
Skandinavke su poznate po tome što neguju jedinstven osećaj za stil i ljubav prema kul oblačenju bez ikakvog posebnog povoda.
Kako objašnjava danska dizajnerka, Stine Goya, skandinavski stil više se oslanja na instinkt nego na uklapanje u neki određeni estetski okvir.
„Ne verujem da postoji nešto što se zove skandi izgled. Skandi moda je mnogo toga u isto vreme, ali danski stil posebno pokreće instinkt. Suština je u osećaju – spajanje udobnosti i praktičnosti sa samoizražavanjem i individualnošću. Ne plašimo se da rizikujemo“, rekla je Goya.

Još jedna važna stvar je da mnogi od ovih brendova stavljaju akcenat na odgovoran dizajn i posvećenost „sporoj modi“. To je često prioritet skandi brendova, što ih čini odličnim izborom za održiviju kupovinu.
Dakle, ako želite da unesete neke od najboljih skandinavskih brendova u svoj garderober, bilo da investirate u ključne komade koje ćete nositi zauvek, ili tražite prelazne komade koje možete stilizovati tokom cele godine, izbor je veliki.
U nastavku smo izdvojili neke od naših omiljenih brendova za imitiranje tog poznatog skandi izgleda. Ovo su dizajneri koje treba imati na radaru.
Acne Studios

Verovatno jedan od najpoznatijih izvoznih brendova iz Stokholma, Acne je od svog nastanka 1993. godine vladao kao luksuzni skandi modni brend.

Njegove kampanje predvode uticajni umetnici trenutka, poput Charli XCX i Willow Smith, što odražava sopstveni kulturni uticaj i trajnu privlačnost brenda.

Komadi Acne suočavaju se sa savremenim modnim pravcima i crpe inspiraciju iz čitavog umetničkog prostora – od arhitekture do visoke umetnosti, pa, iako mnogi pokušavaju da ga imitiraju, Acne ostaje jedinstven.
Cecilie Bahnsen

Modeli Cecilie Bahnsen, puni ženstvenih, raskošnih detalja, možda se na prvi pogled ne uklapaju u minimalizam koji se nekada stereotipno povezivao sa skandi dizajnerima, ali u sebi nose ono nešto moderno, čemu je teško odoleti.

„Za mene je sve u vezi sa udobnošću i nosivošću – žena koja nosi Cecilie Bahnsen može da ga učini svojim; ovo nije haljina koja nosi nju, već deo njenog kontinuiranog stila. Možete kupiti suknju jedne sezone i nositi je na jedan način tada, a sada na potpuno drugačiji, možda je kombinovati sa gornjim delom iz neke novije kolekcije – sve je deo istog univerzuma, kontinuiranog garderobera“, rekla je dizajnerka.
Ganni

Ganni postiže savršenu ravnotežu između danskog cool stila i pariške nonšalancije. Zamislite svilene haljine sa printom, bajkerske jakne i puno odličnog teksasa. Nije ni čudo što je ovaj brend postao jedan od najpoznatijih skandinavskih, okupljajući ogromnu bazu obožavalaca poslednjih godina zahvaljujući svojim razigranim i neobičnim modelima.

Od izuzetno popularnih baletanki sa kopčom, do ponovljene saradnje sa Barbourom – u Ganni svetu se uvek dešava nešto uzbudljivo.
Wood Wood

Jedan od najkul klinaca na modnoj sceni Kopenhagena, Wood Wood spaja inspiraciju uličnom modom sa skandi minimalizmom, nudeći zaista osvežavajući pristup oblačenju.

Iako njihovi komadi prizivaju elemente sportske odeće, oni istovremeno crpe inspiraciju iz savremenog Kopenhagena i njegove omladine.

Njihova kolekcija pletenih stvari odlična je početna tačka, dok se razigrane interpretacije tekstura i apstraktnih dezena u ženskoj kolekciji nikako ne smeju propustiti.
Baum und Pferdgarten

Rikke Baumgarten i Helle Heste osnovale su svoj brend u Kopenhagenu 1999. godine, sa idejom da stvore nešto zasnovano na kvalitetu i dizajnu, ali uz dašak neobičnog.

Njihov brend upravo to i predstavlja: snažne, strukturisane siluete, izuzetne tkanine i razigrane printove.

Dizajnerke imaju jedan jednostavan cilj kada stvaraju svoje komade, a to je da „naprave proizvode koji ljude čine srećnim i lepim – tako da žele da ih nose iznova i iznova, dugi niz godina.
MUNTHE

Munthe kolekcija proleće/leto ’26 započela je pitanjem: kako učiniti da moda deluje ljudski u trenutku kada se sve oko nje automatizuje?
„Imam osećaj da se sve više ljudi bori da shvati šta je stvarno“, rekla je kreativna direktorka Naja Munthe uoči poslednje revije na Nedelji mode u Koenhagenu. „Da li je ovo osoba? Da li si to napisao sam ili si pitao veštačku inteligenciju?“

Njen odgovor? Postupni, a ne konceptualni pristup. Počela je da se bavi baštovanstvom. Munthe i tim njenog istoimenog brenda sakupljali su lišće i cveće iz njenog dvorišta i integrisali ih u tkaninu koristeći staru botaničku metodu bojenja.
„Ne znate kako će izgledati dok ne odmotate. Jedan list može ispasti zelen, drugi plav. Posle toga nismo ništa menjali. Ovo je najrealnije što može biti“, objašnjava ona.
Henrik Vibskov

Henrik Vibskov je jedan od najprepoznatljivijih i najnekonvencionalnijih danskih modnih dizajnera, poznat po svom multidisciplinarnom pristupu, gde moda postaje deo šire umetničke instalacije. Njegov stil je teško svrstati u jednu kategoriju, jer spaja avangardu, konceptualnu umetnost, teatar i funkcionalnu modu.

Za razliku od tipičnog skandi minimalizma, Vibskov nudi maksimalizam kroz skandinavsku prizmu – promišljeno, ali razigrano. Njegov rad pomera granice između umetnosti i mode, čineći ga jednim od najinovativnijih glasova savremene skandinavske scene.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: