
Miguel Castro Freitas debitovao je kao novi kreativni direktor modne kuće Mugler u podzemnoj garaži u pariskom 11. arondismanu. Na pisti i sedištima bila su postavljena plišana platna – kontrast surovom betonu prostora i glamuru budoara. Ideja je bila jasna: skrenuti pažnju sa spektakla, po kojem je Mugler bio poznat decenijama, i fokusirati se isključivo na odeću i novu viziju brenda.
Povratak kroju i glamuru

Sam dizajner opisao je kolekciju kao „arheološko iskopavanje“ DNK-a kuće: povratak krojačkom umeću, ručnoj izradi i predstavi u vremenu kada moda traži nove odgovore. Njegova namera je da vrati glamur, ali ne kroz provokaciju po svaku cenu, već kroz rafiniraniju, savremeniju prizmu.
Rezultat su siluete koje se oslanjaju na nasleđe Manfreda Thierryja Muglera (peščani sat u kroju, lateks i transgresivni detalji), ali očišćene od otvorenog naglašavanja seksepila. Umesto dubokih izreza i providnih bodija, viđeni su kostimi, suknje do kolena, haljine zatvorenih dekoltea. Castro Freitas je u samom ateljeu zabranio upotrebu reči „sexy“ tokom rada na kolekciji, a to se i vidi na pisti: novi Mugler je provokativan, ali ne kroz golotinju, već kroz disciplinu forme.

*

Od Cadwalladera do Freitasa
Castro Freitas dolazi nakon Casey-ja Cadwalladera, koji je od 2018. do 2025. izgradio Muglerovu viralnu estetiku – bodije s prorezima, mrežaste kombinezone i kampanje koje su slavile raznolikost i energiju kluba. Njegov Mugler bio je „visokooktanski sexy“, u skladu s digitalnim dobom, ali sve udaljeniji od trenda tihog luksuza koji je dominirao poslednjih sezona.
Naslednik je, čini se, odlučio da zakorači u drugom pravcu: umesto uniformi za klupsku scenu, Mugler se vraća krojenju, odelu, odevnim komadima koji mogu funkcionisati i u dnevnom kontekstu. Danièle Lahana-Aidenbaum, predsednica mode i parfema u kući Mugler, naglasila je: „Ovo je moda koja može da se nosi i danju, a ne samo u klubu.“

Paleta i detalji

Umesto crnog, boje s kojom se Mugler tradicionalno poistovećuje, nova kolekcija naglašava bež i roze tonove. Uvedeni su novi aksesoari: torbice u zmijskom printu, nude baguette modeli, kao i nakit preteranih proporcija, masivne dijamantske minđuše i narukvice. Obuća je predstavljena kroz četvrtaste cipele i sandale u nude i snakeskin varijantama, što je najava da Mugler želi da proširi svoju ponudu i na kategorije koje do sada nisu bile u prvom planu.
Miguel Castro Freitas – biografija

Castro Freitas diplomirao je na Central Saint Martinsu 2004. godine. Radio je u Dioru u periodima Galliana i Rafa Simonsa, u Saint Laurentu pod Stefanom Pilatijem, kao i u Lanvinu uz Albera Elbaza. Poslednjih godina bio je direktor ženskih kolekcija u Dries Van Notenu, a zatim kreativni direktor Sportmaxa (SS21–SS24). Diskretan rad u ovim kućama, čini se, pripremio ga je za preuzimanje Muglera, brenda čija je istorija usko vezana za ideju ekstravagancije, ali kojem sada treba novo čitanje.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: