
Kada Festival u Kanu uvede nova pravila oblačenja i eksplicitno zabrani golotinju „iz razloga pristojnosti“, jasno je da moda na crvenom tepihu više nije samo pitanje stila. Ona postaje politička izjava.
Ali ako su organizatori mislili da mogu da zauzdaju kreativnost holivudskih stilista, modnih kuća i globalnih zvezda samo jednom fusnotom u protokolu, očigledno ne poznaju DNK samog festivala. Jer i ove godine, šetnja Kroazetom i penjanje uz stepenice Grand Théâtre Lumière nisu bili samo deo protokola, bili su spektakl otpora, slobode i individualnog izraza.
Uprkos kontroverzama koje je izazvala nova politika „cenzure“, 78. izdanje Kanskog festivala bilo je preplavljeno neodoljivim modnim trenucima koji su zasenili čak i premijere na programu. Pastelni Džeremi Strong izgledao je kao najmodernije uskršnje jaje u istoriji, Bela Hadid prošetala je novu plavu kosu uz dozu vintage erotike, dok su modeli, glumice i muzičari prkosili pravilima sa stilom.

Kao i svake godine, Kan je ostao svetilište visoke mode, mesto gde se klasični glamur sudara sa savremenim provokacijama. I baš u toj zlatnoj tački tenzije, između zabrane i slobode, između bontona i bunta, pitali smo jedan od najsofisticiranijih modnih parova sa domaće scene da izaberu tri izdanja koja su ih najviše ostavila bez daha.
Aleksandar i Milica Zabunović, dizajnerski tandem i kreativna sila iza brenda Aleksandar Zabunovic, donose svoj pogled na ono najbolje sa crvenog tepiha. Njihov izbor? Estetika koja zna šta hoće i ne boji se da to pokaže, baš kao i Kan.
Izbor Aleksandra Zabunovića
„Kanski festival me uvek podseti zašto volim modu. To nije samo crveni tepih – to je pozornica gde žena pokazuje ko je, bez da izgovori ijednu reč“, kaže Aleksandar za Zadovoljna.rs i otkriva sledeća tri izdanja:
Džulijan Mur u crnoj haljini sa asimetričnim ramenom: Podsetila me je na tihu snagu žene koja ne mora da se trudi da impresionira. Sve je u stavu, u miru koji nosi sa sobom. Taj minimalizam me uvek inspiriše da radim više sa manje.

Endi Mekdauel u savršeno skrojenom smokingu: To je čista hrabrost. Elegancija koja ne prati pravila, već ih sama piše. Kada žena izgleda tako moćno, a tako prirodno, jasno vam je da stil nema veze s godinama – već s karakterom.

Dženifer Lorens u plisiranoj beloj haljini: Izgleda koliko retro, toliko i savremeno. Kao dizajner, uvek se divim haljinama koje imaju svoj ritam, kao da plešu i dok stoje.

Izbor Milice Zabunović
Za Milicu, crveni tepih u Kanu nije samo san, već i izazov: „Ne samo da budeš lepa, već i primećena; i ne samo viđena, već i zapamćena. U tom svetlu reflektora, modna moć nije u brendu, već u integritetu – svaki detalj, silueta i materijal postaje poruka o identitetu, snazi i stavu.“
Aleks Konsani u Schiaparelli: Sofisticirana, hrabra i besprekorno svoja. Savršeno je nosila malo umetničko delo na crvenom tepihu. Jako mi je drago što stvaramo u eri dizajnera kao što je Daniel Roseberry.

Endi Mekdauel: Moćna, prirodna, nepretenciozna – a opet je ostavila snažan utisak. To je suština suverenog stila.

Ešvarja Raj u kreaciji Manisha Malhotre: Ne samo zbog izuzetne izrade i raskošnog nakita, već zbog poruke koju je njome prenela. Nije nosila samo modu, već sećanje, ponos i duboko poštovanje prema svom poreklu, tradiciji i kulturi zemlje čije je nasleđe među najbogatijima na svetu.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: