
U svom debiju za modnu kuću Maison Margiela, belgijski dizajner Glenn Martens odao je počast njenoj reputaciji po provokativnom i avangardnom dizajnu.
„Napraviti reviju posle Džona [Galijana] nije lako, svi mi veoma naporno radimo“, rekao je Renzo Rosso pre Martensovog debija za Maison Margiela u sredu uveče.
Ova „Artisanal“ revija održana je otprilike 18 meseci nakon Galijanove trijumfalne oproštajne revije, i gurnula je parisku kuću u smeru mračnog i smelog, uy mnogo, mnogo ru;nog rada. Neki komadi na pisti izgledali su kao da su dugo bili zakopani – cvetni uzorci nalik tapetama iz prošlih vremena delovali su izbledeo, zaprljano i ispucalo.
*
Najveći utisak ostavile su maske za lice koje su omaž samom osnivaču brenda, Martinu Margieli, konceptualnom dizajneru koji je krio lica modela kako bi pažnja ostala isključivo na odeći. U ovom slučaju, maske ne samo da ne odvraćaju pažnju od lica, već je maksimalno privlače, pa čak i uznemiravaju – naročito zagušujuće plastične maske koje su otvorile reviju i metalne koje su skoro u potpunosti prekrivale glave modela.
Još jednim aspektom je Martens odao počast svom prethodniku – izborom lokacije za reviju. Publiku, je, naime, poveo daleko, do Le Centquatre, prostora veličine hangara u 19. arondismanu, gde je Martin Margiela, te noći u martu 2009, poznat samo Rosu i najužem krugu, održao svoju poslednju reviju. Finale sa zlatnim konfetama obeležilo je njegovu 20. godišnjicu, ali je takođe tiho signaliziralo kraj jedne ere.
Korišćenje podzemnog prostora ovog ogromnog kompleksa bilo je vrlo margielovski – zidovi oblepljeni fotokopijama elemenata enterijera, podovi od papir-mašea sa šahovskim uzorkom, a drvene stolice razbacane bez reda.
A što se tiče samog Martensa, njegovi uniseks bili su potpuno jedinstveni i drugačiji od svega što je prikazano na ovoj Nedelji visoke mode u Parizu – sa patinom iznošenosti i neobičnim materijalima poput providne plastike za mantile ili uljanih boja nanetih na farmerke, sa kaišem ukočenim u trenutku zamaha.

U beleškama sa revije navedeno je da su korišćeni reciklirani materijali: postave, vintage kožne jakne i odbačeni bižuterijski nakit, od kojeg je, spojenog u nizove, nastala haljina nalik na spoj stila flaperica i Missonija.
Martens je, inače poreklom iz Briža, referisao na srednjovekovnu arhitekturu i atmosferu Flandrije i Holandije, dok su printovi sa cvećem i divljači inspirisani slikama mrtve prirode iz 17. veka. Detalji poput krila ptica preko tila stvarali su trodimenzionalni efekat.
Jedna haljina od sedefastog satena podsećala je na jezivu skulpturu sa omota albuma „Within the Realm of a Dying Sun“ grupe Dead Can Dance iz 1987, s time što je glava modela bila obavijena velom žalosti.

Druge haljine, sa još voluminoznijim naborima u metalik satenu, delovale su nadrealno – ili, kako bi neko rekao, baš u stilu Cardi B, koja je ove nedelje u Parizu nadmašila sve svojom visokom modom.
Takođe, Martensov debi verno je odao počast nasleđu kuće – provokativnoj i avangardnoj modi – ali i odvažno ismejao trend „tihog luksuza“ koji dominira scenom poslednjih godina.
Oko će morati da se privikne na ovu garderobu – ponekad neurednu, ponekad jezivu – ali upravo šok novog je ono što pokreće modu napred.
Još jedna novina iz Maison Margiela: Gaetano Sciuto, glavni izvršni direktor kuće, izjavio je za WWD pre revije da će se Artisanal kolekcija – koja je od osnivanja 1989. služila kao imidž projekat i istraživačko-razvojni centar – sada naći u prodaji, a potencijalni kupci su već bili prisutni na događaju.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: