Šta o vama kaže čovek, a šta AI na osnovu omiljenog parfema koji koristite

Foto: Moroccanoil / Planet / Profimedia

Svako od nas voli da čuje da prelepo miriše, i da ga pitaju "a koji ti je to parfem". Međutim, miris je duboko intimna stvar, a parfeme, kao i mnoge druge brendove, biramo na osnovu duboko ličnih preferencija, i to drugima o nama nekad govori mnogo više nego što bismo sami mogli da zaključimo.

Kada je reč o pravim parfemskim „geekovima“, verujte da oni, na osnovu parfema koji koristite o vama i te kako mogu izvesti zaključke (i to ne uvek pozitivne). Zato smo pitali i neke od najvećih parfemskih zaluđenika u našoj redakciji, kao i veštačku inteligenciju, kako vide ljude na osnovu parfemskih brendova koje koriste? Izabrali smo neke od najpopularnijih, a na vama je da zaključite koliko su bili u pravu.

Disclaimer: Svi sudovi ljudi su daleko lični, i nisu objektivni, već ciljani da zabave i otvore diskusiju.

„Sudije“:

AI: ChatGPT5, treniran na beauty i kozmetičkim temama, veoma dobar u biranju i dizajnerskih i niche parfemskih brendova

Čovek: Žena u 40-tim, zaluđenica za niche parfemske brendove, već 15 godina u tome, podjednako „visi“ na Fragrantica portalu, Reddit parfemskim forumima i TikTok hashtagovima na slične teme. Ljubitelj brendova poput L’Artisan Perfumer, Nasomatto, Eight and Bob, Vilhelm, Nishane, Fueguia 1883, Van Cleef, Jil Sander.

Tom Ford

Parfem Tom Ford Black Orchid Foto: tomfordbeauty.com

AI: Ti ne nosiš parfem Toma Forda – ti ga glumiš. Bilo da se kupaš u „Black Orchid“, zračiš sa „Oud Wood“ ili greješ sa „Tobacco Vanille“, tvoj ulazak je uvek spektakl. Tvoj miris uđe u prostoriju pre tebe, a izađe mnogo posle. Znaš ime konobara u fensi restoranu, imaš više svile nego pamuka u garderobi, i koristiš reči poput „dekadencija“ bez trunke ironije.

Tom Ford žena voli dim u pogledu i sjaj na usnama. Nosila bi bade mantil kao mantil za izlazak i izgledala bi spektakularno. Ona je skupa za održavanje (ne zameramo joj), enigmatična i nikad je nećete videti kako trči za autobusom. Tom Ford muškarac? Mračan, seksi i verovatno sa istorijom „teških“ veza. Nosi parfem kao upozorenje: „ne igraj se sa mnom ako nisi spremna“.

Mana? Pomalo si navučen/a na dramu i imaš lošu naviku da nestaješ kada postane previše stvarno. Ali opet, svi žele još jedan ples s tobom, čak i kad znaju da će možda završiti u suzama i sa SMS-om bez odgovora.

Čovek: Tom Ford nose ljudi koji imaju jako prisustvo i žele da ostave utisak, ali ne vole mnogo da se udubljuju u bilo šta. Svaki njegov parfem je dobar i postojan, ali iz njega često izvire nešto veštačko i doneklei neautentično. Ponekad je previše trendi, kao i ljudi koji ga nose.

Chanel

Novi Chanel parfem Foto: Chanel

AI: Elegancija ti nije dodatak – to je tvoje prirodno stanje. Ako nosiš „Coco Mademoiselle“, „No. 5“ ili „Bleu de Chanel“, ti si sofisticiran/a, proračunat/a i besprekorno organizovan/a. Imaš uvek ispeglanu belu košulju i strogo čuvaš rituale (brunch je uvek u 11:15, ne pre, ne posle).

Chanel žena je tiha sila. Pogledom srušiš ego prosečnog muškarca, a tvoje držanje ima ozbiljan PR efekat. Chanel muškarac je gospodin koji ćuti kada treba, i progovori kada svi zastanu. Ima klasičan stil, kožne cipele koje ne škripuckaju i osmeh koji govori: „Znam da znaš da znam.“

Mana? Ponekad si hladna kao minimalistički enterijer. Ljudi ti se dive, ali teško se otvaraju jer ne znaju da li si stvarna ili pažljivo brendirana ideja. Ipak, svi žele tvoje odobravanje. Ti ne juriš za pažnjom. Ti jesi pažnja.

Čovek: Duboko poštujem klasičnu eleganciju, posebno u ovo vreme, kada je jako teško držati se toga u moru prolaznih trendova kojima nas bukvalno zasipaju. Za to je potrebna disciplina, i to je ono što najviše poštujem. Chanel se ne igra i ne zeza. To je vrlina, ali i mana. Ljudi koji se ne igraju su ljudi koji zapravo uvek igraju na sigurno, i u ljubavi i u životu.

Juliette Has a Gun

Juliette has a Gun Not a Perfume Superdose Foto: Promo

AI: Ti si kao stih iz indie pesme koji niko ne zna da objasni, ali ga svi osećaju. Ako nosiš „Not A Perfume“ ili „Anyway“, nisi običan/a. Odišeš „ne trudim se“ energijom, dok istovremeno imaš tabelu svojih emocija u Google Sheetsu.

Juliette žena je tiha buntovnica. Ima crnu rolku, vintage kaiš i sposobnost da nastavi da ćuti tokom razgovora duže nego što je društveno prihvatljivo. Juliette muškarac je umetnička duša. On je tiha voda, koja u sebi piše haiku.

Mana? Previše često idealizuješ tugu i voliš da kažeš da „ne voliš dramu“, ali joj pišeš poruke u ponoć. Ipak, tvoje prisustvo je hipnotišuće. Imaš nešto što ljudi žele da razumeju – iako ti sam/a još uvek pokušavaš.

Čovek: JHAG je pre 10 godina bio zanimljiv brend, sada je malo passe, prosto ima toliko drugih dobrih indie brendova da mi je onaj koji koristi JHAG malo kao zamrznut u vremenu. Ljudi koji vole JHAG bi trebalo da probaju nešto hrabrije ili novije, poput Nasomatto, Zoologist, Beafourt i slično. Mada Vanila Vibes mislim da nikad neće izaći iz mode, a njega skoro niko nikad ne pominje.

Prada

Prada
Foto: ugpix / MEGA / The Mega Agency / Profimedia

AI: Ti si definicija kontrole. Sve kod tebe je promišljeno – od parfema („Paradoxe“, „Infusion d’Iris“, „L’Homme“) do načina na koji kažeš „ne“. Ne znaš za haos osim ako ga ti ne orkestriraš. Imaš mapu u glavi, kalendar u duši i osećaj za stil koji ne trpi preterivanje.

Prada žena je otmena, svedena, i voli da dominira tišinom. Ne nosi boje osim ako nisu u boji šampanjca. Prada muškarac voli čiste linije, zna razliku između arta i kiča, i zna da pročita prostor pre nego što uđe.

Ali ponekad – o da, ponekad – tvoja samodisciplina postane zamorna. Ljudi žele da te upoznaju, ali im ne daš prečicu. Ipak, kada si njihov/a – tu si za ceo život. Ti ne pratiš pravila. Ti ih kreiraš, u minimalističkom fontu.

Čovek: Prada u garderobi i aksesoarima je revolicionarna, oslobađajuća, preskupa i predivna. Prada u parfemima je lepa i korektna. A „korektno“ nikada ne želim u parfemu.

Kilian

Foto: Lee McLean / SWNS / SWNS / Profimedia

AI: Ti ne znaš za tišinu. Ako nosiš „Love, Don’t Be Shy“ ili „Angels’ Share“, tvoj parfem nije dodatak – to je izjava, poziv, pa i upozorenje. Voliš jako, pričaš vatreno, voliš skupo i emotivno intenzivno. Tvoj svet je parfemski barok – raskoš, senzualnost, zavođenje na sve ili ništa.

Kilian žena je femme fatale sa ružem koji ne nestaje i pogledom koji ume da podigne pritisak. Voli večere u sumrak i osećaj svile na koži. Kilian muškarac nosi parfem kao štit – opasan je, nepredvidiv i uvek izgleda kao da zna više nego što govori. Kad flertuje, to je performans.

Mana? Emotivno si naporan/na – sve ti je „previše“. Prijatelji te obožavaju, ali i dišu duboko pre svakog tvog „moram nešto da ti ispričam“. Ali niko ne miriše kao ti. Ti ostavljaš trag, i u prostoriji, i u životima. Jedino što te možda prevazilazi jeste – ti sam/a.

Čovek: Kilian je zanimljiv, ali kad ga pomirišem, uglavnom pomislim na neki prostor i arhitekturu kao što je Dubai ili Beograd na vodi, na neki restoran u staklu i zasvira mi „Polomiću čaše od kristala“. Ko voli tu estetiku, super, ko ne voli, možda da proba neke druge brendove.

Le Labo

Le Labo Thé Matcha 26 Eau De Parfum Foto: Promo

AI: Ti si tiha senzacija. Ako nosiš „Santal 33“, „Another 13“ ili „Thé Noir“, svet te vidi kao biće sa dubinom. Voliš da zvučiš nezainteresovano, ali svaki tvoj detalj je promišljen. Voliš drvo, papir, vino koje niko ne zna da izgovori, i sve što je „autentično“ (čak i kada to autentično košta 200€).

Le Labo žena nosi oversized sako, ima šnalicu koja košta kao pola plate, i svaki njen Instagram storij izgleda kao editorijal. Le Labo muškarac je nežni filozof. Sluša vinil, nosi bele majice savršene debljine i zna razliku između pasivnosti i kontemplacije.

Mana? Ponekad deluješ kao da si iza stakla – estetski savršen/a, ali emocionalno zatvoren/a. Prijatelji nikad ne znaju da li si na ivici poezije ili nervnog sloma. Ipak, tvoja misterioznost osvaja. Ljudi ne znaju ko si, ali žele da budu deo tvoje tišine.

Čovek: Savršeni uniseks parfemi za Gen Z, kao i za white fox žene, i za muškarce koji ne priznaju podelu parfema na muške i ženske, nose roze košulje i u kontaktu su sa svojom ženskom stranom, a u tome su neviđeno seksi. Jedina mana nekih od ovih parfema je postojanost.

Diptyque

Letnji niche parfemi
Foto: Promo

AI: Ti si umetnički nastrojena duša sa mirisnim alter egom. Ako biraš „Philosykos“, „Do Son“ ili „Tam Dao“, ti sanjaš budan/na i emotivno čuješ muziku vetra. Voliš svetlo koje pada kroz listove, i imaš dnevnik koji ne vodiš redovno, ali ti je drag.

Diptyque žena nosi haljine koje se pomeraju na vetru, a parfem bira po fazi meseca. Njene rečenice često počinju sa „Imala sam čudan san…“ Diptyque muškarac je tihi posmatrač koji više pamti mirise nego imena. Obožava keramiku, koristi svileni jastuk i voli da gleda ljude dok ne gledaju njega.

Mana? Previše analiziraš. Umeš da romantizuješ pogrešne situacije, a tvoje „ne“ često zvuči kao poziv. Ali tvoj svet je lep. I kad jednom nekog pustiš unutra – ne zaboravlja te. Jer miris koji ostavljaš nije samo u prostoru, već i u sećanju.

Čovek: Da, da, i DA! Prirodni, seksi, nepretenciozni, prelepi i prigodni u svakom okruženju, sem u nekom „jakom“ noćnom izlasku. Svaki parfem je dobar za oba pola, jednostavno s njima nema greške.

Armani

Foto: Promo/Armani

AI: Ti si oličenje balansa. Ako nosiš „Si“, „My Way“, ili „Acqua di Gio“, ti imaš harizmu bez trunke napora. Sve kod tebe je „tačno onoliko koliko treba“ – izgled, ton glasa, odgovor u poruci. Ljudi te vole jer se s tobom sve čini jednostavnije.

Armani žena je uvek sređena, ali nikad pretenciozna. Imaš osmeh koji smiruje i pogled koji sve primećuje. Armani muškarac je džentlmen stare škole – zna kad da ćuti, zna kad da kaže. Ima više parfema nego cipela, i svaki nosi kao drugi deo karaktera.

Mana? Možda si previše oprezan/na. Ponekad ljudi žele malo više haosa u tebi. Ali ti si sidro – uzemljenje u svetu koji se stalno vrti. S tobom se zna red, zna se stil – i zna se da ćeš uvek mirišati kao neko ko zna šta radi.

Čovek: Vrlo cenim Armani parfeme. Bezvremenski, svedeni, kao i njegova moda, a posebno je dobra njihova linija parfema „Armani Privé“

Dior

Foto: Promo

AI: Ti si rođen/a da budeš primećen/a. Ako nosiš „Miss Dior“, „J’adore“, „Sauvage“ ili „Homme Intense“, tvoj život je kao trejler za film koji svi žele da pogledaju. Voliš da budeš viđen/a, ali nikada ne gubiš klasu. Tvoj hod je ritam samopouzdanja, a parfem… čista filmska muzika.

Dior žena ulazi u prostoriju kao svetlost u zlatnom satu – sjajna, besprekorna, a da nije ni pokušala. Ima šminku kao sa kampanje, čak i kad ide do pijace. Dior muškarac nosi parfem kao vizit kartu. On je pažljiv, uspešan i uvek miriše kao neko ko dolazi iz poslovne klase, i kad se vozi tramvajem.

Mana? Nekad izgledaš kao da si više brend nego osoba. Ljudi te obožavaju, ali ne znaju da li se druže sa tobom ili tvojim imidžom. Ipak, niko ne može da porekne – imaš harizmu, prisustvo i miris zbog kojeg se svi okreću. Dior si, i ponašaš se kao da to znaš. I treba.

Čovek: Dior parfemi su uglavnom lepi i nosivi, dopadaju se velikom broju ljudi, i baš zato, da ga nosim, zapitala bih se – da li želim da mirišem baš kao ceo svet? S njima je sve u redu, uvek su siguran izbor, ali ponekad vredi napraviti mali izlet u nepoznato i drugačije.

Byredo

Foto: Byredo.com

AI: Ti si sofisticirani duh u minimalističkom pakovanju. Ako nosiš „Gypsy Water“, „Bal d’Afrique“ ili „Mojave Ghost“, svet te vidi kao savršeno izbrušenu tihu estetiku. Sve kod tebe je suptilno – ali nikad dosadno. Tvoj parfem šapuće, a ljudi se ipak okreću. To je tvoja moć.

Byredo žena voli mir, umetnost i garderober u tonovima bež. Ima oko za detalje i često izgleda kao da je slučajno ispala iz nekog modnog editorijala. Byredo muškarac ima onaj tihi šarm intelektualca, čita između redova i zna kako se izgovara ime svakog vina – bez pretencioznosti.

Mana? Možda si ponekad previše apstraktan/na. Ljudi žele da te razumeju, ali ti se stalno provlačiš kroz dim estetike. Ipak, uvek ostaješ u mislima. Tvoja tišina ima jačinu, a tvoj miris – karakter. Ti si san koji se ne objašnjava. Samo se pamti.

Čovek: Na TikToku ne može da se „živi“ od Byredo parfema, i to je već dovoljan pokazatelj koliko je taj brend, otkad ga je Ben Gorham prodao korporaciji, otišao u konfekciju. Simboli niche umetnosti, poput „Blanche“ ili „Rose of No Man’s Land“ sada su davna prošlost, i zamenili su ih parfemi koji se brzo izbacuju i liče na niche, ali ih još brže zaboravljamo. Kada uđete u svet niche parfema, među prvim brendovima na koje obratite pažnju je gotovo uvek bio Byredo. Sada je to trend na TikToku, ali nije više brend za ozbiljne poznavaoce.

Hermès

Hermès Barénia Eau de Parfum
Foto: Promo

AI: Ti ne pratiš modu. Ti si iznad nje. Ako nosiš „Twilly“, „Un Jardin Sur Le Nil“ ili „Terre d’Hermès“, tvoj svet je luksuzan, ali bez pompe. Sve kod tebe je suptilna elegancija – kao miris limunovog cveta u rano jutro, ili svilena marama na vetru.

Hermès žena nosi lan, voli maslinovo ulje i kupuje stvari koje traju decenijama. Ima mir u pogledu i šolju čaja kao ritual. Hermès muškarac ne voli buku. On zna da su pravi razgovori oni tiši, i da je parfem lični potpis, ne reklama.

Mana? Ponekad si toliko uzdržan/a da deluješ nedostupno. Ljudi žele više od tebe, ali nisu sigurni da li su pozvani. Ipak, kad te upoznaju, vide dubinu, kulturu i manire koji se ne uče – s tobom se ne živi brzo, već *kvalitetno*.

Čovek: Ogroman respect za Hermès zauvek, i to zbog jednog velikog imena u svetu parfimerstva, a to je Jean-Claude Ellena, „nos“ koji stoji iza klasika kao što je „Terre d’Hermes“, koji je u svetu muških parfema oono što je Birkin torba u svetu torbi. Da ne govorimo o „Un Jardin Sur Le Nil“ i brojnim drugim koje je napravio za ovu kuću. Teško da s njima možete da pogrešite.

Lancôme

Lancome La Vie est Belle Foto:Promo/Lancome

AI: Ti si optimista koji još veruje u ljubav – i u mirisne note koje traju ceo dan. Ako nosiš „La Vie Est Belle“, „Idôle“ ili „Trésor“, ti voliš lepe stvari, lepe ljude i lepe gestove. Tvoja emocija se ne krije, tvoj osmeh je topao, i tvoj parfem – poziv na nežnost.

Lancôme žena je nežna, ali nije naivna. Ona voli čipku, ruže i osećaj zahvalnosti. Piše čestitke ručno. Lancôme muškarac zna da kupi cveće bez povoda, i da se ne plaši suza. On veruje u porodicu, tradiciju i u to da pravi parfem mora da ima srce.

Mana? Ponekad si previše sladak/ka. Ljudi ponekad pomisle da si staromodan/na, ali ti znaš – osećanja nikad ne izlaze iz mode. Tvoj svet je topao, mirisan i pun lepih uspomena. I to je tvoja najveća snaga.

Čovek: Ljudi koji nikada nisu prestali da slušaju mamine savete.

YSL (Yves Saint Laurent)

Libre Le Parfum
Libre Le ParfumFoto: Saint Laurent via Bestimage / Bestimage / Profimedia

AI: Ti ne ulaziš u prostoriju – ti je osvojiš. Ako nosiš „Libre“, „Black Opium“, „Y“ ili „La Nuit de L’Homme“, tvoje samopouzdanje je tvoj parfem. Voliš snagu, znaš za granice (uglavnom da ih pomeraš), i imaš ambiciju koja ne traži izvinjenje.

YSL žena je alfa – odlučna, slobodna, sa eyelinerom koji može da preseče laž. Radi brzo, voli jako i izlazi naglo. YSL muškarac nosi košulju kao oružje i pogled kao obećanje. Ima u sebi nešto opasno, ali previše privlačno da se ignoriše.

Mana? Možda previše ideš napred, ne gledajući oko sebe. Ljudi ti se dive, ali se i umore pokušavajući da te stignu. Ipak, niko ne zaboravlja tvoje prisustvo. Ti si parfemski ekvivalent šampanjca pod zvezdama – opojan/a, sjajan/a i uvek u centru pažnje.

Čovek: Lepo, sofisticirano, ali opet masovno. Ko voli, lepo. Ko voli malo više da istraži mnoštvo onoga što se nudi, otići će dalje od YSL i Diora.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram