Bondove devojke uvek su posebne, a Ursula Andres i njen slavni bikini privlače posebnu pažnju.
Švajcarska glumica zanosnih oblina koja je najpoznatija po svojoj ulozi Bondove devojke, za svoju ulogu Honey Ryder u prvom filmu ikada snimljenom o Džejms Bondu, Dr. No, osvojila je Zlatni globus za novu zvezdu 1964. godine, piše zadovoljna.hr.
Scena u kojoj izlazi iz Karipskog mora u belom bikiniju sa školjkom u rukama postala je deo filmske istorije te nadahnula i druge filmske scene, poput one u kojoj Hali Beri, koja je otelotvorila Bondovu devojku mnogo godina kasnije, takođe izlazi iz mora u bikiniju.
Gotovo poput Botičelijeve Venere, Honey Ryder (Andres) izranja iz mora u belom bikiniju koji se sastoji od grudnjaka vezanog na prsima i donjeg dela koji uokviruje pojas na čijem se kraju nalazi nož potreban mladoj Honey prilikom traženja školjki. Upravo je taj detalj pojasa i noža bio ono što je Honey pretvorilo u femme fatale.
Bikini je dizajnirala sama Ursula Andres zajedno s redateljem filma Terenceom Youngom, a na Jamajci ga je izradila krojačica zapadnoindijskog porekla.
Dizajniran je tako da bude praktična radna odeća prikladna za snažnu ulogu Honey, a detalj pojasa naknadno je stavljen na samom mestu snimanja.
Naime, kako je 2018. rekao sada penzionisani oficir Američke mornarice Gordon Joslin, Ursula je smatrala da bikiniju nešto nedostaje, a članovi filmske ekipe zamoljeni su da pitaju mornare koji su se u tom času zatekli na plaži mogu li da pomognu.
Jedan od radnika koju su radili na setu uočio je pojas na Joslinu, stavio ga na Ursulu i tako je stvoren kultni bikini.
Ali Ursula tada nije shvatla šta će tačno značiti ta scena s bikinijem ne samo za filmsku industriju i nju nego i za druge žene širom sveta.
Godinama kasnije Ursula je to potvrdila. Iako joj je uloga otvorila brojna vrata, u trenutku snimanja filma nije ni slutila da će se takođe otvoriti vrata i slobodi izraza žena kada je u pitanju taj komad za plažu.
U vreme snimanja filma, u prvoj polovini šezdesetih godina 20. veka, bikini je već bio dobro prihvaćen na plažama zapadne Evrope, i to zahvaljujući Bridžit Bardot i njenoj ulozi Dalide.
U isto vreme Sjedinjene Američke Države bile su još poprilično puritanske i zatvorene po pitanju pokazivanja ženskog tela na plažama, pa je zato scena u filmu izazvala pravu pometnju kada je stigla u bioskope.
U zoru seksualne revolucije film je pozvao na oslobađanje i otkrivanje ženskog tela, a plaže velikog dela sveta preplavili su dvodelni kupaći kostimi, odnosno bikiniji.
Koliko je taj bikini bio značajan ne samo za filmsku umetnost nego i kulturu uopšteno, govori i podatak da je 2001. godine bio prodat za 150 hiljada američkih dolara, a scena nalik Ursulinoj opet se pojavila, kako smo već spomenuli, i u drugim izdanjima franšize.
Procenjuje se da je današnja vrednost bikinija pola miliona dolara.
BONUS VIDEO: Umetnost na delu – 3d crteži koji će vas oduševiti