
Kada je Monica Beluči kročila na crveni tepih Kanskog festivala 1997. godine, činilo se kao da su se tektonske ploče pomerile pod njenim nogama. Podigla je bradu ka suncu, upijajući njegove zrake dok se nebo otvaralo iznad nje. U tom trenutku, postala je ikona u kojoj su objedinjene energije Elizabet Tejlor i Brižit Bardo, Grejs Keli i Sofije Loren.
Rođena je boginja koja se predaje objektivima fotoaparata, upijajući svaki blesak kao deo sopstvene sile. Ukoliko ovo zvuči preterano, dovoljno je da se na tu fotografiju pogleda makar na tren, i zapita se: kakvi su se kosmički događaji morali poklopiti da bi nastala ovakva slika?
Iako nije bila, ova scena lako je mogla biti reklama za Dolce & Gabbana – kuću čije je Beluči bila zaštitno lice pre nego što je uplovila u filmske vode. U svakom detalju fotografije oseća se bogatstvo mediteranskog senzualnog stila: svetlucavi nakit, pune usne, čipkasti grudnjak koji se nazire ispod haljine koja prati liniju tela. Grudi, preplanulost i Holivud. U jednom od kadrova sa Kroazete vidi se naga žena na ležaljci u pozadini, uhvaćena u širem kadru, i samo pojačava mistiku ovog prizora i nedokučivu uzvišenost koju Beluči u njemu oličava.
Na drugim snimcima, dvoje asistenata pažljivo joj stavlja Cartier ogrlicu oko vrata – što ne čudi, jer je te iste godine postala prva glumica koju je Cartier zvanično uzeo pod svoje okrilje. Govor tela govori dovoljno jasno: „Ja sam vaša muza.“
Monica Beluči je tada imala 33 godine i boravila je u Kanu zbog promocije filma Dobermann, reditelja Jana Kounena, u kojem je igrala nemu devojku gangstera i za čiju ulogu je naučila znakovni jezik.
„Volim produkcije koje koriste telo više nego reči“, rekla je tada. „Za mene je to suština filma.“
Beluči je žena koja razume snagu enigme – onu posebnu čaroliju koja je, možda, nedostajala Kendal Džener kada je 2023. pokušala da oda počast ovom trenutku noseći sličnu haljinu iz iste kolekcije Dolce & Gabbana proleće/leto 1997, podseća Vogue.

Džener, iako besprekorno doterana, jednostavno nije mogla da prizove istu harizmu, jer kada je svaki trenutak vašeg života zabeležen u rijaliti programu, misterija bledi. „Distanca koja je nekada postojala između publike i ljudi iz sveta šou-biznisa više ne postoji“, izjavila je Beluči u aprilu 2022, navodeći da su joj uzori glumice zlatnog doba poput Loren Bekol, Džoun Kroford, Lana Tarner.
Tokom poslednje tri decenije, Beluči se više puta pojavljivala na legendarnoj Kroazeti, ostavljajući trag stilskim izdanjima: od Dolce & Gabbana haljine sa balconette krojem i prorezima iz 2002, preko ružičaste svilenkaste Dior haljine by John Galliano iz 2006, do šljokičaste kreacije Vivienne Westwood za ceremoniju zatvaranja 2017. Ipak, upravo ta fotografija iz 1997. ostaće zauvek simbol glamura na jahtama, po kojem se Kanski festival i pamti – retka, egzotična fantazija zamrznuta u jantaru prošlog Holivuda, iz vremena kada su filmske zvezde mogle da pomere i zemlju i nebo samo jednim gestom.
2000.

*

2002.

*

2003.

*

*

*

*

*

2006.

*

*

*

*

*

2008.

*

*

2009.

*

2014.

*

2017.

*

*

2019.

*

***
Pratite nas i na društvenim mrežama: