
U modnom jeziku brenda Aleksandar Zabunović, ženska snaga je stilizovana, precizna, tiha. Urezana u kroj odela, u krivinu ramena, u pažljivo postavljeno dugme u obliku orhideje, u materijal koji traje. Nova kolekcija za Pre-Fall 2025. nastavlja viziju ovog brenda, poznatog po bezvremenskoj eleganciji, ručnoj izradi i doslednosti. Aleksandar Zabunović ni ovog puta ne pravi kompromise, ni u izboru tkanina, ni u poruci koju šalje.
U fokusu ove sezone nalazi se žena koja zna ko je. Žena koja, uprkos vremenu globalne neizvesnosti, ostaje postojana u sopstvenom izrazu. Kolekcija je nastala kao oda toj unutrašnjoj sigurnosti. U svetu u kojem je lako izgubiti fokus, dizajner ovom kolekcijom vraća pažnju na ono što traje / samopouzdanje, dostojanstvo i snagu koja dolazi iznutra.
Kolorit kolekcije govori jednako snažno kao i krojevi. Dominira duboka bordo nijansa, koja u modnom jeziku brenda simbolizuje strast, energiju i samouverenost. Nekada u punoj formi, na haljini, odelu, kaputu, a nekada diskretno, u detalju, nenametljivo prisutna, kao znak za one koji znaju da čitaju modne simbole. U dijalogu sa njom je crna – večna i otmena. Zajedno, ove boje kreiraju narativ o ženama koje su hrabre da budu verne sebi.

*

Jedan od komada koji definiše kolekciju jeste odelo od vune u denim tkanju, izrađeno od materijala italijanske kuće Carnet. Krojen s merom, balansira na liniji između tradicije i savremene oštrine. Nosiv u dnevnim varijantama, ali dovoljno efektan da zaseni u večernjoj postavci, ovaj komad postaje lična modna izjava.

Iako brend neguje prepoznatljiv stil, svaka nova kolekcija donosi i pomeranje granica. Ovaj put, osveženje dolazi kroz nove krojeve košulja i haljina, ali i detalje kao što su tunike-kaftani sa resama i pozlaćena dugmad u obliku orhideje – simbol koji godinama prati brend i evoluira zajedno s njim. Ti sitni zlatni akcenti postaju diskretni dragulji koji personalizuju svaki komad.

Izrada kolekcije ostaje verna vrednostima brenda: spor proces, rad sa materijalima koji se razvijaju po porudžbini u Italiji, i višenedeljni rad na svakom kroju. U proseku, izrada jednog komada traje između 15 i 40 sati.
Zanimljivo je da, uprkos luksuznim materijalima i eleganciji, ovi komadi u praksi često prelaze granice očekivanog. Iako su stvoreni za posebne prilike, klijentkinje ih kombinuju u dnevnim varijantama, prilagođavaju, nadograđuju sopstvenim stilom. Za dizajnera, to je potvrda da je kolekcija uspela.

Kampanja kolekcije snimana je u vinariji Petra u Subotici, prostoru koji kombinuje toplinu i arhitektonsku eleganciju. Spoj vinove loze, svetlosti i tekstura ambijenta bio je idealna scenografija za kolekciju koja slavi žensku postojanost i raskoš prirodne elegancije.
Na kraju, ako bi kolekciju trebalo svesti na tri reči, to bi, po rečima dizajnera, bile: snaga, autentičnost, šarm. I to je, zapravo, srž estetike Aleksandra Zabunovića: moda koja nije stvorena da dominira prostorom, već da u njemu ostavi trag. Ne privid moći, već osećaj postojanosti.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: