Eksperti za negu kose kažu da se svi šamponi i regeneratori prave od gotovo identičnih sastojaka i da nema nekog preteranog smisla davati veći novac za proizvode u salonima.
Pranje kose nekada je bilo deo obavezne rutine na koju niko nije previše obraćao pažnju, u biranju šampona i regeneratora u relativno maloj ponudi na tržištu. Ali, danas je priča bitno drugačija.
Šamponi, maske, gelovi, pilinzi za teme glave, regeneratori, sprej za sjaj… I to sve u bezbrojnim mirisima, šarenim pakovanjima i u najrazličitjem cenovnom rangu od koga boli glava, danas je najjednostavnije održavanje urednosti kose svedeno na ‘višu matematiku’.
Da li treba kupovati skupe šampone?
Preparate za negu kože prate obećanja – od ispravljanja talasaste kose, preko efekta volumena ravne kose, do gušće, tanje, sjajnije, lepršavije ili frizure.
Najčešće je reč o marketingu o slovu na papiru. Posebno kada govorimo o skupocenim proizvodima iz salona koji se izdvajaju, najčešće, samo – cenom.
„Svi šamponi i regeneratori u stvari su voda pomešana s nekoliko sastojaka koji mogu i ne moraju da utiču u kosu, a potom su isprani. Razlika između preparata iz marketa i salona je brendiranje i marketing. Dakle, razlika je samo u ceni, ne i u efektu’, rekla je kozmetička Peri Romanovski za Washington Post.
Isti sastojci, drugačija cena
U odabiru proizvoda, kupci se oslanjaju na listu sastojaka, ali oni su ionako većinom isti.
‘Svi koristimo isti set sastojaka, a oni iz salona nisu ništa bolji od onih iz radnji’, naglašava Dženi Tomas, naučnica iz brenda P&G Global Hair Care.
Jedina prava razlika krije se u kvantitetu sastojaka u proizvodima. Najčešće, od 10 do 15 sastojaka navedenih na etiketi poređano je po procentu zastupljenosti. Sve što čini manje od 1% je navedeno nasumičnim redom.
‘Tačan procenat zastupljenosti pojedinog sastojka na kraju se ne zna’, ističe Vins Spinato, kozmetički hemičar.
Izbegavajte proizvode s SLS-om i SLES-om
Stručnjaci za negu kose kažu da postoje neke manje razlike između jeftinih i čuvenih marki. Proizvodi niže cene obično sadrže agresivnije tenzide — sastojke koji čiste kosu i vlasište — poput (SLS) ili (SLES). Oni mogu da iritiraju kožu glave ili da isuše kosu, a s vremenom mogu oštetiti folikule dlake.
‘Skuplji proizvodi iz ekskluzivnih salona obično imaju bolje koncentracije, a one čine razliku’, napominje Ejmi Kimbal, viša umetnička direktorka u brendu „Supercuts“.
Međutim, razlike su minimalne i u većini slučajeva ne čine značajnu razliku zbog koje bi se isplatilo da se uloži u skuplji proizvod.
Pa ipak, postoji nešto na što svakako vredi obratiti pažnju – i nema nikakve veze sa cenom.
Najvažnije je pronaći proizvod za svoj tip kose
‘Najvažnije je uskladiti šampon i regenerator s vašim tipom kose’, savetuje Tomasi dodaje:
‘Teški sastojci mogu otežati tanku kosu. Hidratantne kreme s uljem jojobe ili šea maslacem mogu sprečiti lomljenje i suvoću crne kose. Sastojci za zaglađivanje prodiru u kosu i jačaju kovrdžavu ili uvijenu kosu. Proizvodi za očuvanje boje pomešani su posebno kako bi zadovoljili potrebe obojene kose.’
Ako kosu sušite fenom ili koristite peglu za kosu, svakako koristite proizvode koji umanjuju oštećenje toplinom, naglašavaju eksperti.
Isto tako, potražite proizvode s oznakom ‘bez sulfata’, koji bolje čuvaju obojenu kosu i manja je verovatnoća da će ukloniti prirodna ulja.
‘Proizvodi posebno formulisani za ‘prirodnu’ kosu takođe su dobra opcija, iako proizvodi označeni kao ‘hidratantni’ obično jednako dobro deluju’, kaže Spinato.
Zaboravite na pojačani volumen
Na kraju, stručnjaci ističu da je najbolje odmah zaboraviti na to da će bilo koji proizvod ‘pojačati volumen’ ili ojačati kosu’.
‘Istina je da u laboratoriju pramen kose opran šamponom za volumen može izgledati malo naduvano u poređenju s onim opranim običnim šamponom ili da kosu možete premazati polimerom koji čini vlakno mikroskopski ‘debljim’. To nije lažno oglašavanje, ali takođe nije ništa što bi prosečan potrošač primetio, zaključuje Romanovski.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: