Tajna iza broja 5 u nazivu najpoznatijeg Chanel parfema

Moda i lepota 06. maj. 202109:07 > 12:09
Podeli:
Chanel 5
Foto: ERIC FEFERBERG / AFP / Profimedia

Kultni parfem Chanel N°5 slavi stoti rođendan. Svetu je predstavljen u maju 1921. godine i prvi je miris vizionarke i dizajnerke Gabriel Šanel. Ona je ujedno bila i prva dizajnerka koja je lansirala miris pod svojim imenom.

U to vreme parfemi na tržištu uglavnom su bili ograničeni na miris jednog cveta, a Koko Šanel odlučila je da prekine ovu tradiciju i svetu je podarila miris koji je odraz njene ličnosti, piše Zadovoljna.hr.

Pročitajte još:

Ernest Bou stvorio je avangardni spoj kombinujući najfinije sastojke sa sintetičkim molekulima zvanim aldehidi.

Chanel N°5 bio je prelomna točka, predvodnik revolucije. S njim je započelo moderno doba parfema.

Povodom stotog rođendana mirisa, slobodno se može zaključiti da je Gabrel Šanel zaslužna za apstraktni miris koji je promenio istoriju parfimerije, šokirao čula i kog je bilo nemoguće povezati s bilo kojim cvetom.

Ovo je pet zanimljivih činjenica o kultnom parfemu.

Inspirisala ga je žena

Parfem Chanel N°5 dobio je ime po samoj dizajnerki, slavnoj Koko. Nakon što je došla na ideju da kreira parfem za svoj modni brend tokom susreta s prijateljima u Monte Karlu, zamolila je dizajnera parfema da napravi “parfem koji miriše kao žena”.

Htela je miris koji će odgovarati njenom stilu i ličnosti. Trebalo je da odražava senzualnost i složenost moderne žene, odnosno namera je bila da stvori složen miris u kojem se ne da izdvojiti niti jedan sastojak. Rezultat je bio zavodnički cvetni miris koji nije sličan niti jednom drugom parfemu na tržištu.

Broj 5 ima određeno značenje

Francuska modna kreatorka odabrala je peti po redu parfem koji joj je je Ernest Bou prezentovao. Broj 5 bio je njen srećan broj, stoga nije slučajnost da je svetu predstavila svoj novi miris koji je lansiran u prodaju u petom mesecu 1921. godine. Ostalo je istorija.

Bogatstvo retkih sastojaka

Koko Šanel imala je specifičan ukus, a to najbolje dokazuje njen parfem za koji je potrebno mnogo vrsta cveća. Za proizvodnju ovog mirisa potrebna je čak jedna tona cveća, a među njima prevladava ylang-ylang s Madagaskara i Mayotte, majska ruža koja cveta svega tri nedelje godišnje i jasmin iz Grasa.

Nijedna nota ne prevladava i to je jedan od razloga zašto svaka žena koja koristi N°5 drugačije govori o mirisu.

Američki vojnici su ga nosili suprugama

Kada je prilikom jednog intervjua Marlin Monro rekla da u krevetu nosi samo nekoliko kapljica Chanel N°5, to je bio dovoljan razlog da se milioni žena odluče za taj parfem. Zanimljivo je takođe kako je usled Drugog svetskog rata 1945. godine Chanel u Parizu zatvorio sve radnje osim one u kojoj su se prodavali parfemi.

Kako se Drugi svetski rat bližio kraju, američki vojnici ušli su u Pariz i krenuli u potragu za originalnim poklonom kojim će razveseliti svoje voljene koje su ih čekale kod kuće.

Nadmašio standarde oglašavanja načina parfema

Ričard Avedon 1969. godine snimio je prvu reklamu za Chanel 5 u Njujorku. Uprkos tome što je trajala svega par sekundi, bila je jedna od najskupljih reklama u tom razdoblju.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram