
Ono što su svi šaputali o luksuznim brendovima sada je javno - Kinezi su raskrinkali najveće dizajnerske kuće sa Zapada. Ispostavilo se da torba koja se prodaje za 34.000 dolara zapravo vredi 1.400.
Čuvena bajka „Carevo novo odelo“ sada dobija moderan obrt jer kineski proizvođači otkrivaju ono o čemu su mnogi spekulisali godinama – da luksuzni odevni predmeti nisu sinonim za kvalitet. Ispostavlja se da se ovi artikli prodaju po astronomskim cenama kao simbol statusa, a realna cena im je neuporedivo manja.
Kineski proizvođači i influenseri sada preko društvenih mreža otkrivaju da se proizvodi mnogih vrhunskih brendova prave u kineskim fabrikama uz minimalne troškove, potom se isporučuju u Evropu i tu dobijaju etiketu iz zemlje koja zvuči glamurozno i prodaju se potrošačima po paprenim cenama.
Oznaka „Made in China“ se dugo povezivala sa jeftinim, na brzinu napravljenim proizvodima u fabrikama sa lošim uslovima rada, a dobro je poznato da se brza moda oslanja na ove jeftine proizvodne procese kako bi povećala profitne marže. Međutim, to da se čak i luksuzna roba proizvodi pod sličnim uslovima podriva iluziju ekskluzivnosti i kvaliteta na koju se oslanjaju bogati kupci.
„Reći ću vam 30 luksuznih brendova napravljenih u Kini: Ralph Lauren, Armani, Nike, Dior, Lululemon, Apple, Michael Kors, Coach, Prada i još mnogo njih“, kaže u viralnom klipu kineski CEO konsultant koji otkriva da su troškovi proizvodnje mnogih luksuznih predmeta samo desetina njihove prodajne cene.
Jedan korisnik TikTok-a je upitao: „Kako mogu da naplate 500 dolara za torbu čija izrada ovde košta 30 dolara?“
Proizvođači su čak na društvenim mrežama prikazali snimke iza kulisa iz fabrika u kojima se proizvode ovi luksuzni predmeti, podstičući kupce da kupuju direktno od izvora za delić cene, prenosi moroccoworldnews.com.
Birkin torba umesto 34.000 dolara zapravo vredi 1.400

Posebno je odjeknulo to što je dobavljač koji proizvodi Birkin torbe otkrio da proizvodnja modela koji se prodaju za 34.000 dolara zapravo košta samo 1.400 dolara, pri čemu proizvođači torbi dobijaju veoma mali profit u poređenju sa visokim maržama koje drže luksuzni brendovi.
Korisnici TikTok-a širom sveta pozdravljaju to što Kinezi razotkrivaju pravu prirodu zapadnih luksuznih brendova. Jedan influenser je prokomentarisao da je luksuzna roba glavni izvor takozvane meke moći za Zapad jer uz nju zemlje poput SAD-a postaju poželjnije, a luksuzni brendovi se pozicioniraju kao „zlatni standard kvaliteta“.
Međutim, sada je iluzija srušena i istina je izašla na videlo – do 80 odsto proizvoda luksuznih brendova, kao što su Gucci, Fendi, Prada, Chanel, Hermes i Birkin, pravi se u Kini, a zatim se stave etikete da deluje kao da su iz Francuske ili Italije.
Sve ovo se desilo nakon što je američki predsednik Donald Tramp najavio velike carine Kini, a jedna od posledica sada je to što je Kina razbila idiličnu fasadu luksuza i prestiža Zapada.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: