
Providna, kratka i lepršava, druga kolekcija Haidera Ackermanna za Tom Ford ponovo povezuje brend s njegovim erotskim nasleđem.
Ko je on? Nazovimo ga Fransoa. Jutros je Fransoa izašao iz svoje kuće, ravnodušan i prema vremenu i prema zapanjenim pogledima svojih komšija. Obukao je providnu košulju i kožne bokserice sa džepom, pravim džepom, u koji je nemarno stavio ruku. Na nogama je imao baršunaste papuče ukrašene grbom. Njegov prijatelj Žerom odlučio se za mikro donji veš preko kojeg je obukao nebo plave transparentne bokserice. I on je držao ruku u džepu. Za njih, javni i intimni prostor stapaju se u jedno.

Neko bi u šali mogao da ih pita da li idu na „slip žurku“. I to ne bi bilo daleko od istine: ako je moda jezik, podsetimo da „slip“ na engleskom znači i „lapsus“. Lapsus čega? Koga? Možda želje koja ponovo izbija na površinu. Jer, dok Francuska, prema nekim istraživanjima, prolazi kroz „seksualnu recesiju“, Haider Ackermann je odlučio da tome doda sopstvenu notu, piše francuski Vogue.

Erotika kao nit vodilja kod Toma Forda

Nakon svoje prve kolekcije na čelu brenda Tom Ford, u kojoj se bavio idejom glamura – reči koja istovremeno znači zavodljivost, iluziju i šik – Ackermann je u svojoj kolekciji za proleće-leto 2026. prikazanoj na Nedelji mode u Parizu nastavio da istražuje ženske arhetipove i arhive ovog modnog brenda.

U jednoj paralelnoj stvarnosti, projektovanoj u blisku budućnost – leto 2026, da budemo precizni – žene koje on zamišlja podsećaju koliko na junakinje Hičkokovih filmova, toliko i na siluete iz futurističkog filma. Naspram njih stoje muškarci u duhu kvir nasleđa Toma Forda, koji se često opisuje kao kralj „porno šika“.

Modna i seksualna sloboda
Žene su hodale pistom u teksturisanim mantilima boje vina ili limete (dve omiljene nijanse Toma Forda iz njegovih godina u Gucciju), sjajnim i blistavim, kao da su izronile iz vode. Između senke i svetlosti, spavaćica u nijansi noćnog neba zasijala je uz pomoć crvenog karmina manekenke.

Muškarci, golog torza ispod svilenih plavih odela, direktno su prizivali kolekciju Gucci jesen–zima 1995, prvu sa Fordovim potpisom.
Revija je evocirala i uspomene na Fordovo vreme u Yves Saint Laurent Rive Gauche (2000–2004), kada je nastavio tradiciju visoke mode, prožetu seksualnom provokacijom.


Široki drapirani krojevi, nošeni opušteno, odavali su prepoznatljiv rukopis Haidera Ackermanna i dopunjavali ovaj manifest seksualne slobode, u kojem vladaju uživanje i fluidnost.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama: