Našli smo modni tekst iz 2004: Ovo su trendovi koji su vladali tad – spremite se za šok

Foto: MAURICIO LIMA / AFP / NICOLAS ASFOURI / AFP / EPITACIO PESSOA / AFP / Nicolas ASFOURI / AFP / Profimedia

Jesu li ikad i prošli?

U tekstu o modnim trendovima 2004. koji je objavljen u januaru te godine piše da su devojke nosile kosu ispravljenu do savršenstva, karirani dezen, ugg čizme, grunge rok stajlinge.

Autor kaže:

„Možda ste mislili da je karirano rezervisano za drvoseče i modne neznalce, ali 2003. godine ovo je jedan od glavnih trendova. Baš kao i rock autfiti, sa mnoštvom narukvica, vintage majicama, iscepanim farmerkama i kratkim topovima.“

Upravo ovi komadi su činili obavezne delove kolekcija mnogih brendova, od kojih je svaki na svoj način kreirao ove modele.

„Od mejnstrim radnji, preko konzervativnijih, pa sve do luksuznih kao što su Chanel i Armani, brendovi predstavljaju svoju verziju nanizanih narukvica i pocepanih farmerki – jedina razlika je u tome što su prve zadržale izgled polovne odeće, dok radnje visoke mode pažljivo kreiraju svaki šav, a sa tim i cenu.“

Sudeći po analizi pisca ovog teksta, „stil kamiondžija“ je takođe bio veoma popularan 2003, sa poznatim ličnostima kao što su Ešton Kučer i Paris Hilton koji su nosili velike šešire sa širokim obodom, poput onih koje nose vozači kamiona. Ovaj trend se dodatno proslavio kada je kalifornijski brend Von Dutch predstavio svoju ultra-elegantnu verziju šešira, dostupnih u ogromnom broju materijala, boja i printova. Ubrzo su brendovi u rasponu od Pume do Christian Diora predstavili šešire, sa cenama od 5 do 500 dolara.

PETER BROOKER / Shutterstock Editorial / Profimedia

Još jedan monumentalni hit bio je frotir, omiljeni izbor dizajnera 2003. Iako je trend počeo sa Gelom i Pam, dizajnerskim duom iz Los Anđelesa koji stoji iza brenda Juicy Couture, proizvođača dukserica od preko 200 dolara, dizajneri od Prade do onih manje poznatih ispratili su ovaj trend, pretvarajući materijal za peškire u istinski moderan ansambl. Britni Spirs ga je čak nosila na potpisivanju knjige 2002. godine, a Paris Hilton je bila njihov najprepoznatljiviji modni ambasador.

ShotbyNYP / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Ipak, ti trendovi su bili prolazni, a za razliku od njih, postojale su modne kuće koje su i tada forsirale klasiku, odeću koju lako kombinujete, osnovne boje i svedene komade. Jedna od njih je bila Burberry, i dan danas među najluksuznijim modnim izborima. Oni su još pre 20 godina kreirali prepoznatljiv stil tihog luksuza, koji otpisuje naglašene logoe i brendove, a favorizuje ono što je u modi neprolazno.

PAOLO COCCO / AFP / Profimedia

Ipak, različiti komadi koji su bili poptuni hit 2004. godine, kao i rokerski trend, održavaju se i dan danas.

Tekst kaže „šešir koji podseća na one koje su nosili muškarci u pedesetim, postaće „in“ 2004″, a, na primer, i dan danas ga nose Dženifer Lopez i Ališa Kiz.

SMG / Zuma Press / Profimedia

Takođe 2004. godine, odeća u boji postaje nova crna. Iako će crna biti zauvek šik, tirkizna, ljubičasta, jarko ružičasta, neonsko zelena, i bilo koja svetla nijansa koju možete zamisliti će zameniti osnovne boje u svakoj prodavnici, kaže autor teksta.

„Dobili smo više boja za proleće nego ikada ranije. Čak nam je Theori – inače konzervativna linija odeće zemljanih tonova – poslala neonske košulje i svetlo ljubičaste pantalone“, izjavio je u to vreme za medije saradnik Saksa Kostangno.

NICOLAS ASFOURI / AFP / Profimedia

Još jedan obavezni modni komad 2003. bile su UGG čizme, obuća od antilopa ovalnog oblika nalik na mokasine za kojom su poludele mnoge žene – i muškarci. Marka obuće sa sedištem u Australiji prvi put se pojavila na Zapadu 1999, po ceni od 185 dolara plus. Do 2003. su postale hit među poznatima a dve decenije kasne, i dalje su obavezna jesenja obuća.

Anthony / Pacific coast news / Profimedia

U 2004. gumenjaci postaju omiljeni izbor, a brendovi od Banana Republic do Emilio Pucci proizvode šarene, elegantne verzije ovog basic komada.

LFI/Photoshot / Avalon / Profimedia

Iako su kompanije kao što su Versace, Prada i Gucci oduvek kreirale svoje muške linije tako da prate liniju tela, čak i druge, konzervativnije firme, počinju da kreiraju baggy stil.

Slično tome, ove iste kompanije su počele da stvaraju vrećastu odeću za žene, posebno pantalone.

BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

„Baggy kargo pantalone za devojčice postale su prilično popularne prošle godine, ali su neophodne za 2004. godinu“, rekao je pomenuti Kostango. Postavljene pozadi, ali uske oko zglobova, ovi modeli mogu čak da postanu i kombinacije za večernje izlaske kada se upare sa pravim štiklama. Baš kao i dvadeset godina kasnije, kada su ove pantalone viđene na ulicama, od jutra do mraka.

Roger / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Zaključujemo da, mada su trendovi prolazni, još istinitije je da se uvek, baš uvek vraćaju. Pa čak i danas možete videti devojke u Juicy Couture trenerkama i UGG čizmama, gumenjaci su ove sezone moderniji nego ikad, Džej Lo je svake nedelje sa novim šeširom, a karirano – pa ni Burberry nije odustao od „nova check“ dezena, ali tihi luksuz i capsule wardrobe su ipak zauzeli prvo mesto među stilovima koji obeležavaju 2023, a po svemu sudeći i godinu koja nam dolazi.

Bonus video:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram