
S obzirom na trenutnu klimu, potpuno je jasno zašto mase gravitiraju ka retro stvarima i modi.
„Nostalgija nastavlja da oblikuje ponašanje potrošača, dizajn proizvoda i marketing kroz različite industrije – ona je sada ključni emotivni pokretač, naročito u vremenima nesigurnosti i brzih promena. Ona pruža utehu, beg od stvarnosti i osećaj pripadnosti, što je čini moćnim alatom za brendove da se povežu sa potrošačima i podstaknu lojalnost“, objašnjava Sofija Martelini, koja radi u kompaniji za predviđanje trendova WGSN.
Nostalgični trendovi koje treba isprobati ove sezone
Tufne

Osim ako niste potpuno van modnih dešavanja poslednjih meseci, verovatno ste primetili povratak tufnica. Prema rečima stručnjaka, ovaj trend ne pokazuje znake usporavanja ni za jesen. Teško je pripisati dezen određenoj deceniji, jer se pojavljivao i nestajao, uz brojne zvezde koje su ga nosile. Merilin Monro je nosila ovaj dezen pedesetih, Tvigi šezdesetih, a princeza Dajana ga je obožavala osamdesetih.

Jesenje piste 2025. bile su preplavljene ovim motivom, a brendovi kao što su poput Jacquemus, Fendi i Moschino udahnuli su tufnama nov život. Poznate ličnosti poput Hejli Biber, Sare Džesike Parker i Kejt Midlton takođe su ga podržale, čime je trend dodatno učvršćen.
Poštarska kapa

Mnogi Y2K trendovi su prošli svoj vrhunac, ali jedan se tiho vraća. To je takozvana „newsboy“ kapa. Milenijalci je pamte kao modni izbor slavnih poput Britni Spirs, Dženifer Lopez i Kristine Agilere. Pojavljivala se i u filmovima kao što su Đavo nosi Pradu i Seks i grad.

O njenom povratku počelo se šuškati kada ju je Kendal Džener ponela početkom 2025. Brend Khaite dodatno je podstakao trend uključivši kapu u 15 od 56 kombinacija u svojoj jesenjoj kolekciji.
Snaga pepluma
Brzo pitanje: da li ste nekada posedovali peplum top? Ako biste bili u prostoriji sa ljudima u dvadesetim i tridesetim, mnogi bi klimali glavom. Nemoguće je bilo ignorisati ovaj kroj, naročito kada je dominirao na televiziji – Bler Voldorf u Tračari i Hana Marin u Slatkim malim lažljivicama. Krajem 2000-ih i početkom 2010-ih, mnogi tinejdžeri kupovali su svoje peplum komade u radnjama Forever 21.

Ovaj brend nije naravno izmislio peplum. To je bio Kristijan Dior, čija je čuvena kolekcija „New Look“ iz 1947. uključivala peplum sako, poznat kao „Bar“ sako. Taj kroj bio je hrabar potez tada, jer se radikalno razlikovao od utilitarne mode popularne tokom Drugog svetskog rata.

Godine 2024. Dior je odao počast svom legendarnom sakou predstavljanjem novog modela, nazvanog 30 Montaigne Bar Jacket. U julu, Kejt Midlton je nosila svetloružičastu verziju na susretu sa francuskim predsednikom Emanuelom Makronom. Dizajneri danas vraćaju peplum, ali u modernijem, odvažnijem stilu, osvežavajući ovaj kontroverzni trend za 2025.
Majice sa natpisima 2.0
Majice sa natpisima bile su sinonim za holivudske zvezde ranih 2000-ih. Britni Spirs nosila je modele sa duhovitim porukama poput „Ostavi ga“ i „Ja sam američki san“, dok je Paris Hilton birala one sa natpisima „Ugrizi me“ i „Kraljica univerzuma“.
Povratak grafičkih majica počeo je u proleće 2024, kada se Loewe majica „I Told Ya“ pojavila u filmu Challengers.

Različiti natpisi su i dalje zabavni, a sam trend je lako prilagodljiv. Pruža mnogo mogućnosti i kul način da ljudi izraze svoje mišljenje, a da to nije bukvalno.

Danas se ponovo pojavljuju majice sa političkim porukama. Ovakvi komadi omogućavaju dizajnerima da izraze svoje mišljenje o društvenim pitanjima i pravima, a da pritom njihova dela govore umesto njih.
Indie klasici

Estetika „indie sleaze“ zavladala je modnom scenom sredinom i krajem 2000-ih, u zlatno doba MySpace-a. Trend je uključivao razbarušenu kosu, razmazanu šminku i grunge kombinacije spremne za klub: kožne jakne, uske farmerke i čizme sa platformom. Od Glastonberija do centra Njujorka, to je bio omiljeni izgled cool devojaka.

Ako ste spremni za drugi krug, obradovaće vas vest da će ova estetika dominirati na jesen. Indie sleaze i hipsterska kultura nastavljaju da dobijaju na snazi.
Neonske nijanse

Neonske nijanse bile su toliko popularne osamdesetih da je ta decenija nazvana „neonskom“. Madona je često nosila upadljive zelene, roze i žute tonove. Jarke boje su bile povezane sa „jazzercise“ treninzima, gde su se nosili šareni sportski kompleti: bodi preko helanki sa grejačima za noge.

Iako se neonske nijanse najčešće vezuju za osamdesete, setimo se i 2010-ih, kada su tinejdžeri kupovali upečatljive dukseve, majice i helanke u tonovima. Na nedavnim revijama videli smo da je Givenchy predstavio haljinu u boji flomaster-žute. Letnji trendovi boja poput „Barbie pink“ i „brat green“ takođe su otvorili put potpunoj opsesiji neonom, osiguravajući da je budućnost svetla za ovaj upečatljivi trend.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama: