Ovi parfemi su osamdesetih bili magnet za muškarce, a sad se vraćaju na velika vrata

Foto: Shutterstock

Popularni parfemi od pre četiri decenije su i dalje dostupni danas, a opsesija njihovim mirisima ove jeseni jača nego ikad.

Parfemi iz 80-ih nas vraćaju u vreme kada su neon boje, natapirane kose i preterani aksesoari bili norma. Nakon što ste naneli svetli ajlajner i crveni ili vruće roze ruž za usne, ne biste napustili kuću bez da se poprskate sa malo Coco Chanel ili Calvin Klein Obsession. Iako su se ukusi promenili od tada, neki mirisi nikada ne izlaze iz mode.

Zato pustite svoju omiljenu Madonin pesmu i prepustite se najboljim mirisima iz 80-ih.

Calvin Klein Obsession

Foto:dm

Calvin Klein je lansirao Obsession 1985. godine. Od tada, ceo svet je opsednut ovom markom, a njene reklamne kampanje postale su legendarne. U to vreme, svaka žena je želela da nosi ovaj amber miris sa gornjim notama bosiljka, bergamota, mandarine, sandalovine, korijandera, mahovine, kedra, cveta narandže, jasmina i ruže. Što se tiče baznih nota, one evociraju amber, tamjan, vanilu, civet, mošus i vetiver. Cena bočice od 50 ml iznori 4.499 dinara.

Coco by Coco Chanel

Foto:parfimerijarose

Godine 1985, Inès de la Fresanž, muza Karla Lagerfelda, postala je zvezda kampanje za novi parfem kuće: Coco. Pored toga što je njena slika štampana u svim časopisima, model se pojavila i u ikoničnoj reklami koju je režirao Paolo Roversi. Nos iza ovog mirisa? Žak Polž. Miris vas obavija od prvog kontakta sa kožom, sa notama bugarske ruže, korijandera, breskve, jasmina i mandarine. U srcu, karanfilić je kombinovan sa ekstraktom ruže, cvetom narandže i mimozom. U baznim notama nalazimo sandalovinu, tonka bobu, opoponaks, amber, civet, vanilu i labdanum. cena božice od 100 ml iznosi 8.990 dinara.

Dior Poison

Foto:parfimerijatajna

Ovaj smeli eliksir krasi naše police od 1985. Sa svojim predivnim ljubičastim bočicom, ovaj provokativni i intenzivni parfem, koji su kreirali Eduard Flešije i Moris Rože, pripada orijentalnoj olfaktivnoj porodici. Na vrhu, sveže note korijandera, divljih plodova, brazilskog ružinog drveta i anisa. U srcu, apsolut indijskog tuberoza kombinovan sa tamjanom, medom, cimetom i opoponaksom, daje opojni cvetni miris. U bazi, vanila, amber, mahovina, vetiver i virdžinijski kedar obavijaju celu kompoziciju. Cena bočice od 50 ml iznosi 17.990 dinara.

Guerlain Samsara

Foto:guerlain

Žan-Po Gerlen je tvorac ovog ikoničnog drveno-amber parfema iz osamdesetih. “Napravio ga je za ženu svog života, koja nije nosila parfem,” kako ističe veb-sajt brenda. Parfimer je navodno doneo sa svojih putovanja na Istok najdragocenije ekstrakte jasmina i sandalovine i kombinovao ih sa ilang-ilangom i vanilom. Rezultat je senzualni miris, simbol apsolutne ljubavi, a „Samsara“ znači „večiti preporod“ na sanskritu. Parfem je lansiran 1989. godine sa izduženom vinsko-crvenom bočicom. Nakon nekih izmena u formuli, sada se nalazi u providnoj staklenoj bočici koju je dizajnirao Rejmond Gerlen 1912. godine, koji je zamislio posudu sa linijama inspirisanim art nouveau-om sa čepom u obliku srca. Cena bočice od 100 ml iznosi 16.231 dinar.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram