Issey Miyake iPhone aksesoar je savršen za devojke koje prate trendove, a nikad ne znaju gde im je telefon

Foto: A. Astes / Alamy / Profimedia

Iz saradnje između kompanije Apple i modne kuće Issey Miyake nastao je iPhone Pocket, držač za telefon koji je pravi modni aksesoar.

Nije tajna da je omiljeni dizajner Stiva Džobsa bio Issey Miyake. Nije slučajno što je pokojni izvršni direktor Apple-a usvojio minimalističke crne rolke japanskog dizajnera kao deo svoje prepoznatljive „uniforme“ koju je nosio na prezentacijama širom sveta. Ipak, osim uzajamnog poštovanja – i činjenice da se Miyake pojavio u Apple-ovoj kampanji „Think Different“ i skoro dizajnirao uniformu za kompaniju – njih dvojica nikada nisu zvanično sarađivali.

Genijalan pravougaonik od tkanine neobičnog izgleda

Foto:apple.com

Ovog meseca, četrnaest godina nakon smrti Džobsa i nešto više od tri godine od smrti Miyakea, Apple pokreće zajedničku inicijativu sa modnom kućom Issey Miyake – prvu saradnju sa brendom visoke mode još od Apple Watch Hermès kolekcije iz 2015. godine. Rezultat? Pravougaonik od 3D tkanine zanimljivog izgleda, nazvan „iPhone Pocket“. Mekan, ali izdržljiv, sa elastičnim plisiranim naborima koji podsećaju na Miyake čuveni „Pleats Please“ dizajn, ovaj dodatak je napravljen da u njega komotno stane bilo koji model iPhone-a (kao i sitnice poput AirPods slušalica ili sjaja za usne).

Foto:apple.com

Dve veličine i jedanaest boja

iPhone Pocket dolazi u dve dužine – jednoj kraćoj, koja se može nositi oko ručnog zgloba poput male torbice, i drugoj dužoj, koja se može nositi preko ramena. Modeli su dostupni u širokoj paleti boja – tri nijanse za dužu verziju i osam za kraću – od živih tonova poput mandarina narandžaste i plave paun boje, do nežnijih neutralnih nijansi. Kraća verzija može se zakačiti za torbu i koristiti kao funkcionalni privezak.

Foto:apple.com

Kako je nastao iPhone Pocket

„Na prvi pogled verovatno ne biste znali šta je to“, kaže Jošijuki Mijamae, direktor dizajna u Miyake Design Studio (matičnoj kompaniji brenda Issey Miyake).  Njegov pedantan karakter i tehničko znanje učinili su ga idealnim za ovaj projekat. Da bi sproveo saradnju sa Apple-om, Mijamae je okupio tim od troje talentovanih dizajnera iz kuće Issey Miyake, koji su kreirali više prototipova. Neki su čak bili izrađeni od papira, u stilu origamija. Potom su svoje ideje odneli u sedište Apple-a, gde su se sreli sa ovim industrijskim dizajnerima iz Apple-a. Otuda je nastao proces koji Mijamae poredi sa izvođenjem muzičkog dela: „Bilo je kao džez sesija. Brainstorming u kojem smo stalno pitali: Kako možemo da ga dalje razvijemo, ‘da li da idemo u ovom ili onom pravcu? Postojalo je uzajamno poštovanje i razumevanje, što je učinilo proces produktivnim i efikasnim“, rekao je.

Foto:apple.com

Zahvaljujući zajedničkoj sklonosti ka inovacijama, saradnja je tekla prirodno.

„Nismo počeli s idejom da pravimo zvaničnu saradnju – zapravo to uopšte nije bio cilj“, objašnjava Moli Anderson, potpredsednica industrijskog dizajna Apple-a.

„Zanimao nas je njihov način rada – šta možemo da naučimo jedni od drugih.“

Britanka po poreklu, sa prepoznatljivim šiškama pilotskim naočarima i vrhunskim stilom, Anderson kaže da je sinergija sa timom Miyake bila laka i prirodna.

„Bila je to veoma organska saradnja. Različite ličnosti koje rade zajedno bez sukoba, pravo spajanje umova.“

Foto:apple.com

Sklad boja

Izbor boja za iPhone Pocket bio je ključan deo saradnje dva tima. Narandžasta nijansa mandarine, koju je predložio Mijamaeov tim, slučajno je bila gotovo identična novoj boji „Cosmic Orange“ kod iPhone-a 17, koji tada još nije bio predstavljen. „Shvatili smo da volimo slične stvari – i zato je sve teklo glatko“, kaže Anderson.

Pakovanje inspirisano japanskim slatkišima

U duhu Apple tradicije stvaranja trodimenzionalnih objekata od papira, ambalaža je elegantna, u japanskom stilu. Dugačka mat kutija u kojoj se nalazi iPhone Pocket inspirisana je kesicama od pirinčanog papira u kojima se na japanskim festivalima deci poklanjaju izduženi slatkiši – simbol zdravog života. Za Mijamaea, ona budi dečje uzbuđenje i iščekivanje: „Ideja je da otvorite poklon pun slatkiša“, kaže on.

Aksesoar koji postaje deo odevnih kombinacija

Ovaj dodatak pokazuje kako naši telefoni postaju sve više deo našeg stila.

„Način na koji ljudi nose i kombinuju svoje uređaje se menja – to postaje izraz ličnosti“, ističe Anderson. Saradnja sa modnom kućom poput Issey Miyake omogućava Apple-u da se prilagodi tom trendu: „Omogućava nam da budemo razigraniji u pogledu boja, brendinga i materijala, i da istražujemo nova područja. Tokom ove saradnje naučili smo mnogo, što bi moglo uticati na našu narednu seriju ambalaža ili proizvoda.“

Iako ni Miyake ni Jobs nisu živi da vide plodove ove saradnje, ona ima značenje koje prevazilazi sam proizvod.

„Ove dve genijalne osobe više nisu među nama, ali ono što ih je spajalo i dalje spaja nas – nikada ne prestajemo da izazivamo sebe, da budemo inovativni i da stvaramo nove i originalne stvari. Ovo je jedan od onih trenutaka kada se, kako bi rekao Stiv Džobs, tačke povezuju“, zaključuje Mijamae.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Instagram