Dok svakodnevno izlazi sve više "hiper-konceptualizovanih" parfema od kojih se zavrti u glavi, neki parfimeri odlučuju da igraju na kartu minimalizma.
Aurélien Guichard je tu filozofiju pretvorio u suštinu svog mladog brenda Matière Première.
„Većina ljudi oko mene prestala je da koristi parfeme jer su ih smatrali previše slatkim, sličnim, bez karaktera… To me podstaklo da pronađem jedinstvenu i modernu formulaciju u kojoj bi se sirovina mogla osetiti, a poruka razumeti“, rekao je.
To je glavna prednost ovih soliflornih parfema – jednostavnost koja omogućava da odmah razumete šta nosite, bez potrebe da budete stručnjak. To je poput klasične elegancije bele košulje ili savršenog kroja farmerki – savršenstvo bez suvišnih detalja, piše Vogue.

Ovaj koncept minimalizma povezan je i sa opštom željom da se ponovo povežemo sa čistim mirisima iz prirode, koji nam trenutno pružaju osećaj blagostanja, objašnjava Guichard.
Parfimer Quentin Bisch dodaje: „Možda jednostavno više tragamo za autentičnošću i jednostavnošću.“
Složenost iza jednostavnosti
Iza svog prividno jednostavnog izgleda, monolitni parfem zapravo je vrlo tehnički složen.
„Miris jednog cveta uvek je izuzetno kompleksan. Osim izazova da se olfaktorno reprodukuje, radi se i o radu na stilizaciji koji mora biti u skladu s kućom za koju komponujem“, objašnjava Guichard, autor parfema Le Lilas za Fragonard.
Da bi se verno reprodukovao miris prirodnog sastojka, parfimeri koriste dragoceni alat – headspace tehnologiju. Ona omogućava da se na licu mesta uhvate mirisne molekule biljke pomoću staklene kupole povezane s računarom, kako bi se potom analizirale i rekonstruisale u obliku akorda.
Za sastojke čiji je miris nemoguće uhvatiti – poput „nemih“ cvetova (đurđevak, božur) – parfimeri se oslanjaju na maštu i ličnu interpretaciju, uz pomoć novih sintetičkih sastojaka koji redovno proširuju njihovu paletu.
„Ponekad imam utisak da sam kao impresionistički slikar. Koristim intimno znanje o sastojcima, o njihovom svežem mirisu, da bih ih rekonstruisala poput slike sastavljene od tačkica“, zaključuje parfimerka Caroline Dumur koja je radila na interpretaciji cveta smilja (immortelle) za Chloé.
7 parfema sa jednom notom
Immortelle – Chloé

„Želela sam da se što više približim mirisu cveta u njegovom prirodnom okruženju, okruženom dinama, nošenom morskim povetarcem i slanom svežinom…“ kaže Caroline Dumur.
Rezultat: svetao spoj agruma sa primesama začina.
Pur Ambre – Louis Vuitton

Tajanstvene i senzualne note ćilibara (koncentrisanog 40%) pojačane su drvenastim tonovima ambroksana.
Radical Rose – Matière Première

Raskošna ruža kojom je Guichard naglasio sve dimenzije: drvenaste note pojačane su pačulijem, a začinske šafranom i čilijem.
Lilas – Fragonard

Čista, verna interpretacija jorgovana kakav se nalazi u prirodi – baršunast, puderast, gotovo realističan do zapanjujuće mere. Zanimljivo je da mu je cena 22 evra za 50 ml.
Fleur d’Oranger 27 – Le Labo

Sva nežnost cveta narandže uhvaćena u bočici – sa sunčanim notama limuna, bergamota i petitgraina (eterično ulje dobijeno destilacijom lišća, mladih grančica i nezrelih plodova drveta gorke narandže).
Tubéreuse Astrale – Maison Crivelli

„Htela sam da istaknem blistavost, sjaj cveta, posebno njegove mlečne aspekte“, objašnjava Quentin Bisch o ovom spoju tuberoze i kože, idealnom za duge letnje večeri.
L’Infusion de Gingembre – Prada

Oživljavajući efekti đumbira pojačani su svetlucavim tonovima zelene mandarine i prodornim vetiverom.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:







