanje ne narušava kreativni kredibilitet – naprotiv, učvršćuje ga i postaje umirujući oslonac za ove stvaraoce u industriji kojom vladaju brzina i performans, piše francuski Vogue.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:









