Zašto je brend Loro Piana tako skup? Ove 3 kombinacije iz jesenje kolekcije to najbolje pokazuju

Loro Piana
Foto: Loro Piana via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Njihovo odelo pre završetka prođe kroz čak 300 kontrola kvaliteta.

Šta vas asocira na Loro Piana? Ljudi širom sveta imaju istu asocijaciju kada je ovaj modni brend u pitanju – luksuz koji košta mnogo. Logično pitanje je zašto su tako skupi.

Loro Piana – koraci izrade

Foto: Loro Piana via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Baby kašmir koji Loro Piana koristi dobija se isključivo od mladih Hircus koza iz Mongolije, i to samo jednom, kada su stare između 3 i 12 meseci. Svako jare daje tek 30 do 70 grama vlakana, pa je za jedan džemper od baby kašmira potrebno runo čak 19 do 20 mladih koza. Loro Piana džemper od baby kašmira zato košta oko 2.000 dolara.

Vikunje žive u peruanskim Andima i predstavljaju divlje rođake domaćih lama. Mogu se šišati samo svake druge godine, a svaka životinja daje svega oko 250 grama upotrebljive vune. Loro Piana je u Peruu osnovala rezervat od 2.000 hektara posvećen zaštiti ove retke vrste. Cena vikunja kaputa je zato neverovatnih 20.000 dolara.

Proces proizvodnje jednako je pedantan kao i nabavka materijala: za jedan džemper od baby kašmira potrebno je do osam sati pletenja, a svaki komad prolazi kroz ruke oko 15 veštih majstora. Brend zapošljava više od 5.000 zanatlija širom Italije, dok jedno Loro Piana odelo pre završetka prođe kroz čak 300 kontrola kvaliteta.

Tokom jednog veka postojanja, Loro Piana se razvila od tekstilnog proizvođača do brenda u samom centru savremene estetike, obožavanog od strane slavnih ličnosti poput Sofije Riči Grejnž i Điđi Hadid. I da, iako je star 100 godina, brend se može pohvaliti kvalitetom koji mu daje bezvremenski i aktuelan karakter, nikad ne deluje zastarelo ili passé.

Kako je nastao brend Loro Piana

Kako je ta nenametljiva italijanska porodična firma postala brend koji može da stane rame uz rame sa titanima „quiet luxury“ estetike poput Hermèsa?

Godine 1920. Loro Piana je nastala na brežuljcima Trivera, najpre kao tekstilna fabrika. Nakon Drugog svetskog rata, brend se pozicionirao kao dobavljač vrhunske vune, kašmira i vikunje modnim kućama visoke mode širom Evrope. Godine 1970. Loro Piana počinje da proizvodi sopstvenu odeću, a 2013. francuski luksuzni konglomerat LVMH kupuje 80% udela u kompaniji, čime dodatno jača njen ugled i kredibilitet.

Prema tekstu objavljenom u Financial Times-u 2024. godine, procenjeno je da godišnji prihod brenda iznosi oko milijardu evra. Danas su i aksesoari Loro Piane privukli veliku pažnju modnog sveta. Dok je odeća brenda u centru pažnje zahvaljujući kostimima u seriji Succession (njihove komade nosi Kendal Roj), mnoge holivudske zvezde, ali i modne influenserke, kao i anonimne poslovne žene nose njihove torbe i čuvene Loro Piana mokasine.

Nova kolekcija

Mi smo čekirali žensku kolekciju za jesen-zimu 2025/26. i evo koje komade smo izdvojili kao favorite.

Loro Piana
Foto: ii.loropiana.com/promo
Loro Piana
Foto: ii.loropiana.com/promo
Loro Piana
Foto: ii.loropiana.com/promo

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Instagram