
Brend Coach je osnovan daleke 1941. na Menhetnu. Danas imaju više od 900 radnji širom sveta, a poslednja kolekcija za proleće-leto 2026. je pokazala zašto ga žene toliko vole.
Coach je postigao ono što je malo kome pošlo za rukom – ubedio je mlade da je cool.
Izveštaji o relevantnosti ovog brenda starog 80 godina nisu preterano uveličani – već nepotpuni. Nije stvar samo u tome što je Coach imao viralni hit (mada jeste), što je razvio bazu slavnih obožavalaca (mada jeste), ili što je promenio svoj stil (mada jeste). Suština je u tome da je, otkako se dizajner Stuart Vevers pridružio 2013. godine, Coach doživeo procvat.
Vizija Stuarta Veversa

„Osetio sam da je ovo važna sezona da gledamo unapred“, rekao je Vevers pred Coach reviju na Njujorškoj nedelji mode 15. septembra. „Imali smo sjajnu prošlu sezonu. Odjek je bio snažan. Ali ponekad mi to bude okidač – moram da evoluiram, moram da uradim nešto novo.“
Za Veversa to znači da uzima ono na šta ljudi reaguju i koristi to kao smernicu za dalji razvoj brenda. Po njegovim rečima, to su „stvari koje se instinktivno osećaju kao Coach zbog duha koji imaju – određene lakoće, jednostavnosti, cool faktora i malo stava – umesto da nužno budu direktna arhivska inspiracija.“

Uspon torbe Brooklyn
Odličan primer za to o čemu Vevers govori je sada već čuvena Brooklyn torba.
Puštena u prodaju prošlog leta, Brooklyn – mekana i prostrana kožna torba za rame u neutralnim bojama i detaljima – postala je aksesoar sezone nakon što je Bella Hadid viđena kako je nosi po gradu. Ova torba je značajno podigla potražnju za Coach proizvodima – rast od 332% na godišnjem nivou, prema Lyst Index-u za četvrti kvartal 2024. Brooklyn je proglađena najtraženijim proizvodom tog kvartala.
Pritom u poslednje vreme novi kupci postaju većinom pripadnici Gen Z i milenijalci.

Second-hand Coach
Coach briljira i na tržištu polovnih luksuznih stvari. U svom Resale izveštaju za 2025, platforma The Real Real je objavila da je brend zabeležio najveći rast pretraga na sajtu – 160% na godišnjem nivou. Trenutno su najtraženiji modeli torbe Brooklyn i Empire.
Strategija i uticaj slavnih
Noelle Sciacca iz The Real Real objašnjava da je ovo rezultat višeslojnog pristupa pridobijanju novih kupaca. Brend koristi širok spektar promotera: „Charli XCX je viđena sa torbama, Bella Hadid u svojoj ‘cowboy eri’ nosi Brooklyn, a tu su i njujorške modne it devojke poput Brie Welch i Gabrielle Karefa-Johnson“.

Pored toga, tu je i njihov kafić u Nju Džerziju, ali i akcenat na personalizaciji, mnogo pre nego što je krenula manija za privescima na torbama 2025. godine. Brend je pokazao i odgovornost. Nakon što je 2021. viralni video na TikToku optužio Coach za uništavanje neprodatog inventara, kompanija je promenila politiku, proširila (Re)Loved program i 2023. uvela kružnu podliniju Coachtopia.

Proleće 2026: Optimizam i igra
Nova kolekcija za proleće 2026. donosi određeni optimizam i lakoću. Zadržane su i linije iz jeseni – pantalone, šire siluete. Ovi detalji, uzeti iz arhive, transformisani su u modernu i razigranu formu – prošle sezone u oversized torbama, a sada u manjim pismo torbama i na privescima.
Sledeći must-have: Mini kiss-lock privezak

Predviđa se da će mini kiss-lock privezak biti najtraženiji komad sezone. Dovoljno je veliki da unutra stane ključ i nešto keša za brzi odlazak do prodavnice. Privezak na kožnoj ogrlici nastavlja veliki letnji trend koji su nosile zvezde od Dženifer Lorens do modnih urednica.
Ravnoteža koju Coach uspeva da postigne jeste između pozivanja na lepotu i klasika koji imaju bezvremenski kvalitet, ali i mladalački stav. Pogledajte još neke modele iz kolecije proleće-leto 2026. koji to najbolje demonstriraju.




***
Pratite nas i na društvenim mrežama: