Tiffany & Co. je prva luksuzna juvelirska kuća koja sarađuje sa Netflixom.
Film Frankenstein Guillerma del Tora, nije samo poslastica za filmofile, već i za ljubitelje arhivskih ogrlica i luskuznog nakita. Nakit Tiffany & Co. u Frankensteinu, koji nosi Mia Goth, predstavlja odu tradiciji, ali i inovaciji.
Dominantna misao Mary Shelley iz 1818. godine u njenom delu Frankenstein je da inventivnost nije stvaranje iz ničega, nego iz haosa. Ta teza je predvidela današnju stvarnost – da mnoge kreacije nastaju iz neslaganja, ili iz puke radoznalosti. Ova ideja može se povezati sa izumima koje Tiffany & Co. stvara još od 1837. godine – umetničkim delima rođenim iz vizije osnivača Charlesa Lewisa Tiffanyja, sa ciljem da spoji najređe dragulje sa pričama svog vremena, pokrećući priče koje i danas deluju savremeno i romantično.

Nije tajna da je nasleđe ove juvelirske kuće, duže od 200 godina i da je oblikovalo zanatsku tradiciju koja i dalje inspiriše pop kulturu. Jedan od primera su dva legendarna komada nakita Tiffany & Co. koja su sada u centru pažnje u filmu Frankenstein, koji je napisao i režirao Guillermo del Toro, sa Miom Goth, uz Oscara Isaaca i Jacoba Elordija.
„Lik Elizabeth Lavenza zahtevao je savremeni dodir koji sam imao na umu; Mia ga je savršeno donela. Ne samo zato što su njeni pokreti sofisticirani, već zato što ima ukus i ličnost koji deluju kao da dolaze iz nekog drugog sveta. Dodaću i zanimljivost sa snimanja – oko Tiffany ogrlica bilo je više obezbeđenja nego oko glumaca.“
Dva komada nakita koja smo videli u filmu
Radi se o dva legendarna komada nakita.
The Wade – dijamantska ogrlica u stilu girlande američkog dizajnera Pauldinga Farnhama, kreirana oko 1900. godine.
The Beetle – ekskluzivni čoker sa motivima skarabeja od iridescentnog kristala u zlatu, deo kolekcije Louisa Comforta Tiffanyja iz ranih 1900-ih.
„Kada smo videli skice kostima koje je napravila dizajnerka Kate Hawley, odmah smo poželeli da budemo deo tog sveta; podsećale su na estetiku iz vremena Mary Shelley. Naš čoker The Beetle nikada ranije nije bio nošen. Seksi je, a dolazi iz prošlosti – savršen za taj lik“, izjavio je Christopher Young, potpredsednik i kreativni direktor Tiffany Patrimony i Global Creative Visual Merchandising odeljenja, piše italijanski Vogue.
Nakit u Frankensteinu dokazuje duboku vezu između mode i filma

„Nakit, kao i odeća, predstavlja produžetak ličnosti. Ako se vratimo u vreme Frankensteina, sredinom 19. veka, krojevi haljina bili su vrlo specifični. Zato je bio potreban magični element – alhemija koju je Christopher, zahvaljujući svom istraživačkom radu, uneo u film“, objašnjava kostimografkinja Hawley.
„Ove ogrlice se nose kao rukavice – pomogle su mi da se potpuno unesem u lik, da uđem u pravi mentalni sklop sveta koji smo gradili“, dodaje Mia Goth.

Oni koji se ovih dana budu našli u Londonu mogu da pogledaju saradnju između Tiffany & Co. i Netflixa na izložbi „Frankenstein: Crafting A Tale Eternal“ u Old Selfridges hotelu. Ova izložba vodi posetioce kroz kreativni proces nastanka remek-dela Guillerma del Tora, uz rekonstrukcije arhivskih predmeta iz filma, kao i retke knjige i artefakte iz kolekcije antikvarnice Petera Harringtona, u znak poštovanja prema književnom nasleđu Mary Shelley.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:









