
Redak odnos kvaliteta i cene izazvao je ogromno oduševljenje Polène torbama svuda u svetu, pa i u Srbiji.
Volkan Jilmaz, poznatiji pod TikTok pseudonimom Tanner Leatherstein, pokrenuo je svoj kanal u avgustu 2022. godine i tu ocenjuje kvalitet popularnih kožnih torbi sprovodeći „autopsije“ torbi pred kamerom. Među brojnim zahtevima za analizu modela Gucci Dionysus i Prada Cleo, pojavila se i francuska marka koja mu je do tada bila nepoznata: Polène. Kupio je model Numéro Un kako bi ga pregledao, a nakon detaljnog ispitivanja, ostao je bez reči.
„To mi je promenilo život“, rekao je.
Jilmaz je postavio jedinstvenu metodologiju za procenu torbi zasnovanu na pet ključnih kriterijuma: koža, kopče, dizajn, arhitektura i izrada.
„Numéro Un je ispunio sve te uslove. Da je ova torba koštala 2.000 dolara, ne bih bio iznenađen, ali cena je bila samo 430 dolara. Luksuzni brendovi su stvorili utisak da morate potrošiti hiljade dolara da biste dobili kvalitetnu kožnu torbu, ali Polène je dokazao da to nije tačno“, rekao je.
Toliko su ga impresionirali majstorski dizajn, reljefna koža i struktura, koje je uporedio sa renomiranim luksuznim brendovima poput Loewe ili Louis Vuitton, da je preselio porodicu u Ubrique u Španiji, kako bi proizvodio sopstvene kožne proizvode u istim fabrikama kao Polène.
Najprodavaniji modeli Polène torbi

Ovaj redak odnos kvaliteta i cene izazvao je ogromno oduševljenje među kupcima brenda Na TikToku, pretraga sa hashtagom #Polene pokazuje da ima 32.200 objava. Video snimci prikazuju mlade žene u minimalističkim autfitima dok otvaraju svoje Cyme torbe i dokumentuju posete jednoj od malobrojnih prodavnica kako bi nabavile Numéro Un. Ove dve torbe, uz Numéro Neuf i Dix, spadaju među najprodavanije modele.
Pozitivne recenzije uticajnih kreatora, poput Jilmaza, doprinele su rastu popularnosti francuske modne kuće na društvenim mrežama. I oni nisu jedini koji su obratili pažnju. Prošle godine investicioni fond L Catterton, u partnerstvu sa LVMH i Groupe Arnault, stekao je udeo u brendu.
Kako je nastao Polène

Elsa, Mathieu i Antoine Mothay — unuci osnivača francuskog brenda za garderobu Saint James — lansirali su Polène u Parizu 2016. godine.
Preneseno zanatsko znanje je bilo očigledno. Polène je započeo sa modelom Numéro Un, a sada ima trinaest modela torbi (ili „kolekcija“, kako ih nazivaju), čije se cene kreću između 460 i 690 dolara. Manje je poynato da imaju i tri različite linije nakita.
Suptilno skulpturalni dizajn torbi kao što je Numéro Dix, koji je dostupan u paleti prigušenih boja,omogućava devojkama i ženama širom sveta da postignu stil „tihog luksuza“ bez trošenja basnoslovnih iznosa.
Ironično, jedan od najvećih komplimenata brendu došao je od kraljice maksimalizma — Emily Cooper iz Netflix serije Emily in Paris. Cooper je nosila Numéro Huit Mini u drugoj sezoni, a kasnije, u trećoj sezoni, model Yké.
Još jedna neplaćena ambasadorka brenda je princeza od Velsa, Kejt Midlton, koja je 2022. godine dva puta u jednoj nedelji nosila Numéro Sept Mini u plavoj boji.

Redovi ispred prodavnica

Nigde fenomen brenda Polène nije očigledniji nego u njihovim fizičkim prodavnicama — ili u redovima ispred njih. Brend je počeo sa prodavnicom u svom rodnom Parizu, zatim se proširio na London, Njujork, Tokio, Seul, kao i na drugu lokaciju u Parizu na čuvenom Šanzelizeu. Svaka prodavnica dizajnirana je u istom duhu kao i njihove torbe.
Porodica Mothay uspeh torbi pripisuje pristupu dizajnu.
„Umesto da počnemo sa skicama, proces započinjemo oblikovanjem mikrofibera, materijala sličnog koži. Ovaj eksperimentalni i praktični pristup omogućava nam da direktno istražimo oblike, krivine i nabore koji karakterišu naše modele“.
Numéro Neuf, sa svojom jastučastom siluetom, savršen je primer ovakvog pristupa.
Vrhunska koža i izrada
Polène stavlja poseban akcenat i na modularnost. Cyme tote, na primer, ima strateški postavljene dugmiće koji mogu promeniti oblik torbe, dok Numéro Dix dolazi sa podesivim kaišem za nošenje na ramenu ili preko tela, prilagođavajući se različitim visinama torza.
Proces proizvodnje i dizajna, koji se u potpunosti odvija unutar kuće, traje između 16 i 20 meseci. Koža se nabavlja iz španskih i italijanskih sertifikovanih štavionica, a sve se proizvodi u Ubriqueu, poznatom po zanatskoj izradi sa preko 700 majstora. Novi stanovnik Ubriquea, Jilmaz, u šali kaže da su „osvojili“ grad.
„Svuda vidite Polène automobile i Polène ljude“, rekao je.
Kritike zbog poskupljenja
Međutim, sa povećanom vidljivošću dolazi i veća pažnja javnosti. Kako izveštava agencija za predviđanje trendova Fashion Snoops, brend se suočava sa kritikama zbog značajnih poskupljenja (u rasponu od 10 do 25%) i zabrinutosti zbog pada kvaliteta. Nažalost, povećanje cena je u ovom trenutku uobičajeno. Čak i luksuzni brendovi poput Chanela i Hermèsa sprovode ih — zbog većih troškova proizvodnje i materijala nakon pandemije i nagomilane potražnje potrošača. Polène je poskupeo zbog rasta proizvodnih troškova.
Uprkos tome porodica Mothay ostaje pri početnoj premisi svog poslovanja.
„Naš fokus ostaje na pružanju izuzetnog kvaliteta, uz čvrsto uverenje da vrhunska izrada ne mora imati neumerenu cenu.“
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: