
Silvia Venturini Fendi je još 2009. osmislila Peekaboo torbu, koja izgleda još bolje kada je ostavljena otvorena. Novi modeli su praznik za oči.
Kao umetnička direktorka koja vodi čuvenu Fendi liniju aksesoara, Venturini Fendi dobro zna kako da napravi torbe koje uzbuđuju. Njen prvi veliki hit? Neponovljiva Fendi Baguette torba. Lansirana 1997. i proslavljena u seriji Sex and the City, ova mala torba bila je u centru logomanije dvehiljaditih (i nastavlja da bude aktuelna i sada tokom povratka Y2K).
Kako je nastala Peekaboo torba

Stvorena kao antiteza upadljivim ‘It’ torbama, Peekaboo je bila znatno diskretnija i gotovo bez logotipa, s upadljivo minimalističkim dizajnom. Ona je definisala pojam ‘tihog luksuza’ mnogo pre nego što je taj izraz postao trend.
Peekaboo se prvi put pojavio u verziji od sirovog, pamučnog platna, sjajne lakovane kože i perforiranog antilopa na Fendi reviji za proleće/leto 2009, kao aksesoar uz kolekciju Karla Lagerfelda. Naziv se odnosio na tradicionalnu dečju igru „peekaboo“ (sad me vidiš sad me ne vidiš). U početku se torba zvala „Igra skrivača“, ali je Venturini Fendi smatrala da Peekaboo bolje odgovara načinu na koji se otkrivaju unutrašnji pregradni delovi torbe. Jednostavno okretanje kopče stvara nabor (ili „osmeh“) koji otkriva prelepo izrađenu unutrašnjost – u kontrastnoj boji, od skupocenog materijala. Torba ima zapravo dva pregradna dela – jedan možeš da držiš blizu sebe, zatvoren, a drugi možeš da otvoriš i otkriješ deo sebe svetu.
Od kraljevskih porodica do muzičkih zvezda, torba je osvojila čitav niz uticajnih žena. Kraljica Ranija od Jordana, Amal Kluni i Megan Markl nose svoje uz neutralne krojeve, dok Rijana i Hejli Biber kombinuju svoje sa tamnim teksasom.
Nova Fendi kolekcija i „sneak peek“ u šljokičastu unutrašnjost Peekaboo torbi
U okviru Milanska nedelje mode održana je Fendi revija proleće-leto 2026. na kojoj su između ostalog prikazani novi modeli Peekaboo torbi. Pogledajte kako spektakularno izgledaju iznutra.
Nova interpretacija dodatno je učvrstila status Peekaboo kao bezvremenskog klasika koji nastavlja da evoluira. Aksesoari u novoj Fendi kolekciji u celini imaju nadrealne obrte, uključujući predimenzionirane pikselizovane torbe, 3D cvetne i krznene priveske, kao i pletene baguette torbe koje su se poigravale teksturom i proporcijama.
Nova Fendi kolekcija za proleće-leto 2026.

Može li luksuz biti psihodeličan? Svakako je to bio u sredu, kada je Silvia Venturini Fendi prikazala šarenu, zanatski oblikovanu i pomalo luckastu Fendi kolekciju, koja je spojila psihodelične cvetne motive, detalje inspirisane sportskom odećom i kul estetiku 90-ih, koja sve više osvaja Milano.

Ah da, tu su bili i pahuljasti privesci u obliku prženih jaja (drugo pojavljivanje jaja ove nedelje. U utorak je Diesel svoju kolekciju prikazao u providnim kapsulama u obliku jajeta).


Venturini Fendi je u svoj otmeni, damski modni univerzum uvela elastične učkure, podesive kaiševe, stegnute porube i rajsferšluse vetrovki, stvarajući kolekciju sportskog duha koja bi trebalo da stigne u prodavnice otprilike u vreme Zimskih olimpijskih igara Milano-Kortina 2026.

„Želela sam da podignem svakodnevnicu“, rekla je dizajnerka, ukazujući na to da njene trenerke od svile uparene sa uskim suknjama olovka kroja nude novu interpretaciju kostima za ručak.

Brend Fendi se odavno poigrava konceptom diskretnog luksuza, a Silvia Venturini Fendi ga je ove sezone podigla na novi nivo, smeštajući raskošan vez, uključujući i onaj sa šljokicama, unutar svojih Peekaboo torbi.
„To je nešto što je poput privatnog luksuza“, primetila je.

Ono što je sigurno ostavila iza sebe jeste tihi luksuz, potisnuvši ga energičnim bojama, čipkom sa printom i mnoštvom upadljivih aksesoara.



***
Pratite nas i na društvenim mrežama: