Tamo gde se luksuzna kozmetika susreće sa dizajnom vrednim muzeja, tu su proizvodi koji su umetnička dela sama po sebi.
Šenon Lolor, beauty direktorka portala Who What Wear UK, prvi put je kročila u kozmetički kabinet jednog magazina pre nešto više od 12 godina.
„Stajala sam zadivljena pred policama od poda do plafona, na kojima se, kako sam tada mogla da pretpostavim, nalazio svaki kozmetički proizvod koji ovaj svet ima da ponudi. Provela sam nedelje u tom kabinetu. Dane sam provodila mažući raskošne kreme za lice na nadlanice, prelazeći prstima preko svilenkastih rumenila i raspršujući parfeme u vazduh oko sebe sve dok potpuno ne izgubim pojam gde se nalazim, opčinjena, očarana i potpuno obuzeta lepotom koja me okruživala.“
Taj beauty kabinet postao je njena Aladinova pećina, a svaki proizvod koji bi ušao u nju bio je novo remek-delo koje bi mogla da posmatra.
„Ali kako su godine prolazile, ozbiljnost mog novinarskog posla počela je da preuzima primat. Počela sam da učim liste sastojaka napamet. Započela sam proučavanje hemijskih formulacija. Godinama sam intervjuisala medicinske stručnjake. Sve sam to radila u pokušaju da odgovorim na pitanje koje je obeležilo moju karijeru: šta čini savršen kozmetički proizvod. Na kraju krajeva, lepota je ozbiljna industrija (koliko god to nekoga iznenadilo), pa sam zato i ja krenula ozbiljnim putem, gotovo čitavu deceniju.“
Ali u nekom trenutku prošle godine, dok je posmatrala svoj odraz u ogledalu, mehanički razmazujući serum za lice od 280 evra preko umorne, sive i beživotne kože, pogodila ju je misao: prestala je da voli kozmetičke proizvode.
„Moji skupi proizvodi za negu imali su sve prave sastojke, ali te formule bez mirisa, lepljive teksture i dosadne smeđe bočice nisu uspevale da probude nikakvu iskru u meni. Shvatila sam da sam, u svojoj potrebi da me shvate ozbiljno u industriji koju mnogi smatraju trivijalnom, nekako izvukla svu lepotu iz tog beauty sveta.“
Setila se sebe sa 19 godina, devojke koja je jednostavno volela kozmetiku zbog onoga što jeste: blago.
„I ako sam se ja tako osećala, kao neko ko ima pristup svakom proizvodu na svetu, sigurno ste se i vi tako osećali, bar ponekad? Tada sam sa sobom sklopila pakt. Neću, ne mogu više da hranim priču da svaki kozmetički proizvod zahteva duboko objašnjenje. Obećala sam sebi da ću se od tog trenutka okruživati samo najlepšim, najradosnijim kozmetičkim proizvodima, proizvodima toliko lepim da korišćenje deluje raskošno, čak pomalo nestašno. Želim da me moji proizvodi dirnu u dušu i pomere na isti način kao što me dirne umetničko delo u koje se izgubim.“
I zato, držeći se svoje reči, ona odbacuje ideju da lepota uvek mora da bude nauka. Ponekad je sasvim dovoljno da kozmetički proizvod bude – lep. I sada ona predstavlja osam malih remek-dela dostojnih muzeja.
Prada Monochrome Lipstick
U samoj suštini ruža za usne postoji nešto umetničko i zanatsko.

Transformaciona moć jednog jedinog poteza preko usana znači da je karmin, po svojoj prirodi, postao simbol ne samo beauty industrije već i osećanja lepote. A to je koncept koji je Prada tako majstorski istražila u dizajnu ovog proizvoda, da je rezultat možda najlepši ruž ikada stvoren – ne samo po izgledu već i po tome kako se uz njega osećate.
Naravno, tu su i teške metalne kutijice koje postaju dragoceni predmeti kada ih godinama punite različitim nijansama i teksturama. Ali prava lepota ovog luksuza krije se u samom ružu: omaž legendarnoj Re-Nylon tkanini modne kuće, vidljiv u reljefnoj teksturi i laganom, difuznom finišu. Prada Monochrome Lipstick spaja dizajn i performanse na najvišem nivou.
Bottega Veneta Alchemie
Glavne note: roze biber, mandarina, muskatni oraščić, mirta, kožni akord, labdanum, vetiver, sandalovina

Ako je vreme dokazalo da je karmin jedan od fizički najtransformativnijih beauty proizvoda, onda nema sumnje da je parfem najemotivniji. A Bottega Veneta je verovatno brend koji je ovaj koncept doveo do najviših mogućih umetničkih visina.
Dok vas blend Alchemie obavija luksuzom i raskoši – od pikantnih začina koji golicaju nos do kremaste, umirujuće arome koja se stapa sa kožom – ono što ga čini pravim draguljem jeste njegov zanatski izrađen stakleni flakon, nadahnut venecijanskim majstorima staklarstva. Upravo zbog toga Alchemie je jedan od najpoželjnijih parfemskih trofeja u svetu lepote.
Celine Perfumed Soap
Glavne note: neroli, bergamot, mošus, hrastova mahovina

Klasičan sapun je bez sumnje najtaktilniji kozmetički proizvod od svih i njegovu moć ne treba potcenjivati. Iako izgledaju neupadljivo, bočice tečnog sapuna u apotekarskom stilu postale su statusni simbol u svetu lepote tokom protekle decenije, a čvrsti sapuni tiho su evoluirali kako bi se izborili za svoje mesto na lavabou i Celine je predvodnik tog talasa. Ovi sapuni sa amblemom ne izgledaju samo kao da ih je lično Mikelanđelo isklesao već će, ako ih jednostavno ostavite na tacni, njihova kremasta citrusna aroma ispuniti celu prostoriju.
Oribe Hair Comb
Dok je većina kozmetičkih proizvoda poslednjih godina doživela svojevrsni umetnički procvat zbog želje brendova da privuku one koji tragaju za lepotom, kategorija nege kose već dugo neguje takav pristup.

Zanatske, ručno izrađene četke i češljevi cenjeni su među ženama stotinama godina (dovoljno je pogledati brendove kao što su Mason Pearson ili Officine Universelle Buly). Ovi češljevi od smole brenda Oribe pokazuju kako se istorijsko majstorstvo može spojiti sa modernim dizajnom da bi se stvorili proizvodi za kosu koji podjednako impresioniraju rezultatima i estetikom.
Loewe Home Fragrance
Naša kolektivna fascinacija mirisima za dom dostigla je nove visine poslednjih godina.

Od sveća i difuzera do mirisnih sprejeva, izgleda da svi tragamo za najluksuznijim mirisima za svoj prostor. I naravno, sami mirisi igraju ulogu u našem izboru, ali mnogo češće su to posudice – nešto što Loewe veoma dobro zna.
Pristup ovog brenda mirisima za dom je jednostavan; sa naizgled jednokomponentnim blendovima, arome ispunjavaju prostoriju neverovatnom lakoćom.
„Ali ipak bilo bi naivno tvrditi da razlog zbog kog mnogi od nas žele da potroše 100 evra ili više na sveću ili sprej za prostor, leži isključivo u Loewe mirisima, a ne i u umetničkim objektima koji ih nose“, kaže Šenon.
Hermès Compact

„Postoji razlog zašto se sećanje na to kako sam prstima prelazila preko baršunastih rumenila u onom prvom kozmetičkom kabinetu toliko utisnulo u meni: pokvariti savršeno utisnut, umetnički reljefni kompaktni puder deluje istovremeno i kao zločin i kao ekstaza. Ne mogu više ni da izbrojim koliko sam rumenila godinama skrivala po fiokama jer su bila jednostavno previše lepa da bih ih koristila. Ali to sam bila stara ja. Nova ja naučila je da osećaj korišćenja takvog umetničkog dela daleko prevazilazi moju želju da ga držim sakrivenim, vadeći ga jednom godišnje samo da ga pogledam. Od trenutka kada je ovaj Hermès Compact u ograničenom izdanju stigao na moj sto prošlog meseca, njegove blistave pudere nanosim na svoje jagodice svakog dana“, kaže Šenon.
39BC Oil Body Cleanser
Glavne note: neroli, ilang-ilang, tuberoza, jasmin, gardenija, mošus, amber

„Svoju rutinu nege tela i kupanja shvatam veoma ozbiljno, ali ne na onaj strogi način o kom sam ranije govorila. Malo me zanimaju sastojci i aktivni kompleksi u proizvodima za telo, ali me mnogo zanima miris, tekstura i to kako proizvod izgleda na mojoj polici u kupatilu. Moje večernje kupanje je vreme za negu i zaslužujem da se častim.“
39BC Oil Body Cleanser umiruje telo i dušu od trenutka kada otvorite poklopac. U bočici dostojnoj Tarnerove nagrade, sa negujućom teksturom koja klizi preko kože poput najfinije svile i aromama koje deluju kao da su blendovane isključivo da bi telo uronile u trajno stanje spokojstva – ovo su gelovi za tuširanje koji su gozba za čula.
Aurezzi Oral Care

„Verujte: nijedan deo vaše rutine ne mora biti izuzet od mog pravila o lepoti. Aurezzi je brend oralne higijene koji to dokazuje. Četkica za zube presvučena 24-karatnim zlatom i mentol pasta za zube koju morate držati van domašaja gostiju koji prenoće (da se ne bi poslužili) možda se ne smatraju neophodnom kupovinom, ali potpuno teraju dosadu iz jednog od najzamornijih svakodnevnih rituala. U 2025. godini želim da moja dentalna higijena bude – šik.“
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:








