Kako su tenis i moda postali savršen par

Foto: D Avanzo/Provvisionato/IPA / SplashNews.com / Splash / Profimedia

Moda i tenis danas nisu samo sport i stil – oni su spoj elegancije i adrenalina, luksuza i igre, tradicije i trenda. Ova nesvakidašnja veza pretvorila se u jedan od najuticajnijih kulturnih fenomena današnjice. Tenis je oduvek bio više od sporta – to je disciplina sa dres-kodom, aplauzom u rukavicama i šampanjcem u loži. Zato nije ni čudo što ga je modni svet prepoznao kao savršeno platno za estetiku, prestiž i suptilnu poruku moći.

Modne kuće su se sa lakoćom zaljubile u tenis: reinterpretiraju klasike poput plisiranih belih suknji i polo kragni, donoseći svež pogled na ikonične siluete. Sećamo se kolekcije Jeana Paula Gaultiera za Hermès iz 2010. godine koja je duhovito oživela duh klasične opreme sa terena.

Foto: CHESNOT / Sipa Press / Profimedia

Ipak, ono što tenis čini posebno zanimljivim u modnom kontekstu danas jeste to što više nije statičan. On je pop-kulturni fenomen. Brendovi se utrkuju oko sponzorstava i ambasadora: Gucci sa Janikom Sinerom, svi se dobro sećamo Gucci torbe na Vimbldonu, Louis Vuitton sa Karlosom Alkarazom, Burberry sa Džekom Draperom, Uniqlo sa Rodžerom Federerom. A tu je, naravno, i Ralph Lauren, koji od 2006. oblači Vimbldon sudije, skupljače lopti i deo zvaničnika – kompletno i besprekorno.

Foto: Steven Paston / PA Images / Profimedia

U tom spoju sporta i stila, tenis je dobio novo lice. A to lice danas ima sjaj naslovnice, ritam piste i stav ikone.

Lorenco Museti, mladi italijanski teniser i esteta sa reketom, postao je novo zaštitno lice modne kuće Bottega Veneta – i to ni manje ni više nego na Vimbldonu 2025. godine, gde se pojavio u njihovoj intrecciato kožnoj jakni, kao da je došao direktno sa modne piste.

Ova saradnja nije došla iz vedra neba. Prethodila joj je kampanja „Craft Is Our Language“ – omaž 50-godišnjici legendarne pletene kože, u kojoj je Museti podelio kadar sa Džulijen Mur, Zadi Smit i I.N-om iz Strej Kidsa. Estetika? Crno-bela, intimna, skoro poetična. Poruka? Da su ruke – kako onih koji prave jakne, tako i onih koji drže reket – alat lepote i preciznosti.

Museti je, inače, na terenu podjednako dobar kao i u kampanjama: polufinale Vimbldona 2024, bronza na Olimpijadi u Parizu i nedavna borba sa Alkarazom u polufinalu Rolan Garosa 2025. godine. Njegova modna prisutnost raste, a brendovi to primećuju – nedavno je postao i zaštitno lice Polaroid Eyeweara.

Foto: Javier Garcia / Shutterstock Editorial / Profimedia

U njegovom slučaju, granica između modnog lica i sportiste gotovo da ne postoji.

Đoković i Lacoste – Goat i duh modne legende

Novak Đoković nije samo simbol dominacije na terenu – on je i oličenje tihe, samouverene elegancije koja savršeno odgovara duhu brenda Lacoste, sa kojim sarađuje od 2017. godine. Njihova zajednička priča se ne meri samo kampanjama i majicama sa krokodilom – već i hrabrošću da pomeraju granice zajedno.

Foto: ROCH / Backgrid UK / Profimedia

U avgustu 2024. Lacoste je predstavio limitiranu kolekciju u saradnji sa umetnikom Ysy-em, koja Đokovića prikazuje kroz vibrantan, stripovski pop-art. Tu su planine, more, elementi prirode – sve spojeno sa likom Novaka kao simbola mentalne snage i otpornosti. Kolekcija se prodavala širom sveta, a crtani Đoković je osvojio i fanove i modne sladokusce.

Ipak, najveći modno-sportski spektakl dogodio se na Velikom kineskom zidu. Da, baš tamo – Lacoste je postavio teniski teren usred istorijske tvrđave Džu-jong-guan, osvetlio zid u bojama brenda i pozvao Đokovića i azijsku zvezdu Vanga Ji Boa da zajedno stvore trenutak za pamćenje. Tenis kao umetnost, moda kao poruka, a Novak – kao simbol svega što Lacoste jeste: istrajnost, rafiniranost, kultura.

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

Објава коју дели Lacoste (@lacoste)

Nekada su stilovi tenisera bili gotovo uniformisani – sada su sinonim za lični izraz. Tenis je iznedrio prave modne muze – sportiste koji sa jednakom lakoćom nose i trofeje i modne editorijale.

Serena Viliams je dugo bila pionirka ovog talasa: od Nike x Off-White haljina do toga što je bila co-host Met Gale 2019. godine. Njen stil nikada nije bio ukras – uvek je bio politička i kulturna izjava.

Foto: Juergen Hasenkopf/BPI / Shutterstock Editorial / Profimedia

Janik Siner, Carlos Alkaraz, Džek Draper i druge mlade zvezde donose novu estetiku: mešavinu luksuza, sportskog minimalizma i ležerne harizme. Oni postaju ambasadori brendova koji više ne žele samo modele – već ličnosti sa pričom, stavom i autentičnošću.

Na terenu nose opremu sa vrhunskom tehnologijom, ali van njega – nose poruke, stil i uticaj.

Foto: Gao Jing / Xinhua News / Profimedia

Zaboravite samo „sportswear“ – tenis je postao samostalna modna kategorija. Njegove siluete su inspiracija, njegova pravila su inspiracija, a njegovi akteri su muze.

Brendovi ne žele samo da sponzorišu – žele da kreiraju. Da budu deo priče. Tenis više nije samo sport za gledanje – on je izlog za estetiku, dizajn i filozofiju života.

Foto: Fabio Frustaci / Zuma Press / Profimedia

Ovo nije trenutna moda. Ovo je moda koja se kreće, servira, i pobeđuje. Na terenu. I na naslovnicama.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram