Ovo modni svet još nije video: Od nje strahuju i Zara i luksuzni brendovi

Foto: JULIEN DE ROSA / AFP / Profimedia, Richard A. Brooks / AFP / Profimedia, StylingBook, clarewaightkeller

Na modnoj sceni odvijaju se značajne promene koje bi mogle snažno da utiču na budući smer mode. U trenutku kada se modne kuće bore s dolaskom i odlaskom dizajnera visokog profila, Claire Waight Keller predstavljena je za novu kreativnu direktorku brenda Uniqlo. A taj potez japanskog diva, koji je do sada predstavljao pretnju gigantima poput Zare i H&M-a, podiže ga na viši nivo i transformiše u igrača koji u svojim rukama drži luksuz i pristupačnost.

Stojeći u sunčanom studiju u njujorškoj TriBeCi među policama s odećom, Clare Waight Keller ponovno je bila u svom elementu. Britanska modna dizajnerka, možda najpoznatija kao dizajnerka venčanice Megan Markl, doputovala je iz Londona kako bi predstavila svoj najnoviji projekat – Uniqlo: C capsule kolekciju i najavila svoju ulogu kao nova kreativna direktorka brenda Uniqlo.

Foto: Richard Young / Shutterstock Editorial / Profimedia

U trenutku kada luksuzna moda ide u korak s ekonomskim padom, a mnoge se kuće bore s dolaskom i odlaskom dizajnera visokog profila, Claire Waight Keller kladi se na japanskog diva poznatog po pristupačnim, visokokvalitetnim komadima – poželjnim džemperima, majicama i jaknama koji predstavljaju glavni element ormara brojnih ljubitelja mode.

Iz sveta luksuzne mode u svet nosive pristupačnosti

Do 2020. Clare Waight Keller bila je kreativna direktorka u Givenchyju, gde su se haljine od kašmira obično prodavale po ceni većoj od 1.000 dolara. Bila je prva žena na toj poziciji u čuvenoj francuskoj kući. Njene kolekcije, koje su favorizovale Kejt Blančet, Džulijan Mur i Gal Gadot, kombinovalesu jednostavnu i modernu estetiku s preciznim i svrsishodnim krojenjem.

Foto: Mame Kurogouchi x UNIQLO via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Godine 2018. njena prva couture kolekcija označila je njen prvi iskorak u haute couture, a hvalili su je i modni kritičari. Zatim je došla haljina koju je video ceo svet: dvostruko vezena svilena haljina s bateau izrezom koju je Megan Markl nosila na venčanju s princem Harijem 2018. godine. Zahvaljujući toj venčanici njeno ime je postalo jako dobro poznato.

Nakon venčanja Megan i Kler su ostale bliske pa ih, kako je rekla sama vojvotkinja od Saseksa, veže lepo prijateljstvo. Megan, kako je otkrila za New York Times, poseduje nekoliko Uniqlo komada koje je dizajnirala Clare Waight Keller, uključujući mantil i nekoliko haljina.

‘Njeni komadi su brendu doneli pokret i modernu gracioznost’, napisala je Megan Markl.

Pred Clare Waight Keller sada je novi izazov – dizajnirati basic komade otporne na trendove koji dolaze s pristupačnim cenama za kupce svih godina. Kao kreativna direktorka Uniqla, ona nadzire glavne kolekcije muške i ženske odeće, radeći prvenstveno s timovima u Londonu i Njujorku, gde je u četvrti SoHo 2006. sa šarenim hrpama džempera od kašmira po ceni ispod 99 dolara otvorena Uniqlo glavna prodavnica, piše T-portal.

Iznenađenje na modnoj sceni

Foto: Mame Kurogouchi x UNIQLO via Bestimage / Bestimage / Profimedia

S prepoznatljivim crveno-belim logotipom, širokom lepezom klasičnih odevnih predmeta i visokoprofilnim saradnjama, Uniqlo je osvojio svet. Od svojih skromnih početaka kao kompanija za proizvodnju odeće, osnovana u Yamaguchiju 1949. (a pod svojim današnjim imenom 1984.), sada ima preko 1.000 prodavnica širom sveta.

U pravom japanskom stilu, Uniqlo je uspeo da zadrži stvari klasičnim, ali savremenim. Japanci su poznati po skromnosti, marljivost i upornosti, a kada su se te osobine upotrebile u modnom svetu, nastao je brend koji je predstavio ozbiljnu pretnju divovima poput Zare i H&M-a. Uniqlo, na čelu s Tadashijem Yanaijem, imao je revolucionarnu strategiju za kompaniju koja se bavi proizvodnjom odeće – zanemariti modu. I to se pokazalo neverovatno uspešnim: brend je prvo ‘obukao’ Aziju, a nakon toga zavladao otmenim šoping ulicama u velikim svetskim gradovima.

Foto: Mame Kurogouchi x UNIQLO via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Omogućavajući ljudima da poboljšaju i redefinišu svoju garderobu, brend je bio ključan u ponudi široke lepeze dobro odabranih osnovnih stvari, od skromnih košulja i čino pantalona do parke i pufer jakne, i to u gotovo svakoj boji koju možete zamisliti.

Uniqlo je postao još jedan konkurent na globalnom maloprodajnom tržištu brze mode. Uprkos tome što je morao da se takmiči s većim igračima kao što su Zara (Inditex), H&M, Gap i Forever21, uspeo je da raste neverovatnom brzinom. A sada, s dolaskom renomirane modne dizajnerke na mesto kreativne direktorke, ovaj brend spreman je da zagrize znatno veći deo kolača i predstaviti se kao inovativna konkurencija i luksuznijim brendovima.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram