
Disruptivan, radoznao i ironičan, Glenn Martens je jedan od najautentičnijih i najkreativnijih dizajnera u savremenoj modi, sa eksperimentalnom estetikom koja spaja drskost i rafiniranost.
Kao kreativni direktor Y/Project-a, Glenn Martens je transformisao nekada niche brend u globalno relevantnu referencu za avangardni, ali nosivi dizajn. U Dieselu, Martens je redefinisao šta denim gigant može predstavljati u savremenoj kulturi, rušeći granice između luksuza, umetnosti i svakodnevnih potrepština. Ove godine, Martens je izabran da vodi Maison Margiela, jednu od najkonceptualnijih modnih kuća.
Njegov rad spaja razigranost s preciznošću, fluidnost sa strukturom i ekscentričnost s elegancijom, prihvatajući kontradikcije kao izvor snage. Martensova dizajnerska filozofija zasnovana je na transformaciji i multiplikaciji: njegovi komadi su stalno u pokretu, podstiču interakciju i odolevaju konvencionalnim ograničenjima. U njegovom ateljeu, moda postaje i intelektualni poduhvat i emotivno iskustvo, na neki način radikalno, romantično i ultramoderno, sve u jednom.
Kolekcija H&M Glenn Martens transformiše bestselere iz H&M arhive i Martensove prepoznatljive dizajnerske poteze u nove klasike, od denima, preko pletenih i dekonstruisanih džempera, do delikatno štampanih haljina, reimaginiranih mantila, teatralnog nakita, čizama do kuka i torbi, sve sa primesom britanskog nasleđa.

*

*

*

„Pokušao sam da utkam aristokratski, britanski vajb u kolekciju zasnovanu na oblicima, materijalima i arhetipima. Imamo celu porodicu tartana i sve pletene komade, što je veoma škotski, veoma Hajlend. Zatim smo radili s bogatim tvidovima i vunenim tkaninama. I imamo mantile, kapute od kuvane vune, sve veoma tradicionalno u suštini, ali sa Glenn Martens obrtom. Komadi su uvijeni i žičani, tako da ih možeš rekonstruisati. Iz daljine možeš reći, ok, ovo je stvarno klasičan tvid sako. Ali kad ga uzmeš u ruke, vidiš da je potpuno iz drugog sveta.”
Ovo je dovelo do koncepta njegove kampanje: „Želeo sam da kampanja prikaže apsurdnu grupu ljudi kako bi odrazila činjenicu da su arhetipovi kolekcije prilično raznoliki. Tako da je ideja porodičnog portreta bila stvarno prikladna. Takođe, pošto kolekcija ima neku vrstu britanskog duha, mislio sam da bi bilo zabavno da dodamo ekscentričan obrt na vrstu aristokratskog ili kraljevskog portreta koji biste videli u devetnaestom veku. Vajb britanske kraljevske porodice je legendaran, gotovo kao živa bajka. Zaista te uvodi u drugi svet, i želeo sam da kampanja postoji paralelno s tim svetom.”
Britanske ikone Joanna Lumley i Richard E. Grant preuzeli su uloge matrijarhata i patrijarhata zamišljene Glenn Martens modne porodice, uz podršku raznolike glumačke ekipe da igra „tinejdžere“, uključujući modele Clym Evernden, Audrey Marnay, Jum Kuochnin, Heather Diamond Strongarm i Clara Denison.

*

„Vidim kolekciju kao veliku porodicu odevnih komada. Svi imaju različite ličnosti u različitim trenucima – formalno, neformalno, glasno, tiho, kršenje pravila, klasično – i mogu se stilizovati i interpretirati na različite načine. Baš kao i ljudi, oni su svoji, ali se i stalno menjaju, rastu i osećaju se drugačije svakog dana.”
H&M Glenn Martens kolekcija biće dostupna online od 30. oktobra 2025, a ovo su komadi koje izdvajamo:

*

*

*

*

*

*

*

*

***
Pratite nas i na društvenim mrežama: