
Trend koji voli novac.
Logomaniju je pokrenuo brend Luj Viton pre oko 170 godina. Dizajnirali su kofere koji se mogu složiti jedan na drugi i stavili su ime brenda na njih kako bi se znalo da su baš njihovi. Visoki staleži kupovali su njihove proizvode za svoja česta putovanja ali su ubrzo nakon toga drugi proizvođači počeli da ih kopiraju pa je bilo teško razaznati koji je original.
Logo kakav poznajemo danas nastaje 1892. godine, kad je sin Džordž Viton osmislio novi logo i imidž brenda, koji je bilo teže kopirati. Napravljen od specifičnih cvetova i monograma LV, logotip je bio inspiriran japanskim motivom ‘mon’ koji je bio hit pri kraju viktorijanske ere.
Logoi koji su imali dosta uticaja na svet mode su Šanelovo duplo C i dva isprepletena slova G brenda Guči. Međutim, ključna promena dešava se tokom 80-ih godina, jer u tom trenutku, moda ima odgovor za sve stilske potrebe bogataša i onih koji se žele infiltrirati među njih iako možda nisu toliko imućni – logomanija, odeća i modni dodaci sa zvučnim imenom.
Naime, ono što je kod Vitona počelo kao način razlikovanja njegovih artikala od drugih, završilo je kao logomanija, trend koji voli novac.
Kičasta strana logomanije krenula je oko 2000. godine, pa je tako logo postao kitnjast, ukrašen, naglašen i na kraju pomalo vulgaran.
Mnoge naše poznate ličnosti obožavaju da nose skupe brendove i to je sigurno jedan od načina njihove komunikacije sa publikom.
Jelena Karleuša
Kraljica brendova i logoa, sve što je u trendu ona je sigurno nosila. Jelena nema omiljeni brend.
Emina Jahović
Emina takođe gaji veliku ljubav prema najpoznatijim modnim markama ali ona to radi na suptilniji način.
Logoi su prisutni ali nisu previše naglašeni i napadni.
Iako je Eminin stil jednostavan, njena naklonost skupocenim brendovima se ogleda u njenoj ogromnoj kolekciji torbica, na kojima je logo uvek istaknut.
Sara Jovanović
Sara često bira Versaće kada su u pitanju scenski nastupi. Nihovi uski kombinezoni na kojima je istaknut logo brenda su već duže vreme deo njenog ormara.
Pored toga ona je jedna od retkih koja ističe sportske brendove – kada ne nastupa uglavnom nosi trenerke i patike Adidas marke.
Maja Berović
Slično kao Karleuša, Maja nosi sve što je aktuelno u datom trenutku. Ona se ne libi da obuče i krznenu jaknicu na kojoj je ispisano ima brenda.
Na osnovu njenih fotografija sa Instagrama, može se zaključiti da su joj ipak Versaće i Fendi omiljene marke i da Maja i te kako voli da se vidi logo svega što nosi.
Seka Aleksić
Sekin stil se dosta promenio u poslednje vreme, od kada je za njen stajling zadužen Stanislav Zakić, ali to ne znači da je prestala da nosi markirane stvari.
Ranije je više isticala svoje omiljene marke, ali sada je to mnogo umerenije. Njen novi stil ima dosta sličnosti sa stilom Kim Kardašijan, pa odatle i Sekina privrženost prema Balensijaga brendu.
***
Bonus video: Ruška Jakić na Beogradskoj nedelji mode
Pratite nas i na društvenim mrežama: