
Moda i tenis danas nisu samo sport i stil – oni su spoj elegancije i adrenalina, luksuza i igre, tradicije i trenda. Ova nesvakidašnja veza pretvorila se u jedan od najuticajnijih kulturnih fenomena današnjice. Tenis je oduvek bio više od sporta – to je disciplina sa dres-kodom, aplauzom u rukavicama i šampanjcem u loži. Zato nije ni čudo što ga je modni svet prepoznao kao savršeno platno za estetiku, prestiž i suptilnu poruku moći.
Modne kuće su se sa lakoćom zaljubile u tenis: reinterpretiraju klasike poput plisiranih belih suknji i polo kragni, donoseći svež pogled na ikonične siluete. Sećamo se kolekcije Jeana Paula Gaultiera za Hermès iz 2010. godine koja je duhovito oživela duh klasične opreme sa terena.

Ipak, ono što tenis čini posebno zanimljivim u modnom kontekstu danas jeste to što više nije statičan. On je pop-kulturni fenomen. Brendovi se utrkuju oko sponzorstava i ambasadora: Gucci sa Janikom Sinerom, svi se dobro sećamo Gucci torbe na Vimbldonu, Louis Vuitton sa Karlosom Alkarazom, Burberry sa Džekom Draperom, Uniqlo sa Rodžerom Federerom. A tu je, naravno, i Ralph Lauren, koji od 2006. oblači Vimbldon sudije, skupljače lopti i deo zvaničnika – kompletno i besprekorno.

U tom spoju sporta i stila, tenis je dobio novo lice. A to lice danas ima sjaj naslovnice, ritam piste i stav ikone.
Lorenco Museti, mladi italijanski teniser i esteta sa reketom, postao je novo zaštitno lice modne kuće Bottega Veneta – i to ni manje ni više nego na Vimbldonu 2025. godine, gde se pojavio u njihovoj intrecciato kožnoj jakni, kao da je došao direktno sa modne piste.
Ova saradnja nije došla iz vedra neba. Prethodila joj je kampanja „Craft Is Our Language“ – omaž 50-godišnjici legendarne pletene kože, u kojoj je Museti podelio kadar sa Džulijen Mur, Zadi Smit i I.N-om iz Strej Kidsa. Estetika? Crno-bela, intimna, skoro poetična. Poruka? Da su ruke – kako onih koji prave jakne, tako i onih koji drže reket – alat lepote i preciznosti.
Museti je, inače, na terenu podjednako dobar kao i u kampanjama: polufinale Vimbldona 2024, bronza na Olimpijadi u Parizu i nedavna borba sa Alkarazom u polufinalu Rolan Garosa 2025. godine. Njegova modna prisutnost raste, a brendovi to primećuju – nedavno je postao i zaštitno lice Polaroid Eyeweara.

U njegovom slučaju, granica između modnog lica i sportiste gotovo da ne postoji.
Đoković i Lacoste – Goat i duh modne legende
Novak Đoković nije samo simbol dominacije na terenu – on je i oličenje tihe, samouverene elegancije koja savršeno odgovara duhu brenda Lacoste, sa kojim sarađuje od 2017. godine. Njihova zajednička priča se ne meri samo kampanjama i majicama sa krokodilom – već i hrabrošću da pomeraju granice zajedno.

U avgustu 2024. Lacoste je predstavio limitiranu kolekciju u saradnji sa umetnikom Ysy-em, koja Đokovića prikazuje kroz vibrantan, stripovski pop-art. Tu su planine, more, elementi prirode – sve spojeno sa likom Novaka kao simbola mentalne snage i otpornosti. Kolekcija se prodavala širom sveta, a crtani Đoković je osvojio i fanove i modne sladokusce.
Ipak, najveći modno-sportski spektakl dogodio se na Velikom kineskom zidu. Da, baš tamo – Lacoste je postavio teniski teren usred istorijske tvrđave Džu-jong-guan, osvetlio zid u bojama brenda i pozvao Đokovića i azijsku zvezdu Vanga Ji Boa da zajedno stvore trenutak za pamćenje. Tenis kao umetnost, moda kao poruka, a Novak – kao simbol svega što Lacoste jeste: istrajnost, rafiniranost, kultura.
Nekada su stilovi tenisera bili gotovo uniformisani – sada su sinonim za lični izraz. Tenis je iznedrio prave modne muze – sportiste koji sa jednakom lakoćom nose i trofeje i modne editorijale.
Serena Viliams je dugo bila pionirka ovog talasa: od Nike x Off-White haljina do toga što je bila co-host Met Gale 2019. godine. Njen stil nikada nije bio ukras – uvek je bio politička i kulturna izjava.

Janik Siner, Carlos Alkaraz, Džek Draper i druge mlade zvezde donose novu estetiku: mešavinu luksuza, sportskog minimalizma i ležerne harizme. Oni postaju ambasadori brendova koji više ne žele samo modele – već ličnosti sa pričom, stavom i autentičnošću.
Na terenu nose opremu sa vrhunskom tehnologijom, ali van njega – nose poruke, stil i uticaj.

Zaboravite samo „sportswear“ – tenis je postao samostalna modna kategorija. Njegove siluete su inspiracija, njegova pravila su inspiracija, a njegovi akteri su muze.
Brendovi ne žele samo da sponzorišu – žele da kreiraju. Da budu deo priče. Tenis više nije samo sport za gledanje – on je izlog za estetiku, dizajn i filozofiju života.

Ovo nije trenutna moda. Ovo je moda koja se kreće, servira, i pobeđuje. Na terenu. I na naslovnicama.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: