
Anthony Vaccarello, kreativni direktor Saint Laurenta od 2016. godine, svoju 30. reviju za kuću predstavio je u Parizu, u podnožju Ajfelove kule, na setu oblikovanom u vidu monumentalnog YSL logotipa.
Dok je ova modna sezona obeležena velikim debi nastupima, Vaccarello je odlučio da se ne takmiči s njima već da ide drugim putem: da bude što je moguće više YSL – suptilan i grandiozan u isto vreme.
Ova kolekcija označila je prvo Vaccarellovo eksplicitno bavljenje istorijskim nasleđem kuće, koje sam vidi kao neiscrpno. Rezultat je bio šou u kojem se prošlost i sadašnjost Saint Laurenta susreću bez nostalgije i bez dekorativnog viška – u čistom izrazu mode koja je istovremeno provokativna i aristokratska.
Scenografija i atmosfera

Revija u sumrak odvila se u francuskoj bašti ispunjenoj belim hortenzijama. Miris kultnog parfema Opium širio se kroz prostor, dok su se kroz živice kretale figure koje su prizivale ikonografiju YSL-a: žene u koži u stilu Mapplethorpe fotografija, vitke „Robert Palmer“ devojke skoro nage ispod prozirnih balonera i vojvotkinje u nevolji u haljinama s puf rukavima. U prvom redu sedele su dugogodišnje muze Yvesa Saint Laurenta, Betty Catroux i Catherine Deneuve, što je dodatno pojačalo istorijski kontekst.
Siluete i materijali

*

Kolekcija će se pamtiti po masivnim kožnim jaknama, belim poplin košuljama sa niskim mašnicama, ali i po delikatnim najlonima koje je Vaccarello koristio za balonere, safari haljine i Belle Époque toalete. Dizajner je naglasio da se ti komadi mogu smotati i spakovati kao vetrovka, čime je spojio luksuz i praktičnost.
Inspiracije iz arhive i pop kulture

Vaccarello je naveo intervju iz sedamdesetih sa Françoise Giroud, tadašnjom francuskom ministarkom kulture, u kojem je opisala YSL ženu kao „razuzdanu danju, groficu noću“. Ta definicija postala je osnova kolekcije. Jednako važna inspiracija bili su kostimi koje je Yves Saint Laurent dizajnirao za Nan Kempner, Hélène Rochas i Jane Birkin za čuveni Proust Bal 1971. godine, kao i film „Kraljica Margo“ sa Isabelle Adjani, smešten u Francusku 16. veka.

Iz toga je nastala dvostruka estetika: „tough chic“ u vidu kožnih pencil suknji, bajkerskih jakni i bluzona sa naduvanim rukavima, naspram romantičnih Belle Époque haljina izvedenih u prozračnim materijalima.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: